Medlem

Grym recension! Du fick mig att ominstallera det. Testade några timmar för ett år sedan eller så och tyckte om det, men kände mig inte i rätt stämningsläge då. Förhoppningsvis faller det på plats den här gången.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av maq777:

En sak som jag lärt mig sedan tidigare:
Argumentet "det är inte för alla" är en fin omskrivning av "spelet är egentligen inte bra, men det finns intressanta delar". Hade spelet varit mästerligt, då hade det väl varit något för alla?!?!

För mig känns spelet som "Free Quixel Megascans" the game. Jag har sett de där texturerna alldeles för många gånger nu.

From Software-spelen är ju inte heller för alla, men ändå blev Elden Ring GotY. Och precis som Elden Ring så har även Death Stranding vunnit GotY, vilket man inte gör om spelet är dåligt. Så ”det är inte för alla” betyder i det här fallet att det inte är för alla.

Och angående texturerna så är de skapade av Kojima Productions och är inte från något gratispaket. Spelets terräng är hämtat från Island, som har en väldigt enformig natur bestående mestadels av mossklädda lavafält. Så det är inte så konstigt att det finns många texturpaket som liknar Death Stranding.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Låt mig gissa. Du gav spelet en chans, det passade inte dig och nu blir du provocerad av oss som faktiskt tycker om det och bara har gott att säga om det?

Vetifan om jag gav det en chans, men jag spelade i alla fall tills eftertexterna kom.

Spoiler borttagen //Mod

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Mina achievements är publika, du kan gå in och verifiera själv om du inte litar på mig...

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av psp123:

Jag har gett det ett par försök men gett upp efter några timmar. Tror inte det är för mig, tyvärr. Vill så gärna gilla det.

Jag skulle nog säga att ge det 10 timmar innan du tar ett beslut. Kan tyckas länge men väl värt det om du nu skulle tippa över åt det positiva hållet.

Skrivet av robbis:

Jag är lite i samma sits som dig. Testat det 2 gånger innan men nu installerade jag det igen. Ska verkligen ge det ett försök till nu, funkar det inte då så går det nog inte...

Keep on keeping on!

Skrivet av maq777:

Gör man ett tillräckligt bra spel, så finns det något där för alla. DS däremot har bara något att erbjuda till de mest inbitna Kojima-rövslickarna.

Känns ju som ett märkligt påstående. Finns spel som fått maxpott som jag inte ens sneglat åt.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Grym recension! Du fick mig att ominstallera det. Testade några timmar för ett år sedan eller så och tyckte om det, men kände mig inte i rätt stämningsläge då. Förhoppningsvis faller det på plats den här gången.

Väntar också på rätt stämningsläge. Det är rätt ångest-laddat världskoncept i spelet med hur saker funkar och jag är en sån som
tycker det kan bli för mycket hehe. Iaf förra spelningen. Får se om jag ger mig på det igen. Spelet är bra men som sagts inte ett spel som alla kommer klicka med. Är för harig kanske

phi
Medlem

Det främsta som gjorde att jag fastnade för spelet var att det kändes orginellt och inte som något annat spel som jag spelat tidigare. Men det tog lång tid innan jag alls vågade mig på spelet för jag tänkte hela tiden "hur jävla kul kan en postapokalyptisk postnordssimulator vara egentligen? Det låter ju sjukt tråkigt".

Jag är erhört glad att jag hade tråkigt den kvällen som jag gav spelen en chans. Det är ett av de bättre spelen som jag har spelat under de senaste tio åren.

Medlem
Skrivet av maq777:

Vetifan om jag gav det en chans, men jag spelade i alla fall tills eftertexterna kom.

Spoiler borttagen //Mod

Bra jobbat! Då var min gissning helt fel

Jag bara undrar. Du verkar inte tycka om spelet men tog dig ändå igenom det och lade bevisligen många timmar. Varför?

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Grym recension! Du fick mig att ominstallera det. Testade några timmar för ett år sedan eller så och tyckte om det, men kände mig inte i rätt stämningsläge då. Förhoppningsvis faller det på plats den här gången.

Lycka till!

Medlem
Skrivet av Knalle:

Bra jobbat! Då var min gissning helt fel

Jag bara undrar. Du verkar inte tycka om spelet men tog dig ändå igenom det och lade bevisligen många timmar. Varför?

Först trodde jag det skulle bli bättre efter jag spelat ett tag. Men sedan är jag också bara dum och har svårt att lägga i från mig påbörjat spel.

Medlem

Jag började igår igen med spelet, för tredje gången. Den här gången DC på ps5, med förhoppningen om att jag den här gången faktiskt spelar igenom det Det är underbart när man kommer in i det, men jag har de tidigare gångerna helt enkelt inte känt något driv av att plocka upp det igen. Får se hur det går den här gången!


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Suverän recension. Bland dom bättre jag läst här.
Jag ska böka mig igenom det någon gång. Tappade tråden i handlingen efter ett antal timmars spelande så lade ned playthroughn för att orkade inte börja om.

Spelande kan vara polariserande men att bete sig som en tioåring här känns lite... "knas". Recensionen var väl skriven (påminnde mig till att inte glömma bort att faktiskt spela liret) med bra motivationer till varför och innhöll till och med frasen "är inte för alla" men trots det... Ajja.

Tack, Greb!

Medlem

Denna rescension får mig att ge spelet en chans på gamepass för att se om det är något jag kan lägga lite tid på.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Väntar också på rätt stämningsläge. Det är rätt ångest-laddat världskoncept i spelet med hur saker funkar och jag är en sån som
tycker det kan bli för mycket hehe. Iaf förra spelningen. Får se om jag ger mig på det igen. Spelet är bra men som sagts inte ett spel som alla kommer klicka med. Är för harig kanske

Ja, jag vet inte vad som hände riktigt förra gången, men nu satte det sig direkt. Kan ju vara det dystra vädret utanför dörren som bidrar med sinnesstämning, men jag tycker att det är en rätt viktig aspekt i hur man bedömer ett spel. Jag vill göra spelet rättvisa och inte bara ta mig igenom det. Problemet med den inställningen är att jag ibland tappar bort spel helt när de försvinner från radarn och då är det riktigt bra med en användarrecension av den här kalibern för att få mig sugen igen.

Skrivet av RykoStars:

Lycka till!

Tack! Det blev sju timmar direkt och hade riktigt svårt att slita mig ifrån det den här gången. Otrolig stämning än så länge.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av maq777:

En sak som jag lärt mig sedan tidigare:
Argumentet "det är inte för alla" är en fin omskrivning av "spelet är egentligen inte bra, men det finns intressanta delar". Hade spelet varit mästerligt, då hade det väl varit något för alla?!?!

För mig känns spelet som "Free Quixel Megascans" the game. Jag har sett de där texturerna alldeles för många gånger nu.

Där är jag nog oenig. Casablanca eller Citizen Kane är makalöst bra filmer men tilltalar kanske inte den som har svårt för filmer utan ändlös action.

Kulturella verk (där datorspel ingår) tilltalar olika människor olika mycket precis som böcker, film eller musik.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Suverän recension. Bland dom bättre jag läst här.
Jag ska böka mig igenom det någon gång. Tappade tråden i handlingen efter ett antal timmars spelande så lade ned playthroughn för att orkade inte börja om.

Spelande kan vara polariserande men att bete sig som en tioåring här känns lite... "knas". Recensionen var väl skriven (påminnde mig till att inte glömma bort att faktiskt spela liret) med bra motivationer till varför och innhöll till och med frasen "är inte för alla" men trots det... Ajja.

Tack, Greb!

Tack! Vad fint sagt av dig.

Du är inte ensam, tempot i handlingen går ner rätt kraftigt ett tag, men pushar man bara igenom det så är det en rejäl åktur resten av spelet, mycket twists and turns.

Medlem

Tack för recension. Ska definitivt prova nu, var ju gratis på Epic nyligen

12
Skriv svar