Company of Heroes 3 får ett release-datum på konsol

Robot
Company of Heroes 3 får ett release-datum på konsol

30:e maj intar andra världskriget Xbox och Playstation

#Company-of-heroes-3, #Relic


Medlem

Kul nu blev man allt lite sugen

Medlem

Kan man jämföra spelet med något liknande? Gissar att det inte är C&C-klon med basbyggande?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kan man jämföra spelet med något liknande? Gissar att det inte är C&C-klon med basbyggande?

Kanske lite mer åt World in conlict, mindre fokus på basbyggande och större fokus på taktik?
Ekonomi som bygger på att ta över strategiska kontrollpunkter istället för att skörda ur naturen.

Medlem

Hoppas det kommer crossplay med PC, så man kan banka skiten ur kontroll-folket. Kommer aldrig förstå mig på detta fenomen.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Skribent
Skrivet av Azureye:

Hoppas det kommer crossplay med PC, så man kan banka skiten ur kontroll-folket. Kommer aldrig förstå mig på detta fenomen.

Tveksamt, Konsolversionerna har som skrivet en paus-knapp för att det ska vara lättare att hänga med när du kör med handkontroll.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tveksamt, Konsolversionerna har som skrivet en paus-knapp för att det ska vara lättare att hänga med när du kör med handkontroll.

"Tactical pause" är obviously endast för singleplayer. Finns dessutom i PC versionen också.

Medlem

"Company of Heroes 3 släpptes i februari till PC och fick bra kritik både av spelare och press."

Förstår inte hur Relic köpte alla critics men jag låter steam betygen säga sitt:
Recent reviews: Mixed (42% of the 1,698 user reviews in the last 30 days are positive)
All reviews: Mixed (57% of the 9,299 user reviews for this game are positive)

Kanske ändra på artikelbeskrivningen?

Medlem

Hur spelar man detta spel med en handkontroll?

Medlem

Kommer det att finnas stöd för tangentbord och mus till Xbox?

Medlem

Lirade både C&C och Red Alert på PS1, Sudden strike på PS4 och 5, hängde inte upp mig på kontrollerna i något av spelen, så finns säkert en bra mapping för att det skall lira på konsol också

Medlem
Skrivet av Azureye:

Hoppas det kommer crossplay med PC, så man kan banka skiten ur kontroll-folket. Kommer aldrig förstå mig på detta fenomen.

Vilken tråkig inställning.
Själv sitter jag numera framför datorn och klickar alldeles för många timmar på jobbet redan – har verkligen ingen lust att göra det även på fritiden, så jag föredrar helt klart handkontroll. Men bara för att just jag vill ha det så tycker jag inte att det är helt obegripligt att många andra föredrar mus och tangentbord.

Jag gillade ettan och (framförallt) tvåan back in the days, så ser verkligen fram emot trean på konsol. Både Crusader Kings 3 och Stellaris tyckte jag funkade fint med handkontroll även om det givetvis går lite långsammare.

Medlem
Skrivet av pizzathehut:

Vilken tråkig inställning.
Själv sitter jag numera framför datorn och klickar alldeles för många timmar på jobbet redan – har verkligen ingen lust att göra det även på fritiden, så jag föredrar helt klart handkontroll. Men bara för att just jag vill ha det så tycker jag inte att det är helt obegripligt att många andra föredrar mus och tangentbord.

Jag gillade ettan och (framförallt) tvåan back in the days, så ser verkligen fram emot trean på konsol. Både Crusader Kings 3 och Stellaris tyckte jag funkade fint med handkontroll även om det givetvis går lite långsammare.

Så du ska köpa det på konsol?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tveksamt, Konsolversionerna har som skrivet en paus-knapp för att det ska vara lättare att hänga med när du kör med handkontroll.

Lycka till med det i multiplayer 😅


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Så du ska köpa det på konsol?

Ja?

Medlem
Skrivet av pizzathehut:

För multiplayer i huvudsak?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

För multiplayer i huvudsak?

Nej?

Medlem

Va kul!
Det ska köpas!

Medlem
Skrivet av pizzathehut:

Då vill jag bara i vänlighetens namn avråda dig från att köpa spelet vid release. Det är fortfarande väldigt buggigt och det är absolut inte värt pengarna endast för singleplayer i min mening, i dagsläget. Har själv gjort några försök med de båda kampanjerna och inte slutfört någon av dem pga soft-locks och andra buggar som ställer till det. Men du kan ju alltid köra skirmish…


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Då vill jag bara i vänlighetens namn avråda dig från att köpa spelet vid release. Det är fortfarande väldigt buggigt och det är absolut inte värt pengarna endast för singleplayer i min mening, i dagsläget. Har själv gjort några försök med de båda kampanjerna och inte slutfört någon av dem pga soft-locks och andra buggar som ställer till det. Men du kan ju alltid köra skirmish…

Tack för hjälpsam kommentar. Trist att de inte lyckats patcha bort det ännu. Då kollar jag lite recensioner innan köp!

1
Skriv svar