Snabbkollen – Är du nöjd med dina julklappar?

Medlem

Fick en flaska whisky och en liten bok om super mario👍🏻😀 mest blev det förstås till barnen

Medlem
Skrivet av KoP:

Man är lite för gammal för att förvänta sig guld och gröna skogar i paketen. Det var annorlunda när man var liten måhända.

Önskade mig ingenting så är nöjd över det lilla jag fick.

Otroligt skönt att inte vara en del utav denna julklappshets och känna sig "tvingad" att bränna tusentals kronor. Köpte klappar för kanske en 500 kr.

Dyrare presenter kan man köpa till folk när dom fyller år.

Samma här!

Var in på Rusta dagen innan julafton och fanns mycket bra till alla i familjen för drygt 500 kronor.
Fågelmat, kökshanddukar, godis, m.m. Alla blev glada och nöjda istället för att köpa en massa skit som inte kommer användas.

Medlem

köper inte julklappar till varandra. min moder/fader och morföräldrar gjorde det när man var små. mina föräldrar köpte spel till oss och liknande, man fick en peng från morföräldrarna och hunden man växte upp med fick en flashig burk hundmat. hon älskade inte burken så mycket som att hon blev helt galen och uppspelt då morföräldrna dök upp. men man fick pengar då man blev äldre, köpa något man ville ha. men ens moder kommer att få ett nallebud då hon fyller år igen, tack igen för den eller dom av er som gav förslaget.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Tycker inte man ska köpa julklappar till vuxna


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Är riktigt nöjd
Vi köper inga om det inte är något som den andra faktiskt behöver och inte redan införskaffat.
Oftast blir det något gemensamt istället.
Nu när vi har 2 små barn så blir det till dem alla klappar köps.

Köpte istället min egen julklapp, Steam Deck Oled.
Nästa år blir det nog en ny tvättmaskin och diskmaskin till familjen.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Övre alternativet lät lätt sarkastisk i mina öron ("sååååå nöjd"), men säger mer om mig. ☺️

Själv är jag nöjd med att de jag köpte till blev väldigt nöjda med sina presenter och upplevelser. Det är ju trots allt barnens högtid! 🌲🌲🌲🌲

Aldrig fått på många långa år .skulle va nöjd med vad som helst bara känslan av att få en klapp skulle göra mig varm


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av hat3sn0w:

Vi i våran familj slutade med julklappar för en herrans massa år sedan.
Min sista julklapp var en cd med en expansion till
NwN som jag fick av min storebror.

Däremot såg jag att Musikhjälpen hade denna som auktion på Tradera.
Vann auktionen och blev klar med byggsatsen i lördags.
Nu måste man ju nästan måla den också 🙂
Nu ska vi se om bilderna jag bifogar fungerar 😛

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

ser grymt ut.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Testpilot

Mer än nöjd!

Brukar bara köpa något symboliskt sinsemellan jag och sambon. Men denna gång fick jag en verklig överraskning.. Custom-tangentbord. Kludge Royal K96, Epomaker Kiwi-brytare och ett gäng Ranked Pudding keycaps.

Kan säga att jag komplettera min ursprungliga gåva med ett gäng nya vinglas


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

12
Skriv svar