Ready or Not, kan vara den bästa taktiska skjutaren redan nu!

Medlem
Ready or Not, kan vara den bästa taktiska skjutaren redan nu!

Ready or Not (RoN) kan faktiskt vara det. Jag är förvisso supporter. Och har ingen aning om vad jag har, som andra inte har. Skulle dock vara kul att jämföra banor, och vapen!
.
Men efter den senaste stora patchen i somras, ny stor på väg. Så älskar jag fullkomligt det här spelet. En typisk CoD spelare kanske inte gör det. Möjligen folk som älskar Arma, och vill ha perspektiv på cqc. Men har folk lidit av avsaknad på bra taktiska simulatorer, sedan SWAT 4, eller möjligen Rainbow six, innan det blev aracad? Är detta verkligen något att rekommendera. Är fortfarande under utveckling. Vissa klagar på AI, dock inte sämre än många AAA studios. Men dom jobbar på att förbättra den ändå. Grafiken är riktigt bra. Det är rått, oförlåtande, och blodigt. Fler nivåer, och mer vapen tillkommer kontinuerligt.
.
I dagsläget ingen MP (kommer), dom proriterar SP, och coop tack och lov. Finns tillräckligt med MP spel, men knappt några med SP/CoOp i fokus.

Spelets steamsida: https://store.steampowered.com/app/1144200/Ready_or_Not/


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Ready or Not (RoN) kan faktiskt vara det. Jag är förvisso supporter. Och har ingen aning om vad jag har, som andra inte har. Skulle dock vara kul att jämföra banor, och vapen!
.
Men efter den senaste stora patchen i somras, ny stor på väg. Så älskar jag fullkomligt det här spelet. En typisk CoD spelare kanske inte gör det. Möjligen folk som älskar Arma, och vill ha perspektiv på cqc. Men har folk lidit av avsaknad på bra taktiska simulatorer, sedan SWAT 4, eller möjligen Rainbow six, innan det blev aracad? Är detta verkligen något att rekommendera. Är fortfarande under utveckling. Vissa klagar på AI, dock inte sämre än många AAA studios. Men dom jobbar på att förbättra den ändå. Grafiken är riktigt bra. Det är rått, oförlåtande, och blodigt. Fler nivåer, och mer vapen tillkommer kontinuerligt.
.
I dagsläget ingen MP (kommer), dom proriterar SP, och coop tack och lov. Finns tillräckligt med MP spel, men knappt några med SP/CoOp i fokus.

Marknaden svämmar ju inte direkt över av taktiska shooters, så RoN är ett välkommet tillskott. Har bara spelat ett par timmar totalt, men uppenbart att det här är ett spel för oss som älskade Swat 4, och något av de tidigare Rainbow Six-spelen.

Tror tyvärr spelet gått under radarn för många då det inte är lika populärt med taktiska shooters som arkadspel.

Det är redan nu väldigt underhållande och utmanande att spela RoN, och det lär nog bara bli bättre och bättre med fler mods och nya uppdateringar.

Medlem

RoN är inte det bästa spelet just nu men lyckas dom med dom planerar KOMMER det bli det bästa.

AI'n måste lösas innan jag ens kan kalla spelet för "bra".

Moderator | Testpilot

Slänger in en länk i första inlägget så folk kan kolla in vad det är för spel du snackar om. Inte hört mycket om det innan, och vill man rekommendera något gör man bäst i att hänvisa någonstans


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar