Sony patenterar teknik för att ändra svårighetsgraden automatiskt

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Anpassa hela världen till extremsportarna.... Det är inte det jag menar.
Det är ju som att from software spelarna menar att alla ska sluta spela spel som inte är utmanande. Nu ska alla spela from software istället. Det är det ju ingen som tycker.

Du får komma på din elcykel 3 månader i efterhand på den väg jag cyklat. Inga problem. Bra där är vi på samma sida 😊

[quote postid="4456687" userid="330909" name="Gertzy"]
Ni kan väl sitta och grupprunka över hur svåra bossar ni klarar bäst ni vill, jag bryr mig inte, men ska det vara allt spelindustrin ska handla om kommer den krympa och dö ut. Mångfald och inkludering är vägen framåt inte avsmalning. Eller tycker du vi ska förbjuda kontroller som PS5 fick - Access controller - då det är "fusk" att alla inte spelar med samma kontroll? Fast det är till för personer som kanske inte kan spela med vanliga kontroll och öka möjligheterna? Att allt ska anpassas till dem med bäst förutsättningar?
[/quot

Ni kan väl sitta och grupprunka över att alla sk få vara med i allt hela tiden?

Det finns faktiskt ett mellanväg här. Accesability är bra många gånger men inte alltid. Ja det är tur inte alla spel är fromsoftware.

Det låter ju dock så när folk är emot den här funktionen av princip och grinar om att allt ska vara så svårt och inte kunna anpassas. Liksom låt folk spela hur de vill det påverkar inte dig. Men skönt att vi är på samma sida tillslut!

Nej, vi har inte samma hävdelsebehov som hardcore-spelarna, vi vill bara bli lämnade ensamma och spela som vi vill och inte som ni vill. Och som sagt, ingen kräver att alla spel ska vara för oss men när det går åt att allt fler spel saknar svårighetsgrad och bara är överjävliga tycker jag det är en tråkig utveckling och jag tycker det är fint att Sony gör detta så fler kan njuta av spel som underhållning. Men som sagt de kommer ju inte kunna tvångsimplementera svårighetsgrader i spel som inte har det. Det är ju inte vad detta handlar om, utan om spel som har svårighetsgrader kan justeras dynamiskt mellan områden i spel där det kanske behövs. Förstår inte hur en kan vara emot det faktiskt. Om jag har det på och du stänger av det, förstör det då ditt liv och spelupplevelse? Nej. Men många verkar tro det. Vilket är rätt... elitistiskt och inte jättesmart, i alla fall inte i min bok.

Medlem

Jag tycker nog ändå en större andel spel idag är lättare än förr med lägre tröskel. Samtidigt som samma spel många gånger har riktigt svåra utmaningar, det vill säga svårare än förr. Vilket jag generellt tycker är en bra utveckling. Spelen passar helt enkelt fler spelare. En bredare massa.

Det vill säga lägre trösklar generellt och högre tak (aka skill ceiling).

Men sen tycker jag det är bra med vissa undantag och välkomnar det.

Det kommer vara så att det kommer finnas kvar exklusiva klubbar där helt enkelt inte alla kan vara med. Det är ju trots allt exklusiviteten som är poängen. Gruppen lär ju försvara sin existens på något sätt. Det kommer alltid finnas de utanför gruppen som känner sig trampade på tårna. Om inte den existerande gruppen försvarar sig så riskerar ju gruppen att försvinna. Poängen med gruppen försvinner. Inför man easy mode i dark souls så är det ju inte dark souls längre. Precis på samma sätt som Mensa inte kan sänka sin tröskel så att alla kan vara med. För i så fall hade det ju inte varit Mensa längre. Eller ett politiskt parti kan inte tillåta sina aktiva medlemmar att framföra vilka åsikter som helst för då blir man utesluten.

123
Skriv svar