Rykte: Nästa Tomb Raider har en helöppen spelvärld i Indien

Robot
Rykte: Nästa Tomb Raider har en helöppen spelvärld i Indien

Med fri användning av motorcykel och fallskärm.

#Crystal-dynamics, #Tomb-raider


Releasehästryttare

Just cause fast man kan spela som tjej med andra ord!

Medlem

Lara goes Ubisoft?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Grand Theft Graverobber

Medlem

Börjar bli redigt less på att alla spelserier ska göras om till open world nuförtiden.

Medlem

Mje, tyckte semi open som senaste trioligin funkade perfekt.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Mje, tyckte semi open som senaste trioligin funkade perfekt.

Ja detta fick mig att tappa intresset lite.

Medlem

Undrar om det blir någon faktisk Tomb Raiding i spelet.
Verkar ju som att Crystal Dynamics vill ta avstånd från det.

Massmord, kulturarvsförstörelse och så får vi säkert jaga utrotningshotade djur för att kunna bära med oss fler magasin till pistolerna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Nä tack har inte lust att spela PK Raider, tycker heller inte att open world alls passar genren.

Indy/Lara äventyr bygger ju på jakt efter specifika artefakter och innehåller alltid en känsla om brådska, en kamp mot klockan, en kamp mot motståndare som jagar samma artefakt, osv. Att lalla runt i en öppan värld blir då något av en antites.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ja detta fick mig att tappa intresset lite.

Problemet för de som gör spelet är att fler tappat intresset för de senaste spelen. Så de behöver göra något nytt.

Medlem

Känns som att det kommer att bli en Ubisoft/Far Cry-klon.

Medlem

Låter bra tycker jag. Men sen får man väl se hur slutresultatet blir.

Medlem

Jag älskar de 3 sista spelen,men vågar knappast hoppas på att detta kommer bli bra.
Det har ju visat sig att AAA spelen på sistone har felat rejält.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Nej! Förstör inte den spelserien också med det jävla möget.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Yay, ännu en sandlåda med massa utfyllnad...

Medlem

Jag föredrar helt klart den senaste trilogins upplägg framför ännu en öppen spelvärld.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Breast of The Wild


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

En av den senaste trilogins främsta styrkor är det semi-öppna upplägget som jag tycker funkade väldigt bra. Upplevelsen blir mycket mer kondenserad och det blir väldigt mycket mindre ointressanta transportsträckor.

Tänkte att fler spel skulle göra som TR-trilogin, inte att TR skulle bli som en massa andra spel.

---

(Sen är det så tröttsamt med alla sunkiga höhö-kommentarer så fort den här spelserien diskuteras.)

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nä tack har inte lust att spela PK Raider, tycker heller inte att open world alls passar genren.

Du får helt enkelt köra på PC där du kan installera mods med större tuttar och mindre kläder.

Skrivet av Alexraptor:

Indy/Lara äventyr bygger ju på jakt efter specifika artefakter och innehåller alltid en känsla om brådska, en kamp mot klockan, en kamp mot motståndare som jagar samma artefakt, osv. Att lalla runt i en öppan värld blir då något av en antites.

Håller dock med dig om upplägget. Har svårt att tänka mig att helt open world passar Tomb Raider. Till och med den halvöppna världen de senaste spelen hade var lite på gränsen. Har hellre en väldigt detaljerad mindre värld med finurliga pussel, strider, och tight story, än att hålla på och grinda öppen värld.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du får helt enkelt köra på PC där du kan installera mods med större tuttar och mindre kläder.

Nu var ju faktiskt Lara's utseende, inte alls en del av det jag syftade på.

Medlem

Öppen spelvärld är ju att föredra om utvecklaren vet vad de gör och spelet passar för det. GTA-spelen skulle exempelvis fungera väldigt dåligt utan sin öppna värld. Tomb Raider kan säkert också fungera bra i öppen värld också om de utvecklar en underhållande fordonsfysik och intressanta miljöer.

Skribent
Skrivet av bluebird:

En av den senaste trilogins främsta styrkor är det semi-öppna upplägget som jag tycker funkade väldigt bra. Upplevelsen blir mycket mer kondenserad och det blir väldigt mycket mindre ointressanta transportsträckor.

Tänkte att fler spel skulle göra som TR-trilogin, inte att TR skulle bli som en massa andra spel.

---

(Sen är det så tröttsamt med alla sunkiga höhö-kommentarer så fort den här spelserien diskuteras.)

Jag tänker att det kan funka om Lara tex reser runt i världen så är varje ställe hon besöker en mindre öppen värld. Mer öppet tänk där saker kan klaras i valfri ordning men en fokuserad story. Uncharted hade ju några banor som var så och det funkade bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Håller med alla ovan, dock så kommer jag ge detta en chans. Det finns en chans att detta ändå kan bli bra om dom gör något liknande Days Gone, där det ändå handlar om att mest glida omkring med sin motorcykeln för att upptäcka i en inte allt för stor värld, där det mesta kretsar omkring en tillfällig plats/bas som man befinner sig på, Days Gone har fått för lite beröm för detta.

Men, i vilket fall så kommer detta förmodligen bara resultera i att spelet kommer bli mindre kompakt med färre detaljer i uppdragen och miljöerna, med en massa landmassa man bara åker förbi. Även om den nya generationen utav konsoler klarar av fler detaljer över en större yta så måste också utvecklarna ta sin tid att fylla ut den, vilket ofta inte blir fallet. Men jag håller tummarna. Att glida omkring som Days Gone eller som Arthur på sin häst och packa på sig saker som Lara vore inte helt fel, bara det inte blir för stort.

Medlem

Är först och främst väldigt skeptisk, som flera sagt tidigare så har den tidigare halvöppna världen funkat riktigt bra så första reaktionen är väldigt negativ.

MEN det skulle kunna bli bra också så länge spelet inte tappar alltför mycket detaljrikedom och inte håller dig i handen för mycket.
Gör spelet svårt isf och håll oss inte i handen för mycket, ge oss en karta utan markörer och utan vägvisare hur vi tar oss dit vi ska, ge oss ledtrådar och gåtor för hur vi ska hitta det vi letar och låt oss lista ut det själva.

Medlem
Skrivet av Gutface:

Grand Theft Graverobber

Grand Theft Artifact

Medlem

Blir det lite Zelda eller Far Cry kan de väll funka, bara de inte tar det tillfället att fylla ut spelet med allt för mycket påtvingad vandring eller object samling. Dock spelar de ingen roll heller då jag tröttnat så på det att nästan alla spel nu för tiden fuskar jag bara till mig Max i alla samlar object så man kan testa alla vapnen. Samla saker räcker med engång, orkar inte samtal 10 000 förbaskade tandpetare som vissa doldater bara tappar för att uppgradera så min pistol får en halv kul update.

I horizon 2 nu har jag bara börjat men har alla vapen Max eller nästan Max uppgraderade. 😅
Orkar inte samla allt igen som man gjorde i 1an.
Är roligt med för då får man testa mer vapen och kläder.

Medlem

Kommer alltid vara svag för en bra öppen värld men har inget vidare förtroende för att Crystal Dynamics skulle lyckas med det. De öppna hubbarna var den sämsta biten av reboot-trilogin och kändes alltid som livlösa transportsträckor. Lite synd att man inte valde att fortsätta med spel i samma stil som reboot-trilogin dock, hade fungerat utmärkt att bara slänga ut Lara på äventyr i olika delar av världen och ta över actionäventyrsgenren efter Naughty Dog.

Medlem

”Real time garbage piles as well as fully ray traced corpses floating in the river!”


signatur

1338 - One Step Above

ZF
Medlem

Om det är i indien så hoppas jag på mer fordonsvariation än bara en hoj. Minst tuc-tuc och snöskoter.

Varför inte en helikopter och en stor jäkla båt som bas. Gå helt tillbaka till excentriska miljardär-Lara som inte ens bryr sig om värdet på grejerna hon rotar upp.

12
Skriv svar