Rykten florerar om ett PS5-konsolpaket med Playstation Plus Premium

Medlem
Skrivet av Mirage:

Precis det. Gör det inte det så ser jag inte jag inte värdet med tjänsten. Gamla spel har jag redan/har redan spelat. Så de erbjuder en tjänst där jag betalar för spel jag redan spelat. Ser inte värdet.

Visst, det kan jag förstå. Tjänsten är inte till för alla. För någon som mig så är den guldvärd då jag inte spelar spel dag ett. Det är t.ex. inte ens säkert att jag spelar Starfield dag ett, då jag kanske är upptagen i annat. Just nu använder jag mitt PS+ mer än GP, då jag tycker att spelen där är mer intressanta. Senast jag använde mitt Xbox, var i april. Något jag tycker är märkligt är att vissa beter sig som om det ej släpps gamla spel på GP och bara nya hela tiden.

Allting kan ju förändras i framtiden med tjänsten, som även Jim Ryan uttryckt sig om. Men hur bra Gamepass må vara, så är det en strategi som funkar för MS och deras miljarder $, men som inte skulle fungera på Sony. De hade gjort enorma förluster då deras spel säljer som smör i miljoner.

Hade jag varit en VD för en gamingdivision stor som dessa företag, och haft dessa två alternativ framför mig, så hade jag lätt följt Sonys affärsstrategi, då man får ut maximalvinst och kan sedan erbjuda det på tjänsten/PC, när försäljningen stannat av. Även om jag gillar GP så är jag inte helt övertygad att de kommer lyckas med konceptet, speciellt inte när antal medlemmar inte har ökat som de har tänkt sig. Phil nämnde ju att det har stannat av på konsolsidan. Vi får se vad framtiden visar.

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Jag brukar också få ihop rewardpoäng till en månad Gamepass då och då, men ser det knappast som ett köpargument, eller ett argument att välja Gamepass före Playstation Plus. Andra faktorer är mycket viktigare när man väljer mellan de alternativen.

Visst men tycker det endå är bra och då kan man ju räkna på att det totalt blir mer gratis.men då gäller det ju att man stannar kvar minst 3år. Men visst vore kul om Microsoft med hade liknade erbjudande för att få in fler. Så man får Game pass gratis i 2år.

Medlem

Skulle garanterat kunna tänka mig att slå till på en sån här bundle! Låter som en riktig kanondeal! Men hur är det, är detta som Game Pass med katalog av spel eller som Plus var förut där en får typ 2-3 spel per månad? Har inte haft deras tjänster på ett tag så är lite ur matchen så att säga. Kanske är en kombination? I sådana fall är det ju ännu bättre deal!

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

Skulle garanterat kunna tänka mig att slå till på en sån här bundle! Låter som en riktig kanondeal! Men hur är det, är detta som Game Pass med katalog av spel eller som Plus var förut där en får typ 2-3 spel per månad? Har inte haft deras tjänster på ett tag så är lite ur matchen så att säga. Kanske är en kombination? I sådana fall är det ju ännu bättre deal!

Typ inga spel dag 1 samt mycket mindre spel mot Game Pass för 180kr. Game pass fortfarande flest spel och du får massor dag 1.

Beror på vad man gillar för typ av spel då båda har olika typer av spel.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Typ inga spel dag 1 samt mycket mindre spel mot Game Pass för 180kr. Game pass fortfarande flest spel och du får massor dag 1.

Beror på vad man gillar för typ av spel då båda har olika typer av spel.

Att Sony inte har Day 1-släpp vet jag, tänkte mest ungefärlig jämförelse mellan tjänsterna! Inte "är det exakt som GP" utan mer "är det ungefär som GP" så att säga.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Att Sony inte har Day 1-släpp vet jag, tänkte mest ungefärlig jämförelse mellan tjänsterna! Inte "är det exakt som GP" utan mer "är det ungefär som GP" så att säga.

Det är i princip samma sak förutom dag ett spel (undantag vissa indiespel som Stray). Om jag ej har fel så finns det över 700 spel i tjänsten. Bara under detta året har de lagts till över 120 spel, samtidigt som de har tagits bort runt 25 spel. De exklusiva verkar även stanna kvar, enda spel var Spiderman, förmodligen pga ansiktsbytet i remastern och lär säkert dyka upp igen inför tvån med det nya ansiktet.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Texten på bilderna lyder "Inklusive 24 månaders medlemskap".

Jo. Men det behöver ju inte betyda att det är utan högre kostnad. Grundpriset kan ju vara högre. Men jag kan faktiskt ändå tänka mig att de kör en variant av standardpris och slänger med två år av premium för saftigt mervärde. Dock är ju inte Premium, i mitt tycke, just nu så värt överhuvudtaget. Samma nedladdningsbara PS4/PS5-spel som ”Extra”, men istället mer tillgång till äldre spel, där har de dock gått halvt på tomgång en aning.. Tillgång till några spel-trials, PS1/2/3-spel och cloud-streaming ingår, utöver extra, i premium. Men inte värt den extra kostnaden för mig personligen just nu.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Det är i princip samma sak förutom dag ett spel (undantag vissa indiespel som Stray). Om jag ej har fel så finns det över 700 spel i tjänsten. Bara under detta året har de lagts till över 120 spel, samtidigt som de har tagits bort runt 25 spel. De exklusiva verkar även stanna kvar, enda spel var Spiderman, förmodligen pga ansiktsbytet i remastern och lär säkert dyka upp igen inför tvån med det nya ansiktet.

Ok, låter väldigt prisvärt i sådana fall! Men det är inte som plus att en "får" några spel i månaden utan de ingår där i tjänsten bara?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Typ inga spel dag 1 samt mycket mindre spel mot Game Pass för 180kr. Game pass fortfarande flest spel och du får massor dag 1.

Beror på vad man gillar för typ av spel då båda har olika typer av spel.

Ett år med Extra kostar 1035 kr och innehåller 450-500 spel.

Ett år med Premium kostar 1240 kr och innehåller 400-500 spel (många enbart via streaming) till utöver de som ingår med Extra samt möjligheten att prova en del spel under några (?) timmar.

Extrapriser på abonnemangen brukar dyka upp sådär två gånger per år (jag har för mig att jag betalade 720 kr för ett år extra förra året).

Hur många spel Game Pass har vet jag inte riktigt men Plus verkar vara billigare än motsvarande GP-nivåer om man köper på årsbasis.

Det kommer en del spel dag ett men inga av Sonys egna storspel som brukar dyka upp 1-2 år efter release.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Typ inga spel dag 1 samt mycket mindre spel mot Game Pass för 180kr. Game pass fortfarande flest spel och du får massor dag 1.

Beror på vad man gillar för typ av spel då båda har olika typer av spel.

Mycket mindre spel? Vad har du för källa till det? En snabb googling ger att både Playstation och Xbox prenumerationstjänster har ca 400 spel. PS Premium påstås ha 1000 spel, men då är majoriteten äldre spel som bara går att streama. Hur som helst så gissar jag att majoriteten spelare hellre väljer kvalitet än kvantitet. Ingen kommer att spela alla 400 spel.

Själv är jag inte intresserad av någondera tjänst. Jag har förvisso PS plus på den lägsta nivån men det är ftämst för att få tillgång molnet för sparfiler. Jag kan alltså inte uttala mig om hurvida någon av tjänsterna överglänser den andra gällande kvalitet.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ok, låter väldigt prisvärt i sådana fall! Men det är inte som plus att en "får" några spel i månaden utan de ingår där i tjänsten bara?

Yes, du får tre spel varje månad som du behåller så länge du minst har lägsta nivån Essential (i premium ingår essential och extra, så du behöver inte ens tänka på det). Nu är det väldigt individuellt, men det är en väldigt prisvärd tjänst som kommer underhålla dig länge. Gillar du GP så kommer du förmodligen gilla detta alternativ med.

Köper du denna bundle så glöm inte att gå med i PS stars som är gratis och ger dig poäng på allt du köper (lite som MS-rewards), som du sen kan lösa in i pengar för att handla i storen. 1250 poäng är 50 kr, 5000 poäng är 200 kr. Väldigt enkla "coin" kampanjer kommer varje månad, där det räcker att du startar ett visst spel, oftast spel som finns i katalogen. Ett tips när du har premium är att strömma spelen istället för att ladda ner om du inte har något vidare intresse för spelet, utan bara vill åt poängen. PS5-spel går ej att strömma för tillfället men lär lanseras senare under året.

Skribent
Skrivet av Vintersorg:

Jo. Men det behöver ju inte betyda att det är utan högre kostnad. Grundpriset kan ju vara högre. Men jag kan faktiskt ändå tänka mig att de kör en variant av standardpris och slänger med två år av premium för saftigt mervärde. Dock är ju inte Premium, i mitt tycke, just nu så värt överhuvudtaget. Samma nedladdningsbara PS4/PS5-spel som ”Extra”, men istället mer tillgång till äldre spel, där har de dock gått halvt på tomgång en aning.. Tillgång till några spel-trials, PS1/2/3-spel och cloud-streaming ingår, utöver extra, i premium. Men inte värt den extra kostnaden för mig personligen just nu.

Så är det ju, och jag har inte skrivit att paketet inte kommer att kosta mer. Tvärtom så påpekar jag uttryckligen i texten att vi inte vet hur prisvärt det hela är eftersom vi inte vet vad paketet kommer att kosta. Det som menas är att man efter att ha köpt paketet inte behöver betala extra för Playstation Plus de två första åren.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Yes, du får tre spel varje månad som du behåller så länge du minst har lägsta nivån Essential (i premium ingår essential och extra, så du behöver inte ens tänka på det). Nu är det väldigt individuellt, men det är en väldigt prisvärd tjänst som kommer underhålla dig länge. Gillar du GP så kommer du förmodligen gilla detta alternativ med.

Köper du denna bundle så glöm inte att gå med i PS stars som är gratis och ger dig poäng på allt du köper (lite som MS-rewards), som du sen kan lösa in i pengar för att handla i storen. 1250 poäng är 50 kr, 5000 poäng är 200 kr. Väldigt enkla "coin" kampanjer kommer varje månad, där det räcker att du startar ett visst spel, oftast spel som finns i katalogen. Ett tips när du har premium är att strömma spelen istället för att ladda ner om du inte har något vidare intresse för spelet, utan bara vill åt poängen. PS5-spel går ej att strömma för tillfället men lär lanseras senare under året.

Ja, nu hoppas jag innerligt att detta paket lanseras i Sverige/Norden också det verkligen låter superbt! Hoppsa på bra pris också så det inte bara blir som ett PS5+Premium två år utan sparar lite åt en också. Kanske att det kostar som PS5+1 år premium eller så? Vore ju trevligt. Ett år utan extra kostnad vore ju inte så illa liksom.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

"Jag ser inte värdet för mig personligen och därför måste det vara skit"

Ett vuxet sätt att se på saker..

Ja? Måste allt ses från ett affärsmässigt perspektiv? JAG anser tjänsten är ovärd. Jag bestämmer inte att den är det.

Vuxet sätt att diskutera...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja? Måste allt ses från ett affärsmässigt perspektiv? JAG anser tjänsten är ovärd. Jag bestämmer inte att den är det.

Vuxet sätt att diskutera...

Nu var det ju mest att du deklarerade den som skit jag syftade på.

Ledsen om jag träffade en nerv!

Medlem
Skrivet av korvmos:

Ge mig en ps5 slim istället!!

Håller med!

Har aldrig ägt en Playstation. En Slim skulle dock få mig att bli sugen. Tycker den är för stor nu.

Medlem

Kostar den som en ps5 så ska jag arbeta in det i familjens budget. Riktigt bra deal och oändligt med spel.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Håller med!

Har aldrig ägt en Playstation. En Slim skulle dock få mig att bli sugen. Tycker den är för stor nu.

Va äre som är så jobbigt med storleken menar du? Tycker den smälter in bra.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ok, låter väldigt prisvärt i sådana fall! Men det är inte som plus att en "får" några spel i månaden utan de ingår där i tjänsten bara?

I alla PS+-abonnemang ingår de "månatliga PS+-spelen" (de jag tror du tänker på) men i Premium (den dyraste) och Extra (mellanabonnemanget) ingår även en större spelkatalog likt det Gamepass erbjuder. I premium ingår även strömning av spel via molnet och en "klassikerkatalog" med spel från PS1, PS2, PS3 och PSP. Lite rörigt kanske men kolla länken nedan.

Jämför abonnemangen:
https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/

Alla spel i katalogen som ingår i PS+ Premium och Extra:
https://www.playstation.com/en-se/ps-plus/games/

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Nu var det ju mest att du deklarerade den som skit jag syftade på.

Ledsen om jag träffade en nerv!

Ja, precis. Jag talar från ett personligt perspektiv. Något som du kan ta och skita i om du inte håller med.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, precis. Jag talar från ett personligt perspektiv. Något som du kan ta och skita i om du inte håller med.

Oj du var bitter! Du är medveten om att du skriver på ett forum va? Alltså får jag bry mig precis så mycket eller lite jag vill.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Oj du var bitter! Du är medveten om att du skriver på ett forum va? Alltså får jag bry mig precis så mycket eller lite jag vill.

Du kan bry dig, men behöver inte fultolka vad jag säger, och sedan försöka anklaga mig. Lägg ner. Dina löjliga epitet skiter jag i, så jävla illa dold härskarteknik. Vad härnäst, "lilla vännen"?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du kan bry dig, men behöver inte fultolka vad jag säger, och sedan försöka anklaga mig. Lägg ner. Dina löjliga epitet skiter jag i, så jävla illa dold härskarteknik. Vad härnäst, "lilla vännen"?

Brusa upp på detta vis för vad som sägs på ett forum?

Trevlig kväll!

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Va äre som är så jobbigt med storleken menar du? Tycker den smälter in bra.

https://i.ibb.co/CvB1s3Z/242057515-10158378251532083-70411179...

Grym setup! Har hört mycket bra om Klipsch-högtalarna så antar de dundrar på rätt bra!

Skrivet av gorbatjov:

I alla PS+-abonnemang ingår de "månatliga PS+-spelen" (de jag tror du tänker på) men i Premium (den dyraste) och Extra (mellanabonnemanget) ingår även en större spelkatalog likt det Gamepass erbjuder. I premium ingår även strömning av spel via molnet och en "klassikerkatalog" med spel från PS1, PS2, PS3 och PSP. Lite rörigt kanske men kolla länken nedan.

Jämför abonnemangen:
https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/

Alla spel i katalogen som ingår i PS+ Premium och Extra:
https://www.playstation.com/en-se/ps-plus/games/

Ja, jag tänker på de spel en fick under PS+ förut så tack för bra sammanfattning och bra länkar! Trodde de hade tagit bort plus nämligen och ersatt med denna nya tjänsten men de har båda alltså?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Grym setup! Har hört mycket bra om Klipsch-högtalarna så antar de dundrar på rätt bra!

Ja, älskar dem! Dom gör hela setupen skulle jag säga. Det är 2 st i taket också för atmos och sen såklart 2 st bakom för schysst surround. Någon baslåda behöver jag inte för frampelarnas 8" basar är tillräckligt för att soffan skall vibrera haha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ja, älskar dem! Dom gör hela setupen skulle jag säga. Det är 2 st i taket också för atmos och sen såklart 2 st bakom för schysst surround. Någon baslåda behöver jag inte för frampelarnas 8" basar är tillräckligt för att soffan skall vibrera haha.

Haha, det ska kännas att se på film!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Grym setup! Har hört mycket bra om Klipsch-högtalarna så antar de dundrar på rätt bra!

Ja, jag tänker på de spel en fick under PS+ förut så tack för bra sammanfattning och bra länkar! Trodde de hade tagit bort plus nämligen och ersatt med denna nya tjänsten men de har båda alltså?

Vassgo! Nej det stämmer, PS+-spelen är kvar som innan.

Medlem

Ända sedan Sony tog beslutet om att slå ihop ps now med ps plus så har de levererat oerhört bra månad efter månad.
Just nu skulle jag våga säga att jag föredrar ps plus premium över Gamepass.
Så jädra stort utbud av spel så det är inte klokt.
Och de bara vräker ur sig spel varje månad.

Men det kan ju komma att ändras likt alla dessa streaming tjänster. Ibland är netflix bättre ibland är hbo bättre osv osv.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar