Tyst sladdlöst tangentbord?

Medlem
Tyst sladdlöst tangentbord?

Hej.

Jag har ett K295 "Silent Touch" från Logitech som tyvärr ghostar - det vill säga om jag i ett fps håller ner w för att springa framåt så tappar den kontakten efter några sekunder, och man behöver trycka igen. Det är så vitt jag vet tangentbordets design som är felet, och inte just mitt tangentbord.
Har prövat med andra trådlösa tangentbord men de låter så mycket när man trycker ner tangenter.

Har någon bra erfarenhet av ett trådlöst tangentbord för gaming som inte låter så mycket när man använder det och som inte har problemet ovan de kan tipsa om?
Har inget behov av lampor och dylikt, men ett fullskaligt (har alla tangenter), trådlöst tangentbord som är någorlunda tyst och som inte ghostar.

Tack på förhand.

Medlem

Jag har detta från Kjell & Co. Kanske inte uttalat för gaming direkt men fungerar ypperligt i alla mina spel. Väldigt nöjd då jag, som du, var specifikt ute efter ett trådlöst och tyst tangentbord. Har haft det i drygt två år nu tror jag och har fortfarande inte behövt besvära mig med batteribyte. Upplever ingen fördröjning i signal heller (har förvisso en laptop med sändaren knappt 10 cm från tangentbordet.).

Medlem

Jag har ett Corsair Gaming K100 Air Wireless som jag tycker känns både stabilt och det är förhållandevis tyst. Det är också väldigt lågt. Något som jag gillar eftersom jag föredrar tangentbord på laptops.
Jag har tyvärr inte testat den trådlösa delen så mycket men det verkar funka bra det också.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av CptEight:

Jag har detta från Kjell & Co. Kanske inte uttalat för gaming direkt men fungerar ypperligt i alla mina spel. Väldigt nöjd då jag, som du, var specifikt ute efter ett trådlöst och tyst tangentbord. Har haft det i drygt två år nu tror jag och har fortfarande inte behövt besvära mig med batteribyte. Upplever ingen fördröjning i signal heller (har förvisso en laptop med sändaren knappt 10 cm från tangentbordet.).

Tackar- ska pröva detta!
Möjligen är tangenterna lite låga men vi får se - såg billigt ut

Skrivet av OAKTHYR:

Jag har ett Corsair Gaming K100 Air Wireless som jag tycker känns både stabilt och det är förhållandevis tyst. Det är också väldigt lågt. Något som jag gillar eftersom jag föredrar tangentbord på laptops.
Jag har tyvärr inte testat den trådlösa delen så mycket men det verkar funka bra det också.

Jag gillar lite högre knappar tror jag, men tapp för tipset!

Medlem

Jag kör med ett Logitech G915 med Tactile switchar, är otroligt nöjd. Dock en ganska saftig prislapp.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Jag kör med ett Logitech G915 med Tactile switchar, är otroligt nöjd. Dock en ganska saftig prislapp.

Den ser fet ut : ) eller alltså.. egentligen tunn, men du vet

hur mycket smattrar den när nu knappar?

Medlem

Vill du bygga kan jag rekommendera Kailh
box silent pink brytare som är tysta och sköna till gaming tycker jag. Chassit brukar gå att dämpa bra med foam eller silikon.

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Den ser fet ut : ) eller alltså.. egentligen tunn, men du vet

hur mycket smattrar den när nu knappar?

Ljudet här stämmer in ganska bra, det låter men det är inget klickigt eller genomskärande ljud.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

1
Skriv svar