Palworld sålde över 1 miljon kopior på 8 timmar

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Men har du ett exit game som även han saknade på PC? Finns det i någon version?

Precis som @Dunder skrev, det finns på steam.

Medlem
Skrivet av Dunder:

På Steam som kör senaste versionen finns det. På Game pass/xbox som kör den äldre versionen finns det inte.

Skrivet av Jönsen:

Precis som @Dunder skrev, det finns på steam.

Okej, trodde det var pc jämfört med konsol. Glömde game pass PC. Men då kommer det i uppdateringen som är på väg.

Medlem
Skrivet av Guld:

Dela upp 155 kr flera hundra gånger om på alla spelen som är på game passet då blir det astronomiskt liten summa på vartenda spel. Så ja gratis.
Förstår ni nu?

Mycket som är gratis om man tänker så. Själv tycker jag att om man måste betala för att få tillgång till något så kan det inte vara gratis.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Ursäkta sent svar men har inte spelat idag, det är visst skillnad på steam och gamepass. Bland annat just avsluta spelet.

Det förklaras här: https://www.windowscentral.com/gaming/palworld-dev-explains-s...

Lugnt, homie. Jag köpte steams version i stället och där finns det en exitknapp. Det är en riktig skräpversion som finns på gamespass.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Lugnt, homie. Jag köpte steams version i stället och där finns det en exitknapp. Det är en riktig skräpversion som finns på gamespass.

Kul att det utvecklas så för varje uppdatering. Hoppas inte att det är alldeles för lång tid mellan dem i framtiden.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Mycket som är gratis om man tänker så. Själv tycker jag att om man måste betala för att få tillgång till något så kan det inte vara gratis.

Det är inte en åsikt, det är fakta, t.o.m.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Kul att det utvecklas så för varje uppdatering. Hoppas inte att det är alldeles för lång tid mellan dem i framtiden.

Tycker bara det helt galet att de laddar upp en så gammal och risig build som inte ens har en knapp för att avsluta spelet. Aja, steams version är lite mer up to date iaf.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Tycker bara det helt galet att de laddar upp en så gammal och risig build som inte ens har en knapp för att avsluta spelet. Aja, steams version är lite mer up to date iaf.

Hur gammal är den menar du? Hade varit intressant att veta hur länge sedan förra builden släpptes. Ja som sagt Steam har versionen som nu är på certifiering,snäppet nyare.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hur gammal är den menar du? Hade varit intressant att veta hur länge sedan förra builden släpptes. Ja som sagt Steam har versionen som nu är på certifiering,snäppet nyare.

Har hört att den t.om kan vara flera månader äldre då det är en dev test build då du kan med ett smidigt knapptryck flyga, göra dig osynlig, odödlig och allt där emellan.

Kolla google så ser du många artiklar angående detta.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Har hört att den t.om kan vara flera månader äldre då det är en dev test build då du kan med ett smidigt knapptryck flyga, göra dig osynlig, odödlig och allt där emellan.

Kolla google så ser du många artiklar angående detta.

Aha, hoppas att de inte dröjer lika länge mellan versioner i framtiden som sagt.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Mycket som är gratis om man tänker så. Själv tycker jag att om man måste betala för att få tillgång till något så kan det inte vara gratis.

Jaaaa game pass prenumerationen kostar jag fattar.
Spelet man laddar ner till sin hårddisk igenom gamepasset betalar man inte utöver prenumerations kostnaden.
Alltså då är spelen gratis, men inte prenumerations kostnaden.

Är det så svårt att förstå min poäng?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det är väl en gigantisk succe oavsett? Det kan vi väl fastställa?

Absolut. Det är svårt att argumentera mot att lanseringen har varit en succe. Så det kan vi fastställa 🙂

Medlem
Skrivet av Guld:

Jaaaa game pass prenumerationen kostar jag fattar.
Spelet man laddar ner till sin hårddisk igenom gamepasset betalar man inte utöver prenumerations kostnaden.
Alltså då är spelen gratis, men inte prenumerations kostnaden.

Är det så svårt att förstå min poäng?

Jag köper det inte bara. Det är inte gratis att åka karusell på Gröna Lund bara för att man har ett åkband, man har ju redan betalat för att få göra just det.

Man köper Game Pass för ett enda syfte och det är att hyra spelen, då kan dom inte vara gratis i min bok.

Inte konstigt att prenumerationstjänster har blivit så hett när folk går runt och säger att allt är gratis. Låter ju toppen. Aja, jag lämnar den här diskussionen nu, let's agree to disagree.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Har hört att den t.om kan vara flera månader äldre då det är en dev test build då du kan med ett smidigt knapptryck flyga, göra dig osynlig, odödlig och allt där emellan.

Kolla google så ser du många artiklar angående detta.

Nu ska Game Pass-versionen vara uppdaterad.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jag köper det inte bara. Det är inte gratis att åka karusell på Gröna Lund bara för att man har ett åkband, man har ju redan betalat för att få göra just det.

Man köper Game Pass för ett enda syfte och det är att hyra spelen, då kan dom inte vara gratis i min bok.

Inte konstigt att prenumerationstjänster har blivit så hett när folk går runt och säger att allt är gratis. Låter ju toppen. Aja, jag lämnar den här diskussionen nu, let's agree to disagree.

Ditt svar här visar att du inte förstår poängen.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nu ska Game Pass-versionen vara uppdaterad.

Tyvärr till 1.1, inte 1.2


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Tyvärr till 1.1, inte 1.2

Tydligen har inte nummer något med saken att göra utan det kommer att vara olika nummer enligt utvecklarna. Däremot verkar det fortfarande sakna en del funktioner. Hoppas att de skärper sig och uppdaterar det mer snabbt.

Medlem
Skrivet av Guld:

Dela upp 155 kr flera hundra gånger om på alla spelen som är på game passet då blir det astronomiskt liten summa på vartenda spel. Så ja gratis.
Förstår ni nu?

Men det är knappast någon som spelar flera hundra spel på en månad?

Om någon enbart spelar Palworld från Game Pass denna månad har de betalat 155 kr för att spela Palworld.

Om denna person fortsätter spela Palworld nästa månad kommer kostnaden för spelet att stiga ytterligare.

Medlem
Skrivet av Margy:

Men det är knappast någon som spelar flera hundra spel på en månad?

Om någon enbart spelar Palworld från Game Pass denna månad har de betalat 155 kr för att spela Palworld.

Om denna person fortsätter spela Palworld nästa månad kommer kostnaden för spelet att stiga ytterligare.

Ingen verkar förstå mig. Orkar inte förklara mig igen. Jag har varit super tydlig.

Medlem
Skrivet av Guld:

Ingen verkar förstå mig. Orkar inte förklara mig igen. Jag har varit super tydlig.

Folk förstår hur du menar, skillnaden är dock att de inte håller med dig i ditt argument.

Palworld har verkligen slagit helt galet, inget spel som tilltalar mig (aldrig varit ett fan av pokemon typer av spel). Dock såg combaten rätt stabil ut av det lilla jag såg.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Folk förstår hur du menar, skillnaden är dock att de inte håller med dig i ditt argument.

Palworld har verkligen slagit helt galet, inget spel som tilltalar mig (aldrig varit ett fan av pokemon typer av spel). Dock såg combaten rätt stabil ut av det lilla jag såg.

Jaha??? Dom förstår men ändå håller inte med mig 😂😂 Det låter ju helt sjukt.
Då förstår dom att spelet man laddar ner igenom gamepasset så betalar man inte nånting utöver gamepass prenumerationen på 155kr.

Alltså själva nedladdningen är gratis för varje spel igenom gamepasset, medans 155 kr kostar varje månad.
Alltså man betalar inte flera hundra kronor för varje spel man laddar ner igenom passet, som om att man skulle köpa spelen om man vill äga dem.
Det är precis så här det fungerar.

Och att inte hålla med om detta ja då förnekar man verkligheten.

Nu var jag ännu tydligare här. Simpelt och enkelt att förstå.

Medlem
Skrivet av Guld:

Jaha??? Dom förstår men ändå håller inte med mig 😂😂 Det låter ju helt sjukt.
Då förstår dom att spelet man laddar ner igenom gamepasset så betalar man inte nånting utöver gamepass prenumerationen på 155kr.

Alltså själva nedladdningen är gratis för varje spel igenom gamepasset, medans 155 kr kostar varje månad.
Alltså man betalar inte flera hundra kronor för varje spel man laddar ner igenom passet, som om att man skulle köpa spelen om man vill äga dem.
Det är precis så här det fungerar.

Och att inte hålla med om detta ja då förnekar man verkligheten.

Nu var jag ännu tydligare här. Simpelt och enkelt att förstå.

Du som inte förstår. Det är inte gratis när man betalar för att få tillgång.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Du som inte förstår. Det är inte gratis när man betalar för att få tillgång.

Jopp!! Jag förstår att prenumationen kostar. Ni som inte fattar mig.

Ska vara väldigt tydlig nu.
MAN BETALAR INTE SPELETS ORIGINAL PRIS NÄR MAN LADDAR NER IGENOM GAMEPASSET. PRENUMENATIONS KOSTNADEN PÅ 155KR BETALAR MAN DÄREMOT.

FATTAR NI NU???

Medlem
Skrivet av Guld:

Jopp!! Jag förstår att prenumationen kostar. Ni som inte fattar mig.

Ska vara väldigt tydlig nu.
MAN BETALAR INTE SPELETS ORIGINAL PRIS NÄR MAN LADDAR NER IGENOM GAMEPASSET. PRENUMENATIONS KOSTNADEN PÅ 155KR BETALAR MAN DÄREMOT.

FATTAR NI NU???

Det är klart att man inte betalar fullpris för att hyra spel? Du kan ladda ner hur mycket du vill, men vad händer med dina "gratis" spel när prenumerationen tar slut? Jo, du måste betala igen för dom är inte gratis.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det är klart att man inte betalar fullpris för att hyra spel? Du kan ladda ner hur mycket du vill, men vad händer med dina "gratis" spel när prenumerationen tar slut? Jo, du måste betala igen för dom är inte gratis.

När prenumerationen tar slut? Det är jag som bestämmer när jag vill avsluta min prenumeration. Det är själva prenumerationen som kostar medans spelen laddar man ned för 0 kr
Dessutom är prenumerations priset 155 kr inte dyrt för mig i alla fall.
Och sen bestämmer jag själv när jag vill börja prenumerera igen.

Dessutom köper jag spel som jag gillar igenom gamepasset när jag ser att de är på väg att försvinna från gamepasset.

Jag är medveten om att spelar man mycket igenom gamepasset då är det mer värt att ha gamepass och spelar man väldigt lite om året då blir det dyrare att ha passet.

Jag spelar väldigt mycket.

Kan göra en lista i slutet på året hur många spel jag spelat och visa åt er i en blogg.

Medlem
Skrivet av Guld:

När prenumerationen tar slut? Det är jag som bestämmer när jag vill avsluta min prenumeration. Det är själva prenumerationen som kostar medans spelen laddar man ned för 0 kr
Dessutom är prenumerations priset 155 kr inte dyrt för mig i alla fall.
Och sen bestämmer jag själv när jag vill börja prenumerera igen.

Dessutom köper jag spel som jag gillar igenom gamepasset när jag ser att de är på väg att försvinna från gamepasset.

Jag är medveten om att spelar man mycket igenom gamepasset då är det mer värt att ha gamepass och spelar man väldigt lite om året då blir det dyrare att ha passet.

Jag spelar väldigt mycket.

Kan göra en lista i slutet på året hur många spel jag spelat och visa åt er i en blogg.

Jag har inte sagt något om värdet på tjänsten, jag har själv haft en prenumeration i 2-3 år nu och tycker den är grym. Allt jag säger är att spelen inte är gratis för jag har betalat mycket pengar för att spela dom.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jag har inte sagt något om värdet på tjänsten, jag har själv haft en prenumeration i 2-3 år nu och tycker den är grym. Allt jag säger är att spelen inte är gratis för jag har betalat mycket pengar för att spela dom.

Nä du har inte sagt något om värdet utan det var bara jag som ville nämna om det.

Ja du har lagt mycket pengar på PRENUMATIONSTJÄNSTEN.

Medlem
Skrivet av Guld:

Nä du har inte sagt något om värdet utan det var bara jag som ville nämna om det.

Ja du har lagt mycket pengar på PRENUMATIONSTJÄNSTEN.

Och spelen är tjänsten. Kan vi sluta nu?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Och spelen är tjänsten. Kan vi sluta nu?

👍🕹️

Medlem
Skrivet av Guld:

Jopp!! Jag förstår att prenumationen kostar. Ni som inte fattar mig.

Ska vara väldigt tydlig nu.
MAN BETALAR INTE SPELETS ORIGINAL PRIS NÄR MAN LADDAR NER IGENOM GAMEPASSET. PRENUMENATIONS KOSTNADEN PÅ 155KR BETALAR MAN DÄREMOT.

FATTAR NI NU???

Som sagt, det är du som inte fattar. Vi förstår precis.

Skriv svar