Final Fantasy XVI-producenten önskar att det bara fanns en plattform

Medlem
Skrivet av SorbP:

Jag abtsr att du driver nu men låt oss anta att du inte gör det så ska vi utveckla varför det här är en särskilt dålig idé.

Tänk på det spelet ellerde sakerna du gillar meat med spel.

Det ska vi specifikt ta bort för att det tycker vi andra inte är viktig.

Förstår du nu varför monopol är efterblivet?

Nej, jag skulle gärna se att det bara finns två olika konsoler att välja på. Skulle vara så befriande. Nintendo gör sin grej, och så jagar resten efter den bästa grafiken som slukar mest kraft. Önsketänkande, men det var ju Shenmue 3 och en nyutgåva av Quake till nyare konsoler också.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Enkelt är bäst. Konsolen får gärna vara diskret, det är väl inte den man sitter och tittar på när man spelar? Playstation är en förebild. Playstation, Playstation 2, Playstation 3, osv. Inte förvirrrande som Xbox X Ultra Ninja Cyber X Pro X Series XX bla bla bla...
Önskar dock att de sansat sig när de designade Playstation 5.

Beror helt på vad du menar med 'diskret'. Vill absolut inte ha en massa konstiga former, skrikig rgb-belysning etc. men konsolen tycker jag ändå ska ha en både snygg och säregen design som sticker ut från resten av möblemanget i tv-rummet.

Medlem

Observera att han förmodligen inte säger "bättre" utan vad jag förstår så använder han ett japanskt ord som snarare bör översättas till "enklare". Dvs: " Spelplattformar ... Jag borde förmodligen inte säga det här, men jag önskar att det bara fanns en. Det hade varit enklare för både utvecklarna och spelarna."

Edit: Detta gör enligt mig uttalandet till något logiskt självklart, det vore enklare med bara en plattform (dock så betyder enklare inte automatiskt bättre).

Medlem
Skrivet av Majoren:

Beror helt på vad du menar med 'diskret'. Vill absolut inte ha en massa konstiga former, skrikig rgb-belysning etc. men konsolen tycker jag ändå ska ha en både snygg och säregen design som sticker ut från resten av möblemanget i tv-rummet.

Ja, där är Xbox Series X en förebild. Föutom modellnamnet då

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, där är Xbox Series X en förebild. Föutom modellnamnet då

Lite ironiskt. Japansk design är väl känd för att vara enkel, smakfull. Och amerikanerna ska vara värst, pråligast. Här blev det tvärtom. Playstation 5 är ju sanslös. Jämfört med Xbox som är mer återhållen. Å andra sidan så gillar japaner att gå helt bananas ibland. Bayonetta och Yakuza: Like a Dragon t ex.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, där är Xbox Series X en förebild. Föutom modellnamnet då

Nä, gillar inte Series X, ser ut för mycket som ett random brand PC-chassi. Hade varit trevligare om den varit mer likt gamla original Xboxen, men med bättre plast. Gamecuben, där snackar vi diskret, proper och distinkt design, man ser att det är en spelkonsol och man känner igen den direkt.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Nej, jag skulle gärna se att det bara finns två olika konsoler att välja på. Skulle vara så befriande. Nintendo gör sin grej, och så jagar resten efter den bästa grafiken som slukar mest kraft. Önsketänkande, men det var ju Shenmue 3 och en nyutgåva av Quake till nyare konsoler också.

Varför är det önsketänkande menar du?

Du verkar ju tycka att det är en bra idé och dessutom önskar det?

Vad står i vägen för din dröm menar du?

Är genuint intresserad.


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar