Next-gen-uppdateringen till The Witcher 3 är här, liksom patch-noteringarna

Robot
Next-gen-uppdateringen till The Witcher 3 är här, liksom patch-noteringarna

Förändringar och förbättringar redogörs.

#the-witcher-3, #the-witcher-3-wild-hunt


Medlem

Fan, denna uppdatering, ny jätteuppdatering för Subnautica, Fortfarande inte klarat Elden Ring, Tog precis min egna skapade klubb till championship i FM 23. GE MIG MER TID!

Medlem

Så om jag har The Witcher på skiva så slänger jag bara in den i boxen och så kommer uppdateringen hämtas automagiskt via internätet?!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Drog ner den imorse. Blev glatt överraskad att min gamla sparfil nu fungerade som den inte gjorde innan när jag gick från fysisk till digital kopia. Tyvärr fick jag ju dessvärre inte igång next gen versionen haha, allt var precis som innan. Vad jag förstått via YT så måste man länka sitt konto inne i spelet för att få igång sin gamla save med next gen-patchen. Nån som testat och fått igång det?

Skrivet av socialarbetaren:

Så om jag har The Witcher på skiva så slänger jag bara in den i boxen och så kommer uppdateringen hämtas automagiskt via internätet?!

Jupp.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Fan, denna uppdatering, ny jätteuppdatering för Subnautica, Fortfarande inte klarat Elden Ring, Tog precis min egna skapade klubb till championship i FM 23. GE MIG MER TID!

Säg upp dig från jobbet med omedelbar verkan!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Citat:

Added an alternative Nilfgaardian Armor set inspired by Netflix’s The Witcher series. You can enable it in Options → Gameplay.

Medlem

Som jag har väntat! Ska starta upp en ny genomspelning på datorn ikväll efter jobbet


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Avstängd

Som någon skrev i andra tråden så är performance på pc riktigt uselt. Trodde cpr hade lärt sig sin läxa. Dlss fungerar knappt till och med. Aja nånting nånting no mans sky

Gen
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Drog ner den imorse. Blev glatt överraskad att min gamla sparfil nu fungerade som den inte gjorde innan när jag gick från fysisk till digital kopia. Tyvärr fick jag ju dessvärre inte igång next gen versionen haha, allt var precis som innan. Vad jag förstått via YT så måste man länka sitt konto inne i spelet för att få igång sin gamla save med next gen-patchen. Nån som testat och fått igång det?

Jupp.

Skojar du? Ska man behöva göra allt detta?

fp
Medlem

Next-gen?!? Jag ska testa det så fort jag får tag på en PS6 2027-2028, 2030 eller när det nu blir.

Medlem
Skrivet av Gen:

Skojar du? Ska man behöva göra allt detta?

Jag har mitt på gog. Behövde bara tanka ner min goty, funkade dirr 😇😇


signatur

Allätare

Medlem

Riktigt bra levererat av polackerna!
PS5-nedladdningen låg på över 80 GB men väl färdiginstallerat hamnade det på drygt 50 GB.
Bra komprimerat!!

Avstängd

Helt ospelbart på PC tyvärr. Man gör bäst i att vänta några veckor om man lirar på the master race.

Medlem

The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition på gog har jag, ska testa om den funkar och är spelbar. jag har bara geforce 1070 så dlss och sånt lär ju inte vara ett problem som påverkar mig


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Gen:

Skojar du? Ska man behöva göra allt detta?

Jag har bara snabbtestat som hastigast men en googling senare förklarade det så iaf. Ska göra ett nytt försök ikväll.

Medlem

Någon utan ett ray tracing-kort som kan berätta om den visuella uppgraderingen är imponerande nog utan de nya exklusiva rt-effekterna?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Någon utan ett ray tracing-kort som kan berätta om den visuella uppgraderingen är imponerande nog utan de nya exklusiva rt-effekterna?

Beror på. Spelade du med mods eller utan? Om du spelade med HalkHogans HD Reworked Project som ingår så kommer nog denna uppdatering inte vara särskilt imponerande grafiskt sätt utan RT. Annars är det lite nya detaljer som att man kan klappa Roach, ny kameravinkel, nya vapen & rustningar och nya gameplay funktioner.

Medlem

Alltså hur får man det?
Har The Witcher 3 Wild Hunt på gog men det händer inget. inget uppdateras.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Alltså hur får man det?
Har The Witcher 3 Wild Hunt på gog men det händer inget. inget uppdateras.

jag köpte det på gog för 2 dagar sedan och installerade, igår när updateringen släpptes startade jag bara om GOG galaxy och så började den ladda ner nya versionen!

Medlem
Skrivet av Tobbehhh:

jag köpte det på gog för 2 dagar sedan och installerade, igår när updateringen släpptes startade jag bara om GOG galaxy och så började den ladda ner nya versionen!

Läste på deras forum att flera inte fått det än.
Har startar om och så men inget händer 1.32v är det fortfarande

Medlem

Då skall Calle Sundelius börja med Blood and Wine snart då! 😁
He is in for a treat.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Alltså hur får man det?
Har The Witcher 3 Wild Hunt på gog men det händer inget. inget uppdateras.

Pröva att gå in i "manage installation" sedan klicka på "verify/repair". Det fungerade för mig.

Medlem

Wow!! Helt plötsligt aå är Witcher 3 en högst levande titel igen

Medlem

Missa inte inne-i-spelet-gåvan från Yennifer: https://www.thewitcher.com/en/my-rewards

Medlem

Får kanske försöka mig på detta spel en gång till.
Känns övermäktigt för en gamling som mig med familj och allt!


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Tror fasen jag hade bättre fps med en i5 6400 och ett GTX 970 när jag spelade igenom det för många år sedan i 1080p än vad jag har med en 5900x och ett 3080 om jag aktiverar RT och DLSS Performance i 4k. I Novigrad ligger jag då kring 40 fps, ingen idé att köra RT med annat än ett 4080 eller 4090 där man kan köra frame generation för "dubbel fps", för det tycks helt klart vara processorn som är flaskhalsen i områden med mycket NPC's.

Medlem

Laddat ner både till Series X och PS5, reagerade på att versionen till PS5:an känns snäppet bättre. Mkt mer pop-in på xbox-versionen. Går man ut på balkongen precis i början på spelet så kommer och försvinner molnen i bakgrunden när man flyttar kameran. På PS5 är det helt stabilt.
Kör i Performance-läget.
Förstår inte hur någon kan köra i raytracing-läget med 30 fps. Blir fina stillbilder, men orsakar kraftig huvudvärk vid minsta förflyttning.

ELF
Medlem

Usch, det var ingen bra uppdatering.
Installern för v1.32 ligger på ca 34GB medan den för v4.0 ligger på ca 80GB. Visst att de nya texturerna tar utrymme. Men måste vara de nya språken som tar mest. Önskar de kunde ha lite smartare installers på GOG.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Gen:

Skojar du? Ska man behöva göra allt detta?

Njae jag hade nog lite fel där. Det finns en ps5-version att ladda ner såg jag nu. Jag hade förberett dagarna innan genom att ladda ner ps4-versionen eftersom jag trodde att man bara kunde uppdatera den, vilket faktiskt gick men ändå inte. Det står version 4.0 inne i spelet men jag kan inte välja några grafikinställningar så jag får helt enkelt tanka ps5-versionen🤢.

Medlem

För mig startar inte spelet. Blir bara svart skärm och kollar jag task manager står det bara "not responding". Kan man starta det utan nya uppdateringen?


signatur

Jätteintressant information.

12
Skriv svar