Experimentet: Spelleveransen som (kanske) glömts bort

Medlem
Experimentet: Spelleveransen som (kanske) glömts bort

Jag beställde ett exemplar av Dissidia: Final Fantasy NT från Spelbutiken för 99kr i förhoppning att få spela det några dagar senare.
Beställningen gick iväg 25/4 och ordern har godkänts.

Efter det har det varit total radioskugga och inget spel har dykt upp.

Jag försökte kontakta deras kundtjänst via deras chatt via olika webbläsare, både på mobil och via dator, men bemöts av detta felmeddelande:

Då hade jag tänkt skicka iväg ett mejl och be dem kolla upp detta men istället kom jag på att jag utsätter dem för ett litet experiment.
Jag låter helt enkelt ordern ligga kvar tills och håller en veckouppdatering på hur det egentligen går med ärendet för att se hur lång tid det tar innan jag faktiskt får mitt spel.

Nu när jag skriver detta så har det gått strax under två veckor och spelet har fortfarande inte skickats, trots att det stod klart och tydligt vid beställning att den skulle skickas inom 2-4 arbetsdagar:

(Priset hann uppdateras innan jag tog skärmdumpen, varav att priset skiljer sig från min beställning).

Önska mig lycka till!

Medlem

Ja, det kommer nog inte komma något spel...

Jag skulle gissa på att företaget är omedvetna om problemet, då din kommunikation inte verkat gå fram. Testa att ringa/mejla företaget (eller stänga av din annonsblockerare och pröva chatten i ett par minuter).

Skrivet av https://www.spelbutiken.se/care/:

Maila oss
Vi kommer att svara så fort som möjligt
info@spelbutiken.se

Ring oss
0340-64 66 30

Öppettider
Måndag - Torsdag
09:00 - 16:30
Fredag
09:00 - 16:00


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ja, det kommer nog inte komma något spel...
Jag skulle gissa på att företaget är omedvetna om problemet, då din kommunikation inte verkat gå fram. Testa att ringa/mejla företaget (eller stänga av din annonsblockerare och pröva chatten i ett par minuter).

Annonsblockerare har stängts av på alla webbläsare jag har provat med och gav samma resultat på mobilen och dator.
Samtidigt har jag själv jobbat i lager och vanligtvis så flaggas ordrar som inte skickats inom en viss tid så jag är nästan mer intresserad av hur lång tid det tar innan de märker något.

Jag la beställningen på faktura så jag ligger inte ute med en enda krona tills jag faktiskt fått mitt spel.

Medlem

Du gör som du vill


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Du får nog nobelpris samtidigt som det där spelet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny

Vilket år(tionde) som helst!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vilket år(tionde) som helst!

Vi får se vad Klarna tycker om det då de oftast bara brukar hålla kommande fakturor ett par månader.

1
Skriv svar