Utvecklarna varnar att de inte nått prestandamålen för Cities: Skylines 2

Robot
Utvecklarna varnar att de inte nått prestandamålen för Cities: Skylines 2

Men anser inte att det är värt att skjuta upp spelet på pc.

#Cities-skylines-2, #Colossal-order, #Paradox


Medlem

Är det Xbox S som är boven i dramat på samma sätt som de icke existerande BG3 till Xbox?

Skrivet av storm72:

Är det Xbox S som är boven i dramat på samma sätt som de icke existerande BG3 till Xbox?

Tror även X och Ps5 har problem. Att det krävs ett RTX 3080 för 1080p är extremt.

Medlem

De sa ju att det är next gen alltså ps6 och nästa xbox

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

De sa ju att det är next gen alltså ps6 och nästa xbox

Bra ursäkt för att inte optimera, så bra ser det inte ut

Redaktör
Ponny

Min spontana tanke: skjut upp! Gillar inte riktigt att spelare ska behöva vara en slags försökskaniner för ofärdiga spel. Visst, jag gillar transparensen men får samtidigt en orolig magkänsla.

Att släppa spel när de är färdiga – vilken grej det vore!?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Min spontana tanke: skjut upp! Gillar inte riktigt att spelare ska behöva vara en slags försökskaniner för ofärdiga spel. Visst, jag gillar transparensen men får samtidigt en orolig magkänsla.

Att släppa spel när de är färdiga – vilken grej det vore!?

Håller nog egentligen med dig men ser inga stötta problem med att vara transparent och informera tydligt innan.

Hoppas att de då ökar tiden för återköp men en timme eller två så man får en chans att känna efter när man köpt det om man klarar av det.

Men att släppa spelet fullt ut riskerar också sänka betyget.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Min spontana tanke: skjut upp! Gillar inte riktigt att spelare ska behöva vara en slags försökskaniner för ofärdiga spel. Visst, jag gillar transparensen men får samtidigt en orolig magkänsla.

Att släppa spel när de är färdiga – vilken grej det vore!?

Om kraven hade varit lägre men ändå för höga för ett sånt här spel hade jag kunnat acceptera att dom släpper spelet ändå.

"Vi är inte nöjda med optimeringen men vi kommer fixa det"

Men en 3080 för 1080p är löjligt! Man släpper inte ett sånt o-optimerat spel.

Medlem

3080 för 1080p (snackar troligtvis 60fps då med va?).. då förväntar jag mig bli totalt blown away av grafiken. Har de såna krav så ska de fasiken leverera med, annars tyder det ju bara på taskig optimering.

Medlem

Undrar om de menar att det flyter på dåligt när man lagt tiotals timmar på sin stad, eller om det är låg fps direkt när man startar spelet.
Anno 1800 flyter på bra i början, men i takt med att städerna blir större så flyter det på avsevärt sämre.

Inaktiv

Föreställ er att man köper en film och den hackar. Ingen skulle acceptera det. En film kostar en bråkdel av ett spel också.

Steam borde införa krav på benchmark test anser jag.

Och man kan väl förstå en pytteliten studio som släpper sitt första spel som inte flyter perfekt för alla. Men Paradox som tjänat grova pengar och utnyttjat DLC till max och gör detta? Fy fan va giriga de är

Medlem

Det är ju alltid detta PC spelare pratar om. Ett spel som främst är utvecklat till moderna datorer. Grattis! Här har ni ett spel som kommer få era datorer att svettas


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Katana:

3080 för 1080p (snackar troligtvis 60fps då med va?).. då förväntar jag mig bli totalt blown away av grafiken. Har de såna krav så ska de fasiken leverera med, annars tyder det ju bara på taskig optimering.

Som tur är ser CS2 väldigt mycket bättre ut än CS1. Troligtvis är det bara så att folk kommer få dra ner grafikslidern lite i början.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Undrar om de menar att det flyter på dåligt när man lagt tiotals timmar på sin stad, eller om det är låg fps direkt när man startar spelet.
Anno 1800 flyter på bra i början, men i takt med att städerna blir större så flyter det på avsevärt sämre.

Förmodligen såhär det kommer vara. Och det var likadant med CS1. Ett 1080ti har bekymmer late game I CS1 tex.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det är ju alltid detta PC spelare pratar om. Ett spel som främst är utvecklat till moderna datorer. Grattis! Här har ni ett spel som kommer få era datorer att svettas

Spel som är dåligt optimerade är en sak. Men det jag tror de du lyssnat på vill ha är ett spel som är som crysis var år 2006 eller när det kom.

Medlem

Men skjut upp spelet då! Har sett nog med ofärdiga spel från stora utvecklare/utgivare

Men nu är det tydligen ok om man bara berättar innan release att spelet inte är klart när vi släpper det... what?!

Om det dessutom krävs ett 3080 för 1080p när spelet är "färdigt" (vilket redan det är stora varningsflaggor) så vill jag inte veta i vilket skick dom släpper det i nu.

Oj vad spelet kommer review bombas, och det borde Paradox också fatta... på samma sätt som de borde fatta hur otroligt svårt det är för ett spel att återhämta sig efter en sådan start.

Medlem

Älskar när dom beskriver det som ett next-gen spel... så vi ska spela det på nästa generations konsoler och pc hårdvara som släpps i framtiden? Ja då förstår jag att det kan vara tungdrivet att köra det idag! Idioter. Undrar vad dom sitter på för hårdvara på deras kontor?


signatur

1# FZ Troll

Skrivet av DarkSvenn1002:

De sa ju att det är next gen alltså ps6 och nästa xbox

Lustigt att den benämningen fortfarande används. Det har ändå gått snart tre år i denna generation.

Nån snirkig kommentar om att nästan inga spel har varit riktiga "next gen" ännu på konsolerna lär ju komma nu.

Medlem

Har man inte nått målen, ja då kan jag inte nå min plånbok. Sluta släpp ofärdigt skit.

Medlem

om dom inte nått målen så är det inte klart, antingen släpp i Early access eller skjut upp det, första intrycket är extremt viktigt, sjukt många kommer starta spelet och se den dåliga prestandan sen refunda, för att aldrig plocka upp det igen.

Man får inte underskatta hur många som inte bryr sig om hur bra spel tillslut blir, det ända som är viktigt är "game was bad, game is bad"

Medlem

Där föll intresset med femtioelva punkter. Att både erkänna att spelet inte är färdigt och utannonsera att man släpper det inom kort som förväntat ändå i en och samma text är hål i huvudet. Utvecklaren, utgivaren eller vem fasen det än är som står bakom detta beslutet borde skämmas.

Fragtjuv

Ja, precis som Fredrik skriver känns det som att man borde skjuta upp det. Sen kan jag till viss del tycka att det är bra att de är ärliga. Det släpps ju på Gamepass så jag kommer nog installera för att testa och se hur illa det är. Men mitt 4060ti lär väl få det tufft.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Med andra ord har de inte nått mitt köpmål heller.
Kom tillbaka när ni fixat spelet.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Det släpps ju på Gamepass

MS kanske har nån form av deadline om det ska släppas på gamepass.
Även om spelet inte är helt optimerat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dom borde ändra i nställningar på hur mycket som ska röra sig på skärmen. Ofta är det onödigt att ventilationsfläktar på taken snurrar, vilket de gjorde i ettan. Sånt drar ner prestandan rejält.

Sänk tempot i lägsta hastigheten på hur snabbt bilar och människor rörde sig. Vet inte hur det är nu i tvåan men i ettan förstörde det känslan, att allt spolades fram i hög hastighet trots att man spelade i långsammaste tempot.

Medlem

Ännu ett spel man sett fram emot som kommer släppas ofärdigt. Blir att vänta några månader.

Medlem

Jag ser inte riktigt problemet.

Spelet släpps med taskig prestanda och folk som vill kan spela eller inte.
Vill man ha bättre prestanda så får man vänta.
En väntan man ändå skulle få genomlida om spelet skjuts fram.

Så med nuvarande beslut är det många som kan spela tidigare än senare. Vad är brådskan hos folk som vill ha optimerat släpp dag 1? Under förutsättning att spelet faktiskt optimeras mer post launch (vilket vi ändå får anta då utvecklaren säger det).

Vill man inte stötta dåligt optimerade spel så går det utmärkt att hoppa över produkten.
Men kanske är det fomo som är det största problemet?

Medlem

Blir att köra en månad gamepass å se hur det är. Så kan inte kastar pengar i sjön.. Finns säkert nått på gamepass man kan lira en månad för att få lite valuta för den pengen om det är katastrof

Fragtjuv
Skrivet av Vileoxe:

MS kanske har nån form av deadline om det ska släppas på gamepass.
Även om spelet inte är helt optimerat.

Hmm, ja vem vet. Jag tänkte nog ganska själviskt och menade att jag som har Gamepass kan testa utan att betala för spelet. När de går ut med sådan här information så hade jaha ofrihet chansat och betalat fullpris men nu känns det lättare och kolla upp hur optimeringen är.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Fragtjuv

En grej de hade kunnat testa nu är väl att bara släppa det på Gamepass i någon form av Earle access-light.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

12
Skriv svar