Diablo 4 - Vilken class?

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Vet inte riktigt vad jag ska välja.

Var inne på att köra barbarian men läste nåt på Gamespot om att de var lite sega att döda saker med så jag vet inte riktigt.

Är det så?

I början, men de har den starkaste builden i spelet för tillfället när du är gearad.
EDIT: De släppte en stor "balans" läs: nerf patch i natt, inste säkert att Barbaren e like op längre


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Druid blev det här då jag vill prova något nytt. Oerhört segt i början men kommer nog bli galet stark endgame, vilket är min plan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Zymac:

i början, men de har den starkaste builden i spelet för tillfället när du är gearad.

Okej 👍 får hoppas att man har tur med looten då man i princip är nybörjare 😀

Medlem

Vilken är bäst då?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Kul! Det var jämnt då! Min spontana känsla är att Rogue har seglat upp som en av favoriterna!:)

Känner en nerf kommande för rouge och en massa klagande med det.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det var svårare än jag trodde att välja klass. Tyckte Rogue var sviiiiinroligt i betan, men jag börjar tycka att det är lite för.. involverat, kräver mycket hjärn-CPU, det är inte direkt chillat.. Intressant att se hur Rogue är i PvP dock.

Hur är Barbarian? Kan man spela den på olika sätt eller är det i princip bara Whirlwind som gäller?

Druiden lockar för det finns så många olika sätt att spela den på.

Medlem

"Måste" man köra PvP? Eller går det att köra PvE? Är inte så sugen att gå iväg på dasset och sen hör man någon som slaktar en i lurarna

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

"Måste" man köra PvP? Eller går det att köra PvE? Är inte så sugen att gå iväg på dasset och sen hör man någon som slaktar en i lurarna

Pvp är bara i specifika zoner som du aktivt får uppsöka om du vill spela Pvp. Hela normala spelet är pve.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Bra fråga - fram till betan var jag helt säker på Rogue men tyckte att den var riktigt tråkig att lira (jag föredrar ranged). Nästa favorit är/var Necro men all gameplay jag har sett verkar bygga på minionbuilds och ser ganska passiva ut så just nu är jag mest förvirrad. Blir väl till att läsa på och se om man kan hitta en mer aktiv necro-build helt utan summons och annars blir det en Sorc.

Jag kör Necro utan en enda minion. Offrar alla. Bonespear, corpse tendrils och corpse explosion blir härligt köttigt. Känns inte alls passivt, önskar dock lite mer mobility för man får lite smällar och får ibland rädda upp sig med dash/blood mist. Spelar t2 och är level 37 nu.

Medlem

Har en 46 Sorc som gjort klart kampanjen, så spelar lite på den för att låsa upp t3 snart, samt startat levla en Barbar också.

Medlem

Durid is 4 fun!


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Dantrew:

Jag kör Necro utan en enda minion. Offrar alla. Bonespear, corpse tendrils och corpse explosion blir härligt köttigt. Känns inte alls passivt, önskar dock lite mer mobility för man får lite smällar och får ibland rädda upp sig med dash/blood mist. Spelar t2 och är level 37 nu.

Okej, tack för svaret. Nu blev det en Bågue ändå till slut men hittills imponerar hon inte så det kan mycket väl bli så att jag vänstrar lite med en Necro vid sidan av

Inaktiv

Blev Rogue då det inte fanns en klass med sköld. Kommer det senare blir det nog att rerolla.

Medlem

Sorceress. Varför? För att jag gillar Li Ming i Hots.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Druiden är rolig men upptäckte att deras senaste patch har nerfat den för hårt... :/ därför striderna kändes så galet sega och onödigt svåra... alltså Blizzard vet som vanligt inte vad de håller på med.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot
Skrivet av magma:

Druiden är rolig men upptäckte att deras senaste patch har nerfat den för hårt... :/ därför striderna kändes så galet sega och onödigt svåra... alltså Blizzard vet som vanligt inte vad de håller på med.

Testa annan build

Själv kör jag tre companions, earthen bulwak och tornado och det rullar på fint!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Byt ut paladin mot barbar annars kan jag inte rösta.

eller lägg till paladin istället


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av anon_329407:

Blev Rogue då det inte fanns en klass med sköld. Kommer det senare blir det nog att rerolla.

necromancers kan ha sköld 😁


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Kör Rogue, riktigt härligt när man får till timingen och allt bara exploderar runtomkring en 😁

Medlem

Jag hade rogue som main i WoW dragonflight och finns det några likheter? Eller är rogue lite svår att hålla i liv? Och hur slår man ihjäl mobs runt en? Kanske inte riktigt är jämförbart med WoW men ni kanske förstår vad jag fiskar efter?

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Jag hade rogue som main i WoW dragonflight och finns det några likheter? Eller är rogue lite svår att hålla i liv? Och hur slår man ihjäl mobs runt en? Kanske inte riktigt är jämförbart med WoW men ni kanske förstår vad jag fiskar efter?

Mja, man är en glaskrigare (iaf den build jag kör), men man kan göra väldigt mycket skada väldigt snabbt. Men det bygger på att röra sig fort och använda dash både för att göra massor med skada och undvika att bli träffad.

Medlem

Jag skulle säga att jag har råg i ryggen, men det är andra som får min kniv i ryggen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Testa annan build

Själv kör jag tre companions, earthen bulwak och tornado och det rullar på fint!

Japp, får göra det

Earthen bulwak kör jag men companions tänkte jag prova nu.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd

Spelar inte Diablo IV. Men när det kommer till Xcloud när Microsoft köpt Activision Blizzard så kommer jag ju lätt väja Barbarian.

Medlem

Rogue med twisting blades .. Gillar inte builden alls, finns det nån rolig poison eller shadow med range att rekommendera ?

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Rogue med twisting blades .. Gillar inte builden alls, finns det nån rolig poison eller shadow med range att rekommendera ?

Testa dig fram?

Medlem
Skrivet av Morricone:

eller lägg till paladin istället

Eller hur, jag spelade bara Paladin i D2, och spelade knappt D3 innan expansionen då äntligen Crusader dök upp. Sjukt tråkigt!

Moderator | Testpilot

Åter till topic nu allihopa. Tråden går inte ut på att vi ska diskutera vad vi kallat olika klasser genom åren och sedan diskutera vad som är okej och inte att säga/skriva. Just när det kommer till ordet "Babbe" så ser jag gärna att ni inte använder det här med tanke på vad det faktiskt betyder. Kör hela ordet eller (i mina kretsar) förkortningen "Barb" eller Svenska barbar istället.

Det närmsta exemplet jag skulle kunna ge är vad vi kallade en bollsport när jag var liten. På vissa ställen heter den King, men av någon helt outgrundlig anledning kallade vi det n-ordet fast på Engelska. Även om vi alltid kallat det så som små blir det ju fel att göra idag vilket nog alla förstår.

Som sagt, ingen mer diskussion om det här


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har kört barbar till level 25 innan jag bytte till sorceress. Tyckte först spelet var roligt utmanande med barbar men mot vissa bossar gick det bara inte. Gjorde en build med bleeding, flera shouts och verkligen optimerade alla skills men de var så jäkla svårt ändå. Hade ingen speciell gear men helt ok. Problemet känns som att man måste gå in i närstrid för att få fury mot bossarna samtidigt som man tål nästan ingenting. Tycker även skadan är rätt meh.

Sen bytte jag till sorc och det var natt o dag. Det är helt annan damage output och relativt enkelt att cirkulera och hålla fienderna på avstånd. Mana genereras med enkelhet osv.

Är det något uppenbart jag missar med barbar? Nu blir de sorc då jag inte har tiden att lägga för att hitta superbra gear men jag har alltid börjat med barbar och kört de rätt mycket i D2 utan problem.

Medlem

Jag testade Sorc och Barbar i Beta, gillade Sorc starkt men den nerfades och testar Rogue nu men rollar nog en häxa ändå, älskade blixtarna och teleport.

Blir så matt på allt nerfande, tappar suget lite.

123
Skriv svar