Påstått designfel hos Playstation 5 sägs kunna skada konsolen i vertikalt läge

Medlem

Min står upp sedan dag 1 och kommer att fortsätta göra det. Lär väl märka om det här är ett verkligt problem.


signatur

PSN: Swede_78

Redaktör
Ponny
Skrivet av delli:

Flytande metall i den? Är det en bit av T-1000 som man får i varje konsol?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

If it dies, it dies! Vad vet reparatörer?

Redaktör
Skrivet av B-itta:

Är det nån som ens kör sin ps5a horisontellt? Kanske bäst börja göra det då.

Mina konsoler ligger ner sen när jag sprang omkull en stående, splitter ny Xbox 360.


signatur
Inaktiv
Skrivet av B-itta:

Är det nån som ens kör sin ps5a horisontellt? Kanske bäst börja göra det då.

Gjort det sedan dag ett (releasen) precis som alla andra konsoler jag haft.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kattens bästa sovplats, näst efter laptopen eller sova som en pälsmössa på ens huvud..

Exakt, mina katter skulle ha älskat ligga på den.

Medlem

Bra video. Visar att det är en storm i ett vattenglas. PS5an måste manipuleras för att något skall läckas. I de fall där det blivit problem med "dry spots" så har det handlat om PS5or som varit äckligt full i hår och damm så det gått varma av den anledningen.

Medlem

Hade min horisontellt ställd sedan november 2020, men bytte nyss (oktober 22) skärm och även ställning på PS5 pga. platsbrist. Kul.

eld
Medlem
Skrivet av BlkgRle:

Hade min horisontellt ställd sedan november 2020, men bytte nyss (oktober 22) skärm och även ställning på PS5 pga. platsbrist. Kul.

Vänd upp och ner vartannan dag så jämnar det ut sig.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag lever med katter. Mina konsoler ligger därmed ner.

Sluta med katt.

Medlem

Var inte det här ett liknande problem med PS3?

Medlem

Haft min stående sedan december 2020 och inga som helst problem. Har slutat bära foliehatt som huvudbonad så jag fortsätter ha den i vertikalt läge.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Är det nån som ens kör sin ps5a horisontellt? Kanske bäst börja göra det då.

Jodå. Den täcker ju TV´n annars så jag klämde in den i tvbänken. Den har inte blivit överhettad än.

Medlem

Haft min monterad på väggen i över ett år. Inga problem än.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Är det nån som ens kör sin ps5a horisontellt? Kanske bäst börja göra det då.

Ja, och tur är väll det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det var ju det digital foundry varnade för en vecka efter släpp när dom pillade i sär den första gången. Att flytande metall inte är bästa valet i en konsol.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Så fort man fick reda på att PS5 körde på liquid metal så tänkte jag ”kommer aldrig våga ha den stående”.
Förstår inte folk som har den vertikalt. Förutom de som har den på skrivbordet.
Provade vertikalt för första ggn nyligen och den tog mycket mera plats och värmen samlas i botten vid PSU:n. Toppen vertikalt/högra delen horisontellt vid fläktutsuget blir ju aldrig varmt.

Har man en tv-bänk så gör man bäst i att ha den liggande då den ser snyggare ut så och det går att gömma dem bakom dörrar samt går att kyla den om man skurit upp bakskivan på bänken. Värmen i botten vertikalt/vänster horisontellt kommer lättare ut också.

Medlem

Samma sida som skrev nyheten, har nu sagt att det har skett ett missförstånd.

https://www.psu.com/news/setting-up-your-ps5-vertically-doesn...

C64
Medlem

Vilket gnäll jag måste lägga min PSX vertikalt för att spela

eld
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Samma sida som skrev nyheten, har nu sagt att det har skett ett missförstånd.

https://www.psu.com/news/setting-up-your-ps5-vertically-doesn...

Vet inte, öppnade just upp min ps5 och det såg ut såhär:

Medlem
Skrivet av eld:

Vet inte, öppnade just upp min ps5 och det såg ut såhär:

https://www.miyato.net/wp-content/uploads/2014/02/elefantfot-...

Strålande med andra ord.

Medlem

Galet vilka proportioner denna "nyhet" fått. En content-nisse på nätet som förstorar något som han tycks sig ha sett för att få streams. Direkt blir folk helt okritiskt nojiga och funderar på att lägga sin konsol ner som de alltid haft stående vertikalt. Några som alltid haft sin liggande dumförklarar de som har den stående, och tycker det vore självklart för alla att förstå vilka risker detta medför...

Jag kan tycka att en spelsida borde granska källan lite bättre innan man bidrar ytterligare till att göra en sanning utifrån en killes stream. Nu skriver alla spelsidor om det vilket snabbt förstärker upplevelsen av att flytande metaller i ps5 förstör konsolen om du har den stående.

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Galet vilka proportioner denna "nyhet" fått. En content-nisse på nätet som förstorar något som han tycks sig ha sett för att få streams. Direkt blir folk helt okritiskt nojiga och funderar på att lägga sin konsol ner som de alltid haft stående vertikalt. Några som alltid haft sin liggande dumförklarar de som har den stående, och tycker det vore självklart för alla att förstå vilka risker detta medför...

Jag kan tycka att en spelsida borde granska källan lite bättre innan man bidrar ytterligare till att göra en sanning utifrån en killes stream. Nu skriver alla spelsidor om det vilket snabbt förstärker upplevelsen av att flytande metaller i ps5 förstör konsolen om du har den stående.

Jag instämmer här. Jag vet inte riktigt varför människor har blivit så oroliga för sina maskiner, eller prylar i övrigt. Ställ den som ni känner för. Har garantin gått ut så skicka in den på lagning eller laga själv.

Inaktiv
Skrivet av SeniorGamer:

Galet vilka proportioner denna "nyhet" fått. En content-nisse på nätet som förstorar något som han tycks sig ha sett för att få streams. Direkt blir folk helt okritiskt nojiga och funderar på att lägga sin konsol ner som de alltid haft stående vertikalt. Några som alltid haft sin liggande dumförklarar de som har den stående, och tycker det vore självklart för alla att förstå vilka risker detta medför...

Jag kan tycka att en spelsida borde granska källan lite bättre innan man bidrar ytterligare till att göra en sanning utifrån en killes stream. Nu skriver alla spelsidor om det vilket snabbt förstärker upplevelsen av att flytande metaller i ps5 förstör konsolen om du har den stående.

Alla andra sidor hakar på då det genererar klick även på deras håll. Wololo (jäkla namn) blåste ju upp det något enormt vilket dom senare backade på och sa att dom hade "kritiskt missförstått".

12
Skriv svar