Diablo II Resurrected - Se nya cinematics och en jämförelse med de gamla filmerna

Robot
Diablo II Resurrected - Se nya cinematics och en jämförelse med de gamla filmerna

Det såg riktigt bra ut redan för 20 år sedan, men omgörningen sitter som en smäck.

#cinematics, #diablo-ii-resurrected, #remastered


Medlem

Spelar ingen roll hur bra det ser ut, skulle aldrig köpa en produkt från Blizzard igen. Dom har ju helt och hållet glömt bort spelarna och tänker bara på pengarna.

Dessutom tar dom bort TCP/IP multiplayer från spelet för återigen, svårare för folk att ladda ner spelet illegalt. Deras ursäkt är ju "för säkerhetens skull" så löjligt och genomskinligt

vilket resulterar i always online, inga mods online och säkert plats 9999 i kö och bli DCad på plats 3

Medlem

Lite snyggare än Reforged 😅

Medlem

Vafan, dom har takit bort den handikappade dvärgen i introt. Alla fula skumma typer ser helt normala ut, det tar ju bort all form av flavor från världen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Vafan, dom har takit bort den handikappade dvärgen i introt. Alla fula skumma typer ser helt normala ut, det tar ju bort all form av flavor från världen.

Jag tänkte samma sak, alla ser "normala" ut, ta och ge, man vill ju ha defekta och skeva personer med i sådant här, aja, det är nog bra. Ser mycket fram emot detta, enda från Blizzard sedan typ sc2 vanilla. Synd om de inte har tcp-ip som någon säger, men vad förväntar man sig av en AAA-utvecklare i dessa dagar egentligen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Intros och videosekvenser klickar jag bort direkt.
Gameplay och UI är däremot mer intressant.
Ska bli kul att se samma jämförelse-video fast med gameplay.

Medlem

Sjukt vad duktiga snubbarna bakom Blizzards Cinematics är!

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Vafan, dom har takit bort den handikappade dvärgen i introt. Alla fula skumma typer ser helt normala ut, det tar ju bort all form av flavor från världen.

Det är inte politiskt korrekt att ha med en dvärg, antar jag.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Spelar ingen roll hur bra det ser ut, skulle aldrig köpa en produkt från Blizzard igen. Dom har ju helt och hållet glömt bort spelarna och tänker bara på pengarna.

Dessutom tar dom bort TCP/IP multiplayer från spelet för återigen, svårare för folk att ladda ner spelet illegalt. Deras ursäkt är ju "för säkerhetens skull" så löjligt och genomskinligt

vilket resulterar i always online, inga mods online och säkert plats 9999 i kö och bli DCad på plats 3

Då kan ju du sluta med spel i ren allmänhet för alla företag vill ha pengar, Blizzard är bara en av flera stora företag som gillar pengar. Sen kan ju du läsa på lite för att spelet blir offline när det släpps sen. När det gäller denna produkt så har faktiskt teamet bakom det lyssnat på feedback.

Medlem

Sure, grafiken är skarpare, men det ser ärligt talat väldigt själslöst ut och mindre uttrycksfullt än förut.
Men det är ändå fortfarande helt otroligt hur snygga Diablo 2s cinematics var på den tiden och hur välproducerade de var, de satte stämningen helt perfekt.

Skribent
Skrivet av Fredede:

Sure, grafiken är skarpare, men det ser ärligt talat väldigt själslöst ut och mindre uttrycksfullt än förut.
Men det är ändå fortfarande helt otroligt hur snygga Diablo 2s cinematics var på den tiden och hur välproducerade de var, de satte stämningen helt perfekt.

Blizzard och Square satte ribban på den tiden vad gällande CGI.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av moondragon:

Då kan ju du sluta med spel i ren allmänhet för alla företag vill ha pengar, Blizzard är bara en av flera stora företag som gillar pengar. Sen kan ju du läsa på lite för att spelet blir offline när det släpps sen. När det gäller denna produkt så har faktiskt teamet bakom det lyssnat på feedback.

Haha ja jippie, vi ska jubla för att de i princip dödar multiplayer med mods för att det inte kommer vara always online.

Medlem
Skrivet av moondragon:

Då kan ju du sluta med spel i ren allmänhet för alla företag vill ha pengar, Blizzard är bara en av flera stora företag som gillar pengar. Sen kan ju du läsa på lite för att spelet blir offline när det släpps sen. När det gäller denna produkt så har faktiskt teamet bakom det lyssnat på feedback.

Det är skillnad på företag och företag, Blizzard och Activision är ett av de smutsigare företagen i gamingbranschen.
Sen kan du ju läsa på lite för spelet är inte offline när det släpps sen.

Q: Will TCP/IP support be available in the Early Access to Open Beta tests?

A: TCP/IP support will not be available in the upcoming Beta or the final game. After careful deliberation, we will no longer be supporting this option as we identified potential security risks and are committed to safeguarding the player experience.

https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23688836/play-diablo-...

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det är skillnad på företag och företag, Blizzard och Activision är ett av de smutsigare företagen i gamingbranschen.
Sen kan du ju läsa på lite för spelet är inte offline när det släpps sen.

Q: Will TCP/IP support be available in the Early Access to Open Beta tests?

A: TCP/IP support will not be available in the upcoming Beta or the final game. After careful deliberation, we will no longer be supporting this option as we identified potential security risks and are committed to safeguarding the player experience.

https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23688836/play-diablo-...

Det kommer att fungera som steam, du måste registrera dig online och sen kan man köra offline, ja gud va farligt.

Sen så säger du att Activision Blizzard är smutsigaste, jasså du, var det de som kom på DLC och day one dlc, nej, det är EA som har gjort det sedan deras sportspel vid 2009 om jag inte misstar mig. Är activison Blizzard smutsiga? ja, det är helt klart att de är men inte de enda sen så håller jag med dig om att de inte borde tagit mp via ip.

eld
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Vafan, dom har takit bort den handikappade dvärgen i introt. Alla fula skumma typer ser helt normala ut, det tar ju bort all form av flavor från världen.

För att det blir lite väl mycket fel att använda någons handikapp eller annorlunda utseende för att väcka anstöt eller obehag idag, vilket i princip var syftet i orginal-introt.

Men i det hela: du förlorar inget på att det tas bort, men andra personer kan känna mycket glädje att de fixar sådana element i spel.

Medlem

Jag gillade dessa Cinematics. Vissa saker kändes lite udda (ligga sidleds men huvudet hänger i luften i början? Nackspärr incoming), men överlag så tycker jag det såg riktigt bra ut

Sen är frågan; är det Blizzards CGI team som ligger bakom det eller är det Vicarious Visions CGI team? Känns ändå att hade det varit Blizzards CGI team (som gör t.ex. WoW Expansionernas CGI) så skulle det ha sett bättre ut.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är inte politiskt korrekt att ha med en dvärg, antar jag.

Framförallt inte en handikappad dvärg.

Det är dvärgistiskt.

eld
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag gillade dessa Cinematics. Vissa saker kändes lite udda (ligga sidleds men huvudet hänger i luften i början? Nackspärr incoming), men överlag så tycker jag det såg riktigt bra ut

Sen är frågan; är det Blizzards CGI team som ligger bakom det eller är det Vicarious Visions CGI team? Känns ändå att hade det varit Blizzards CGI team (som gör t.ex. WoW Expansionernas CGI) så skulle det ha sett bättre ut.

det är blizzard cinematics, VV har nog aldrig haft ett sådant team.

Tror det har rätt mycket att göra med att de är rätt låsta till hur orginal-cinematic såg ut med ljussättning och allt sånt, materialen och detaljerna ser riktigt bra ut!

Medlem
Skrivet av eld:

För att det blir lite väl mycket fel att använda någons handikapp eller annorlunda utseende för att väcka anstöt eller obehag idag, vilket i princip var syftet i orginal-introt.

Men i det hela: du förlorar inget på att det tas bort, men andra personer kan känna mycket glädje att de fixar sådana element i spel.

Att personen är en dvärg eller inte är ett ickeproblem, och att en slumpmässig karaktär är vanställd på det här sättet bidrar sjukt mycket till atmosfären. Det får världen att kännas mycket mer levande. Dvärgens skador i originalintrot är helt uppenbart inte av en medfödd sort, vilket fördjupar spelets mörka universum. Det nya introt är inte en dealbreaker, för gameplay verkar vara återskapat med värdighet. Men det är inte något som är till spelets fördel heller. Det är ett tråkigare intro, men inte ett dåligt intro.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av moondragon:

Det kommer att fungera som steam, du måste registrera dig online och sen kan man köra offline, ja gud va farligt.

Sen så säger du att Activision Blizzard är smutsigaste, jasså du, var det de som kom på DLC och day one dlc, nej, det är EA som har gjort det sedan deras sportspel vid 2009 om jag inte misstar mig. Är activison Blizzard smutsiga? ja, det är helt klart att de är men inte de enda sen så håller jag med dig om att de inte borde tagit mp via ip.

Läsförståelse är inte din starka sida? "Det är skillnad på företag och företag, Blizzard och Activision är ett av de smutsigare företagen i gamingbranschen."

Ett av de smutsigare. Inte "det smutsigaste" som du vill få det till. Du har för bövelen citerat honom, och ändrar det han skriver i din egen text? What the actual fuck?

Skrivet av eld:

För att det blir lite väl mycket fel att använda någons handikapp eller annorlunda utseende för att väcka anstöt eller obehag idag, vilket i princip var syftet i orginal-introt.

Men i det hela: du förlorar inget på att det tas bort, men andra personer kan känna mycket glädje att de fixar sådana element i spel.

Du vinner inget på att det tas bort heller. Med ditt resonemang borde intron varit textbaserad, så att ingen blir kränkt.


signatur

I drank what?

Helvete va snyggt! Fruktansvärt pepp inför att få testa spelet imorn! Företaget bakom remaken ser ut att ha gjort ett bra jobb med spelet, av vad man fått se av gameplay!

Medlem

Snygg film från uselt företag. Blir inget köp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag gillar det jag ser men kommer inte köpa något av Blizzard innan vi ser någon riktig förändring inom företaget. Förhoppningsvis kan Jen och Mark ställa saker till rätta, time will tell.

Medlem

Originalet såg ju bättre ut och hade bättre känsla än den nya!


signatur

autograph

Medlem

Samma spel i nya kläder. Kan lika gärna köra Diablo 2 istället som jag redan äger några ex av. Vill inte betala dyrt för en remaster på ett spel jag redan kört tusentals timmar. Kostar €40 vilket ockerpris https://eu.shop.battle.net/en-us/product/diablo_ii_resurrecte...

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Samma spel i nya kläder. Kan lika gärna köra Diablo 2 istället som jag redan äger några ex av. Vill inte betala dyrt för en remaster på ett spel jag redan kört tusentals timmar. Kostar €40 vilket ockerpris https://eu.shop.battle.net/en-us/product/diablo_ii_resurrecte...

Det som är bra är att man förhoppningsvis kommer kunna spela utan en massa bottar och fuskare. Iaf till en början.

Medlem

@Mirage
Jag quotade honom för flera anledningar inklusive angående läget med företag och pengar.

Medlem

Wow folk här blir aldrig nöjda.. klagas på allt som går att klagas på. Själv är man väldigt taggad då det släpps på konsol också (har varit PC människa men bytt sida) hoppas bara att dom håller vad dom lovar med cinematics. *Tittar på Warcraft 3 reforged med ont öga*

Medlem

ska bli kul att testa i morn. Original cinematics föredrar jag en liten gnutta.
Vad jag sett från spelet så föredrar jag det nya. Helt klart överraskad.
Sen tjafset om blizz, skit i det. stötta devsen som gjort spelet istället.
Flesta stora företag har en hund begraven någonstans liksom vi alla
Ingen är perfekt

Medlem

TCP/IP, inte använt det sen mitten på 20-talet. Inte mycket att tjuta över att dom tar bort det.


signatur

“All thinking people are atheists.”

12
Skriv svar