Uppgift: Resident Evil 9 släpps i januari

Robot
Uppgift: Resident Evil 9 släpps i januari

Enligt källa som haft väldigt rätt förut.

#resident-evil-9


Medlem

Yeay och nej 😅
Har redan massa att spela klart. Kan den inte vänta till mars 🤣

Medlem

Open world resident evil låter inte läskigt. Det ska vara planerade små korridorer i rad.

Medlem

Hade varit väldigt trevligt om det stämde, men ställer mig lite tveksam till Januari då vi fortfarande inte har fått höra något om titeln och inte heller har fått några trailers bara 8 månader innan den påstådda releasen. Jag blir väldigt förvånad om det blir ett släpp i Januari men hoppas på att jag har fel!

Medlem

Sist det snackades om hög budget i Resident Evil sammanhang så fick vi Resident Evil 6. Men spännande iallafall, jag trånar alltid efter mer RE.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Sist det snackades om hög budget i Resident Evil sammanhang så fick vi Resident Evil 6. Men spännande iallafall, jag trånar alltid efter mer RE.

+1. Jag minns det såväl, monumental besvikelse.

Medlem

Jag ber till diverse Capcom gudar att det får ett VR-läge!

Medlem

Så länge det blir mer som 7an & 8an än som 4an så är jag nöjd. Vet inte varför men känns som man är den enda som inte gillar 4an 😅


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Sist det snackades om hög budget i Resident Evil sammanhang så fick vi Resident Evil 6. Men spännande iallafall, jag trånar alltid efter mer RE.

Ja så tänkte jag med. 6an ja, man pangade på i Coop tror jag och helt plötsligt var det klart. Som ett arkad spel kändes det 🤣

Medlem

Öppen värld? Är skeptisk, men har gärna fel.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har varit mer betuttad i de remakes som Capcom har släppt de senaste åren än de helt nya äventyren i förstapersonsvy. Men visst suktar jag alltid efter mer Resident Evil. Jag hoppas bara att det inte blir en öppen värld.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Undrar om det blir first person view eller 3e persons vy. Tror jag avvaktar ett tag efter släpp om de moddar ett vr läge.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Hoppas att dom fortsätter med att släppa en VR version senare också. De som redan finns är så satans bra.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hade varit väldigt trevligt om det stämde, men ställer mig lite tveksam till Januari då vi fortfarande inte har fått höra något om titeln och inte heller har fått några trailers bara 8 månader innan den påstådda releasen. Jag blir väldigt förvånad om det blir ett släpp i Januari men hoppas på att jag har fel!

Har inte många av de senare Resident Evil-spelen följt detta mönster? Utannonsering på en Sony-show och sedan release i början av året efter?

Medlem

Föredrar old school Resident Evil men jag är öppen för nytt! Vilket Capcom varit bra på. Open world varför inte! Släng in multiplayer också kan bli kul

Medlem

Föredrar Raccoon City-eran men ser alltid fram emot nya släpp! 7:an var ju nice och 8:an hade sina intressanta delar. Även om jag tyckte det spårade lite med varulvar i RE-universumet. De skulle gärna få tona ner 9:an lite


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Jag slutade spela re efter 5an det var för mycket action för min smak och fiender var allt för sönder muterat för min smak har inte spelat 7an och 8an då jag inte gillar 1a persons vyn och som det verkar i 8an så går dom mer och mer emot det övernaturliga i spelet med varulvar telekenesi krafter mm då tycker jag att huvud karaktären skulle kunna lite sånt oxo istället för att springa omkring med en ärt bössa

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Så länge det blir mer som 7an & 8an än som 4an så är jag nöjd. Vet inte varför men känns som man är den enda som inte gillar 4an 😅

Själv håller jag 1-2 högst, men tror de flesta som älskar 4an gör det p.g.a. främst två skäl (gärna i kombination):

1. Det var smått revolutionerande när det kom.
2. Nostalgiglasögonen är på.

Tycker första delen av 4an är riktigt kul men sedan ballar det ur.

Mer on topic så ser jag fram emot 9an. Säga vad man vill men denna spelserie är något av att unikum.

Medlem

Med tanke på hur bra Capcom har varit gällande RE-spelen på senaste tiden så har jag både höga förhoppningar och högt förtroende för att de kommer leverera ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Vampir:

Jag slutade spela re efter 5an det var för mycket action för min smak och fiender var allt för sönder muterat för min smak har inte spelat 7an och 8an då jag inte gillar 1a persons vyn och som det verkar i 8an så går dom mer och mer emot det övernaturliga i spelet med varulvar telekenesi krafter mm då tycker jag att huvud karaktären skulle kunna lite sånt oxo istället för att springa omkring med en ärt bössa

Åttan går numera att spela i tredjeperson så du borde ge det en chans. Det är ett riktigt bra actionspel.

Medlem

Vill ha skräcken tillbaks inte action det är synd att dom gått ifrån det och focuserar på all action

Medlem
Skrivet av Vampir:

Vill ha skräcken tillbaks inte action det är synd att dom gått ifrån det och focuserar på all action

Har du missat RE 2-remaken och RE7?

Medlem
Skrivet av Vampir:

Jag slutade spela re efter 5an det var för mycket action för min smak och fiender var allt för sönder muterat för min smak har inte spelat 7an och 8an då jag inte gillar 1a persons vyn och som det verkar i 8an så går dom mer och mer emot det övernaturliga i spelet med varulvar telekenesi krafter mm då tycker jag att huvud karaktären skulle kunna lite sånt oxo istället för att springa omkring med en ärt bössa

Del 5 och 6 är riktigt skräp. Du har ju missat hela serien ser det ut som. Alla delar med 7an framåt är top notch
Vill du spela bara skräck så finns outlast och Amnesia och älskar man survival horror finns RE

Medlem

Spännande. Gillade 7an, inte 8an. Annars är jag främst för de spelen som drog igång hela serien.

Men ser alltid fram emot nya RE släpp; det kommer guldkorn. 6an var hemsk dock: nu vart det sagt. 😁

1
Skriv svar