Speltips för 4-5 åring? (Nintendo switch)

Medlem
Speltips för 4-5 åring? (Nintendo switch)

Är på jakt efter bra spel, som finns på Nintendo switch, till barn på 4-5 år.

Hade nog önskat att det var något spel som är lite mer utbildande likt många av de spel som finns till mobiler, där de får lära sig bokstäver, siffror osv. Eller åtminstone lär sig koordination och liknande. Men även spel som är mysiga och helt enkelt bra för barnen är uppskattat också.

Ni kan bortse från super mario bros, för det är nog ändå rätt självklart ett spel ungarna ska spela.

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Är på jakt efter bra spel, som finns på Nintendo switch, till barn på 4-5 år.

Hade nog önskat att det var något spel som är lite mer utbildande likt många av de spel som finns till mobiler, där de får lära sig bokstäver, siffror osv. Eller åtminstone lär sig koordination och liknande. Men även spel som är mysiga och helt enkelt bra för barnen är uppskattat också.

Ni kan bortse från super mario bros, för det är nog ändå rätt självklart ett spel ungarna ska spela.

Dekudeals är lättast tycker jag att navigera, de har bra sortering för att hitta lärandespel etc. Är tyvärr ingen genre jag har koll på själv. "Brain training" är ju en gammal Nintendo DS-klassiker som finns på Switch också, men är väl ärligt talat inte så roligt att spela.
Annars så rekommenderar jag alltid Captain Toad: Treasure Tracker. Det är typiskt anpassat för alla åldrar och kan spelas couch co-op.

https://www.dekudeals.com/games?filter[genre]=Study

Medlem
Skrivet av Majoren:

Dekudeals är lättast tycker jag att navigera, de har bra sortering för att hitta lärandespel etc. Är tyvärr ingen genre jag har koll på själv. "Brain training" är ju en gammal Nintendo DS-klassiker som finns på Switch också, men är väl ärligt talat inte så roligt att spela.
Annars så rekommenderar jag alltid Captain Toad: Treasure Tracker. Det är typiskt anpassat för alla åldrar och kan spelas couch co-op.

https://www.dekudeals.com/games?filter[genre]=Study

Tack för tipset av captain toad, ska kolla upp det!

Någon lista över alla spel som finns inom en viss genre behöver jag dock ej. Det är snarare tips om sådant som kan rekommenderas pga att det är testat och bra som jag är ute efter, som ditt tips om captain toad.

Medlem

Mario cart är populärt hemma hos oss. Bägge mina brudar, 3 och 4år gillar det. Tacksamt att man kan sätta på hjälpmedel såsom att bilen gasar av sig själv och att man inte kan köra utanför banan.

Medlem

Barn utvecklas av att spela det mesta. I alla spel där man kan dö eller förlora tränas tålmodighet. Gör om och gör bättre.

Bra Switch spel för 4-5 åringar:
- Rayman Legends
- Yoshis Crafted World


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Mina barn spelar mycket switch sports och pokemon

Untitled Goose game!! 2 gåsar som skapar kaos i co-op. Världens bästa barnspel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar