Tänk först, släpp spelet sen

Medlem
Skrivet av Neverwild:

För att av någon anledning så förstår inte folk att kravet fanns långt innan spelet släpptes, men ni fortsätter tro att kravet kommit flera månader efter.

När ni klarar av att förstå det så kan vi gå vidare med det hela.

Men uppenbarligen var det inte så annars hade det här debacklet inte startat. 😄


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men uppenbarligen var det inte så annars hade det här debacklet inte startat. 😄

Jo det är så.
Men folk vägrar kolla på trailers som kom innan spelet släpptes.
Har även stått på spelets steam sida hela tiden.

Debacklet är för att folk inte läste vad som krävdes.
Sen tror dom att kravet tillkommit senare vilket inte varit fallet.
Precis som ni gör nu här.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Jo det är så.
Men folk vägrar kolla på trailers som kom innan spelet släpptes.
Har även stått på spelets steam sida hela tiden.

Debacklet är för att folk inte läste vad som krävdes.
Sen tror dom att kravet tillkommit senare vilket inte varit fallet.
Precis som ni gör nu här.

Fast det hjälper ju inte folk som köpte det flera veckor efter release, från legitim försäljare som inte är Steam och där kravet inte nödvändigtvis listades och inte sett trailers.

Sony och Arrowhead tabbade sig och fick således kritik.
Precis som det bör fungera.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Fast det hjälper ju inte folk som köpte det flera veckor efter release, från legitim försäljare som inte är Steam och där kravet inte nödvändigtvis listades och inte sett trailers.

Sony och Arrowhead tabbade sig och fick således kritik.
Precis som det bör fungera.

Att inte någon annan säljare listat kravet är inte Sonys eller Arrowheads fel utan just den säljaren.

Quake-konnässsör

Både Sony och Arrowhead förstod nog inte konsekvenserna att ta bort kravet på PSN, vet inte om det var ett "krav" ifrån början eller om det var valbart i början av släppet av spelet. Men att sedan ta bort kravet på PSN-inloggnings skiten och sedan kräva tillbaka det månader senare var ett riktigt idiotiskt beslut både från Sony, och från Arrowhead som gick med på det. De borde ha koll på sina serverar betydligt bättre än vad det hade. De får absolut skylla sig själva att de hamnade i den här skiten som de skapade.

Sen att Sony bestämde sig för att sälja spelet i alla fall i det länder som PSN inte fanns i var också idiotiskt, att det inte satt det som ett krav ifrån början. Och ja, det är Sony (utgivaren) som sätter det kravet på Steam, inte Steam själva. Jag köpte det, som jag hade sagt tidigare, Humble Bundle. Men där tror jag nog Humble Bundle gjorde tabben, och förmodligen därför jag fick tillbaka mina pengar snabbt också.

Förmodligen därför det gjorde samma sak nu på Ghost of Tsushima, hade sätt fram emot att spela singeplayer på PC, men kan inte längre köpa det så skitsamma. Men inget spel som kräver PSN kommer heller inte jag kunna köpa, så det blir att "ladda" hem det på annat sätt.

Medlem
Skrivet av almblad:

Förmodligen därför det gjorde samma sak nu på Ghost of Tsushima, hade sätt fram emot att spela singeplayer på PC, men kan inte längre köpa det så skitsamma. Men inget spel som kräver PSN kommer heller inte jag kunna köpa, så det blir att "ladda" hem det på annat sätt.

Så istället för att skapa ett konto som tar 2 minuter att skapa ungefär så ska du olagligt ta hem spelet istället.

Såna som dig som gör att man skäms för att vara gamer och hoppas att Sony slutar släppa spel på pc.

Quake-konnässsör
Skrivet av Neverwild:

Så istället för att skapa ett konto som tar 2 minuter att skapa ungefär så ska du olagligt ta hem spelet istället.

Såna som dig som gör att man skäms för att vara gamer och hoppas att Sony slutar släppa spel på pc.

Jag kan förhelvete inte skapa ett PSN konto, som tar "bara 2 minuter och skapa".

Sånna fan boy som dig att jag hoppas Sony går i graven, eller vad ska jag säga.

Jaja, vi får väl komma överens om att vi har olika åsikter bara. Jag kommer inte ändra min, och du kommer förmodligen inte ändra din. Jag får lämna diskussionen med det. Och ladda hem spelen mmm piracy is a lovly life.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Att inte någon annan säljare listat kravet är inte Sonys eller Arrowheads fel utan just den säljaren.

Men det hjälper väl ändå till att förstå och sätta sig in i varför vissa känner sig lurade och besvikna?

Samtidigt vet vi ju inte om det är Sonys fel eller inte. Dessa säljare kanske inte fick informationen alls. Svårt att veta utan att ha tillgång till informationen.

Medlem
Skrivet av almblad:

Jag kan förhelvete inte skapa ett PSN konto, som tar "bara 2 minuter och skapa".

Sånna fan boy som dig att jag hoppas Sony går i graven, eller vad ska jag säga.

Jaja, vi får väl komma överens om att vi har olika åsikter bara. Jag kommer inte ändra min, och du kommer förmodligen inte ändra din. Jag får lämna diskussionen med det. Och ladda hem spelen mmm piracy is a lovly life.

Varför kan du inte skapa konto?
Folk har skapat psn konton i alla olika länder där psn inte finns på PlayStation sen psn kom.

Finns folk som har flera olika konton för att ta del av olika reor eller spel som bara släpps där (Japan).

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Men det hjälper väl ändå till att förstå och sätta sig in i varför vissa känner sig lurade och besvikna?

Samtidigt vet vi ju inte om det är Sonys fel eller inte. Dessa säljare kanske inte fick informationen alls. Svårt att veta utan att ha tillgång till informationen.

Då den informationen har funnits överallt annars så är det nog den säljaren som inte listat det.

Quake-konnässsör
Skrivet av Neverwild:

Varför kan du inte skapa konto?
Folk har skapat psn konton i alla olika länder där psn inte finns på PlayStation sen psn kom.

Finns folk som har flera olika konton för att ta del av olika reor eller spel som bara släpps där (Japan).

Fråga Sony

Medlem
Skrivet av almblad:

Fråga Sony

Har du gått in och försökt skapa nyligen?

Jag kunde skapa ett nytt alldeles nyss utan problem.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Jo det är så.
Men folk vägrar kolla på trailers som kom innan spelet släpptes.
Har även stått på spelets steam sida hela tiden.

Debacklet är för att folk inte läste vad som krävdes.
Sen tror dom att kravet tillkommit senare vilket inte varit fallet.
Precis som ni gör nu här.

NEJ det var inte så, fanns inget PSN krav, folk har spelat utan PSN konto.
Igen varför tror du att all shit storm började och varför är du så benägen att försvara Sony?
Tom när alla parter erkänt fel och refundat och pudlat. Finns ju inget du behöver försvara ens


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

NEJ det var inte så, fanns inget PSN krav, folk har spelat utan PSN konto.
Igen varför tror du att all shit storm började och varför är du så benägen att försvara Sony?
Tom när alla parter erkänt fel och refundat och pudlat. Finns ju inget du behöver försvara ens

Du visar att du saknar koll på vad som skett så detta blir mitt sista inlägg ifrån mig till dig, då trött att folk inte klarar av att förstå saker.

Kravet har funnits hela tiden i början.
Dom första pc spelare dag ett va tvungna att koppla emot psn.
Sen började server problem så Arrowhead tog tillfälligt bort kravet med notis att det skulle komma tillbaka.

Ja folk har spelat när kravet va borttaget men kravet fanns i början men det klarar tydligen inte vissa människor att förstå.

Gå och titta på spelets release trailer i slutet så står det att psn behövs.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Du visar att du saknar koll på vad som skett så detta blir mitt sista inlägg ifrån mig till dig, då trött att folk inte klarar av att förstå saker.

Kravet har funnits hela tiden i början.
Dom första pc spelare dag ett va tvungna att koppla emot psn.
Sen började server problem så Arrowhead tog tillfälligt bort kravet med notis att det skulle komma tillbaka.

Ja folk har spelat när kravet va borttaget men kravet fanns i början men det klarar tydligen inte vissa människor att förstå.

Gå och titta på spelets release trailer i slutet så står det att psn behövs.

Ja om det nu var så, så Spelar det väll ingen roll.
Dom tog bort kravet allt var bra folk köpte installerade och spela allt var frid och fröjd och sen börja dom krångla.
Så igen, varför tror du det blev en shit storm och varför måste du försvara Sony när alla parterna redan pudlat?
"Kasta skit på pc spelare"?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar