Även om fysiska spel går sämre kommer Ubisoft fortsätta sälja dem

Robot
Även om fysiska spel går sämre kommer Ubisoft fortsätta sälja dem

Vet att många spelare vill ha sina skivor.

#ubisoft


Medlem

Köper bara digitalt, även fast jag stödjer att fysiskt fortfarande säljs, starkt.

Om man garanteras att få hela spelet i fungerande skick på skiva så skulle jag nog börja köpa fysiskt.

Medlem

Köper alltid fysiskt när det finns till konsol. På PC har man ju inget val...

Medlem

Brukar köpa det som är billigast, typ vid rea eller så

Medlem

Nåt indiespel kan jag köpa digitalt annars bara fysiskt.

Medlem

På konsol köper jag så mycket fysiskt jag kan, har sparat väldigt mycket pengar på det viset. Kostar ett spel 849 på PSN så kan man i regel få det 100-150 spänn billigare fysiskt redan på releasedagen, så...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Kommer bli samma sak som övrig strömmad media. Ubisoft kan sitta där och hävda saker men om 5-10 år säljer dom inte fysiska skivor.

Medlem

Fysiskt så mycket jag kan, flera av Activisions licensspel slutade säljas och går inte att få tag på digitalt ens. T.ex. Transformers Devastation, TMNT Mutants in Manhattan och går bara få tag på i begagnatmarknaden, om man inte vänder sig till piratkopiering.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Köper nästan uteslutande fysiskt om möjligt, är oftast det billigaste alternativet samt att det är alltid kul att få ett till case i hyllan

Medlem

Köper alltid fysisk till konsol för det är billigare.

De digitala priserna är sjukt dyra

Medlem

Konsol fysiskt
PC digitalt

Sen utforskar jag ofta begagnatmarknaden för köp och sälj.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Köper allt fysiskt som går, inom rimligt pris.

Medlem

Köper verkligen uteslutande digitalt och har gjort sen Playstation 4 (2013). Bara köpt en handfull fysiska ex sedan dess, det senaste 2019 (Ring Fit till switch, för det fanns inget annat val).

Visst lite dyrare, men lätt värt enligt mig för att både slippa förvara alla spelfodral, och ännu mer för att slippa hålla på och byta skiva varje gång man vill växla spel/film.

Som en bonus feature känns det bra att slippa all onödig plast och frakt också.

Medlem

Känns ju som att man måste köpa fysiskt till konsol om man vill ha kvar spelen ?! Köper man till PC så har man sin Steamkatalog, men när konsollen ska bytas ut får man börja om på noll. Nu tänker jag mycket Nintendo, men jag tror även det gäller mitt Playstationkonto där inget gammalt finns kvar från PS3-PS4 :/

Medlem

90% fysiskt till switch (allt förutom de som bara finns digitalt) till Xbox är det snudd på 100% digitalt istället 😃 gillar kasetterna till Switch och 3DS, de kommer alltid att fungera och har ett bra andrahandsvärde

Medlem

köper fysiskt till 100% på konsol så länge det finns tillgängligt fysiskt. I vissa fall specialbeställer jag limited runs för att få ett spel fysiskt.

På PC är det tvärt om. Allt är ju i princip digitalt idag och köper man fysiskt är det bara en installer för typ Steam. Så där köper jag 100% digitalt.

Medlem

Jag köper så mycket fysiskt jag kan men till PC är det knappt ett alternativ.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Köper ibland en del gamla PC-spel från 80-talet, men det räknas nog inte. Annars blir det kanske ett fysiskt spel till min PS5:a någon gång om året när det är en bra rea på något intressant.

Medlem

Skulle väl säga att i det stora hela så blir det mest digitala köp men på konsol håller jag mig ifrån att handla digitalt.

Mina nintendo Switch spel är enbart fysiska kopior.
Jag förutsåg att jag inte kommer att äga Switch i all framtid och när jag kliver över till Switch 2, om det kommer att gå så spelar jag mina fysiska spel på den annars säljer jag spelen senare för att finansiera framtida spelköp.

På PC/Steam/SteamDeck/VR blir det ju enbart digitalt.
På Xbox blir det fysiskt i den mängd det går men prövar även gamepass ibland.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Köper bara fysiskt på konsol (PS5) och digitalt på PC efter jag fick lära mig den hårda vägen att alla digitala spel du köpt utomlands inte förs över vid flytt (tappade alla mina digitala spel när jag flyttade från Nya Zeeland till Sverige)

Hittills har Sony bara varit den enda som krånglat när man flyttar över gränserna, steam och annat har inte varit något problem.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

It's not a lake, it's an ocean

Jag tror att de har fel. Men jag önskar att de hade rätt. Jag köper allt som finns fysiskt, endast digitalt om det är enda alternativet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Jag köper helst fysiskt i den mån det går. Alltid billigare dag 1 än digitalt.
Om jag köper spel digitalt så är det enbart på rea eller om spelet inte finns tillgängligt fysiskt.

Medlem

Fysiskt till konsol då det är betydligt billigare än att köpa digitalt och att spelet då förutom att vara ett billigare inköp även får ett andrahandsvärde.
Så finns egentligen ingen poäng med att köpa digitalt.
Till PC finns det konkurrens i den digitala marknaden och här går det ofta att hitta bättre priser digitalt.
Släpps knappt några fysiska spel till PC heller idag.
Så egentligen gäller bara frågan om konsolspel.

Medlem

Jag köper 100% fysiskt, finns det inte fysiskt så ska det väldigt mycket till att det blir ett köp.

Medlem

Till PS5 och Switch blirr det fysiskt om det går.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Känns ju som att man måste köpa fysiskt till konsol om man vill ha kvar spelen ?! Köper man till PC så har man sin Steamkatalog, men när konsollen ska bytas ut får man börja om på noll. Nu tänker jag mycket Nintendo, men jag tror även det gäller mitt Playstationkonto där inget gammalt finns kvar från PS3-PS4 :/

Det där stämmer ej riktigt, i alla fall med PS4-spelen. Jag köpte Killzone: Shadow Fall i början av förra generationen och kan fortfarande ladda ner det idag. PS3-spel kan du ju inte ladda ner på PS5:an, så de finns inte och går inte söka efter på PS-appen, försökte t.ex. med de äldre Killzone, dök inte upp.

Medlem
Skrivet av Barak:

Jag köper så mycket fysiskt jag kan men till PC är det knappt ett alternativ.

Precis! Och det gälller i högsta grad Ubisoft som inte släpper något på skiva för PC såvida det inte är specialutgåvor eller något sämre ställt land där högre bandbredd inte finns tillgängligt.
Jag kommer ihåg att jag köpte Watch_Dogs 2 från Polen för en hundring extra bara för att få det på skiva (ville inte betala det höga priset för krimskramset i specialutgåvan).
Senaste Watch_Dogs köpte jag däremot digital på rea, dels för att jag inte orkar gå igenom besväret igen och dels för att jag hört det ska vara sämre.

Medlem

De senaste två generationerna har det bara blivit digitalt med ett undantag - en samlarutgåva av God of War (2018) till PS4an. Detta kommer med stor sannolikhet att bli såväl det senaste som det sista fysiska spel jag någonsin köper. Alla skivor jag hade kvar byttes in på GameStop medan de fortfarande fanns. Visst är det rent prismässigt bra att det finns flera aktörer för fysisk media men bekvämligheten med digitalt, lägre krav på förvaringsutrymme i hemmet och de miljömässiga vinsterna väger upp för mig.

Medlem

Till konsoll köps det enbart fysiskt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Det där stämmer ej riktigt, i alla fall med PS4-spelen. Jag köpte Killzone: Shadow Fall i början av förra generationen och kan fortfarande ladda ner det idag. PS3-spel kan du ju inte ladda ner på PS5:an, så de finns inte och går inte söka efter på PS-appen, försökte t.ex. med de äldre Killzone, dök inte upp.

Ok, så PS4 går ?

Men det är lite det jag menar. Köper man dom fysisk så finns dom liksom kvar. När äldre konsoller tappar onlinestöd är det kört.

Så jag köper fysiskt så mycket det går till konsoller

1
Skriv svar