Snabbkollen - Har du betalat för early access-spel?

Robot
Snabbkollen - Har du betalat för early access-spel?
KoP
Medlem

Det enda early access spelet jag någonsin köpt är nog The long dark tror jag.

Medlem

En gång, Lego Worlds. Tyvärr övergavs spelet ganska snabbt, och uppfyllde aldrig sin potential.

Geeks Gaming
Medlem

Jag har tom backat ett spel på Kickstarter utan access något något

Medlem

Dorfromantik, annars kan jag inte komma på något. Det kändes 'feature complete' när jag köpte det. Att betala för spel som inte är färdiga annars, nej, inte riktigt min grej vanligtvis. Har fått några som gåvor däremot. Alla skitspel. :')


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ojj.. köper nästan bara ea spel..
Just nu Wolfpack, U-boat, satisfactory, Captain of Industry o Phasmophobia för att nämna några godbitar

Medlem

köpt några stycken, men oftast är det i slutskedet när man ser att det går att spela utan att det är en glorifierad demo.
Besiege, Teardown, Deep Rock Galactic och Prodeus, är de jag varit mest nöjd med som Early Access tror jag.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skribent

Massor, och det har blivit många guldklimpar under åren. Oftast blir det att jag lirar några timmar och konstaterar att grunden är bra, vilket räcker för att jag sedan ska kunna hålla mig till det faktiska släppet.

Medlem

Har gjort, men kommer aldrig göra det igen.
Väntar med att köpa nu tills spelen släpps.
Spel som Star Citizen och Project Zomboid som aldrig blir klara gör att jag känner att jag vinner på att ha tålamod.

Medlem

Två stycken.

DayZ Standalone: stort misstag.
Darkest Dungeon: mycket bra spel som blev ännu bättre senare. Dock hade jag redan spelat mig trött på det när det släpptes officiellt...

Edit: efter att ha läst tråden så tillkommer några till: Minecraft, Rust, Pubg etc. Trodde jag var bättre än såhär...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Japp, VR spel har blivigt en hel del EA.
Annars försöker jag undvika


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Undviker vanligtvis early access, men det finns ett fåtal spel som jag ville stödja och köpt.

Medlem

Project Zomboid innan det ens gick att köpa på Steam. Visst har det varit i EA väldigt länge nu, men trots den långa utvecklingstiden så kan jag knappast säga att jag är besviken över hur långt spelet kommit sedan dess.

Medlem

Försöker undvika, men det har hänt. Exempelvis factorio som var för bra för att vänta

Medlem

jodå ett bra gäng, dom som verkar färdigutvecklade nog att spela minst 20 timmar


signatur

//monster

Medlem

Valheim för jag hade koll på att det redan fanns tillräckligt mycket spel för pengarna.
Överlag avstår jag.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Warno, Baldurs Gate 3, BF2042 pun intended, ja, massa spel dessvärre.

Skribent

Det jag kommer på så här rakt av är Gloomhaven.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Minecraft, Kerbal Space Program och Subnautica är de enda spelen jag köpt under early access.

Minecraft och KSP spelade jag mig mätt på innan de var färdiga så jag bestämde mig för att aldrig göra det igen. Fick ett återfall med Subnautica men i övrigt har jag hållit mig ifrån dumheterna.

Medlem

Backat på kickstarter, kört massa stängda betor på MMOn, men lagt ner det där. Vill spela färdiga spel och inte halvdana ruckel, tycker inte det är kul längre

Medlem

Ett par gånger, Door Kickers är nog det enda som blev klart dock, några är fortfarande fast i EA och det är högst oklart när det blir release, jag backade Shallow Space på steam och det blev nerlagt så jag brukar tänka efter numera

Medlem

Nej! Vägrar betala för att vara Beta testare.

Chefredaktör

Köper ofta spel som är i Early Access, mest "indie-spel". Ofta ligger de på 100-200 kr och när jag slår ut de timmar jag spelat dem så tycker jag att det är värt för det mesta. Oavsett om jag är med ända fram till release. Ganska ofta känns det som de aldrig lämnar EA...
Sen tycker jag det är kul med utvecklare som är duktiga på att kontinuerligt uppdatera, och man är med i processen mot ett färdigt spel.
Lika tråkigt är det med de utvecklare som knappt gör någonting efter en EA-release. Då känner man ju sig lite lurad...

Medlem

Gloomhaven var given

Medlem

Några av mina absoluta favoritspel har kommit från early access. Darkest Dungeon, Dead Cells, Slay the Spire, Valheim och Minecraft som ändå måste benämnas som ett early access spel, även om det inte kallade sig det.

Medlem
Medlem

Har bara köpt lotro och kunde börja spela några veckor tidigare.

Medlem

Pubg, Valheim, Prison Architect, Rust, Song Of conquest, Core keeper, GTFO, Satisfactory.

Tror dom alla varit early access när jag skaffade dom.

Medlem

Det har blivit några early access köp. Mest nöjd med, som blev toppenlir är The Forest och Minecraft (alpha).

12
Skriv svar