Spencer: Activision Blizzard-spel till Game Pass tidigast 2024

Robot
Spencer: Activision Blizzard-spel till Game Pass tidigast 2024
Medlem

Frågan är om dem får släppa nya CoD spel på GP eller om det var en del av avtalet att dem inte får det(äldre går säkert bra).

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Frågan är om dem får släppa nya CoD spel på GP eller om det var en del av avtalet att dem inte får det(äldre går säkert bra).

Jo det gamla avtalet med Sony kvarstår nog på det som släpps nu och kanske det förra? Kommer inte ihåg hur länge avtalet säger att de inte får släppa dem på andra prenumerationstjänster.

Men som du säger, dem äldre borde vara fritt fram att släppa på GP nu

Medlem

Ska bli spännande och se statistik, om nu MS delar den, gällande ökad försäljning av Xbox konsoler i och med detta köp. Det borde väl rimligtvis vara deras mål att minska gapet till Sony.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Ska bli spännande och se statistik, om nu MS delar den, gällande ökad försäljning av Xbox konsoler i och med detta köp. Det borde väl rimligtvis vara deras mål att minska gapet till Sony.

Tror egentligen inte att MS bryr sig om konsolförsäljningen, de bryr sig om att deras platform som helhet (inkluderar XBOX, PC, Mobile, Xcloud) får många användare. Att de har en konsol är nog främst för att få varumärket att se seriöst ut och inte ge bilden av att de misslyckas på gaming fronten.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Ska bli spännande och se statistik, om nu MS delar den, gällande ökad försäljning av Xbox konsoler i och med detta köp. Det borde väl rimligtvis vara deras mål att minska gapet till Sony.

Nej, det är uttalat även från Sonys sida att det är aktiva användare man tycker är viktigast. För MS helst i form av game pass.

Medlem
Skrivet av icogniito:

Tror egentligen inte att MS bryr sig om konsolförsäljningen, de bryr sig om att deras platform som helhet (inkluderar XBOX, PC, Mobile, Xcloud) får många användare. Att de har en konsol är nog främst för att få varumärket att se seriöst ut och inte ge bilden av att de misslyckas på gaming fronten.

Stämmer kanske i långa loppet, men jag skulle nog kalla det sanning med modifikation.
Är ganska säker på att det är överlägset mest GP prenumeranter på Konsolerna.
Tror faktiskt att det till och med ära ovanligt med GP prenumeranter som bara kör Xcloud och mobile.
Det kommer förmodligen ändras en del över tid såklart, i och med att tjänsten utvecklas, infrastruktur blir bättre och tekniken går framåt.

Så visst skulle det klara sig utan konsol om det andra tog över istället, men vi är inte där än.
Uppköpet av King och CoD(Activision) som redan har fötterna i det mobila kan säkert hjälpa till så småningom.

Hur som helst så tror jag faktiskt att uppköpet kan sälja en del konsoler. Bland annat ABKs backlogg är rätt bra.
I övrigt så kommer det väl ta tid innan nya spel kommer från denna affär, förutom CoD såklart. Nästan alla Activisions studios arbetar väl med CoD innan uppköpet, så det tar nog tid att ställ om. Jag vill såklart att Xbox ska ta tillvara på varumärkena som ABK kan erbjuda, men efter RARE så är jag tyvärr lite skeptisk till det. Nu har dem i alla fall alla möjligheter i världen att skapa spel för många olika kundgrupper.

Men de borde väl behöva strukturera om väldigt mycket i ABK? Blir ABK ett varumärke framöver eller kommer det bli en del av Xbox Studios? Talangen och varumärkena finns ju nu inom Xbox, nu måste bara ledningen lyckas styra ihop denna kolos och lyckas göra det effektivt.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Men de borde väl behöva strukturera om väldigt mycket i ABK? Blir ABK ett varumärke framöver eller kommer det bli en del av Xbox Studios? Talangen och varumärkena finns ju nu inom Xbox, nu måste bara ledningen lyckas styra ihop denna kolos och lyckas göra det effektivt.

De kommer ju räknas som en del av XBOX studios (likt bethesda) men det säger ju egentligen ingenting om strukturen. Bethesda är ju fortfarande väldigt självgående och styr fortfarande studiorna under deras paraply om jag förstår det rätt, dock är ju Todd Howard kvar där så det skiljer ju sig jäntemot ABK då bobby ska avgå i slutet av året. Förhoppningsvis börjar väl alla ABK ägda studior raportera direkt till Phil Spencer istället för att de sätter en ny CEO över det paraplyt.

Medlem
Skrivet av icogniito:

De kommer ju räknas som en del av XBOX studios (likt bethesda) men det säger ju egentligen ingenting om strukturen. Bethesda är ju fortfarande väldigt självgående och styr fortfarande studiorna under deras paraply om jag förstår det rätt, dock är ju Todd Howard kvar där så det skiljer ju sig jäntemot ABK då bobby ska avgå i slutet av året. Förhoppningsvis börjar väl alla ABK ägda studior raportera direkt till Phil Spencer istället för att de sätter en ny CEO över det paraplyt.

Vet inte hur det varit med Bethesda, men det borde ju vara många tjänster inom Xbox paraply som göra samma arbete nu.
De underliggande studios bör ju inte behöva bland annat egen QA, marketing, advokater och många andra administrativa poster längre. Det borde väl var bättre att ha en större avdelning för Xbox än att segmentera upp detta för att skapa mer effektivitet?

Finns säkert väldigt många andra tjänster som jag inte kommer på precis nu som de borde kunna ha på Xbox istället för egna, tillexempel de som sköter ABK/Bethesdas online tjänster med mera. Det borde väl också bli bättre arbetsflöde för speltestare ifall de jobbar hos Xbox och testar spel för dem istället för hos understudios som kanske har olika kvalité och idéer om hur detta ska utföras? Eftersom att Xbox också pumpar ut spel med jämna mellanrum så tänker jag då att det alltid borde finnas spel att testa också, mindre studios kanske har olika faser i utveckling och bara behöver testare under mer begränsad tid?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nej, det är uttalat även från Sonys sida att det är aktiva användare man tycker är viktigast. För MS helst i form av game pass.

Länka gärna till sidan där man ser detta 👍 Vore intressant läsning

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Länka gärna till sidan där man ser detta 👍 Vore intressant läsning

Här bland annat
https://seasonedgaming.com/2020/02/14/sony-ceo-yoshida-says-p...

Framgång mäts inte längre i sålda konsoler, då det inte är där pengarna finns

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Här bland annat
https://seasonedgaming.com/2020/02/14/sony-ceo-yoshida-says-p...

Framgång mäts inte längre i sålda konsoler, då det inte är där pengarna finns

Var väl inte den bästa sidan du länkade till precis 🙈.
Då får jag vända på myntet och om nu Xbox värderar antalet användare högst så är det spännande att se hur mycket gamepass användare ökar i och med detta köp.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Var väl inte den bästa sidan du länkade till precis 🙈.
Då får jag vända på myntet och om nu Xbox värderar antalet användare högst så är det spännande att se hur mycket gamepass användare ökar i och med detta köp.

Utveckla, vad för typ av sida vill du ha och stämde inte källan? Jag tog den översta länken efter snabb sökning.
Har du en användare på Bloomberg? Du kan klicka vidare till källan där om det är så att du inte tror på citaten de tagit ur intervjun av någon anledning.

Ja nu när Sony och Microsoft värderar antal spelare högst är det intressant vad det här köpet har för påverkan, håller med dig. Även om jag själv som spelare mest tänker på vilka spel och synergier det kan bli i framtiden samt vad vi kommer att få till game pass. Visst är det kul om det är många som använder tjänsten dock.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Utveckla, vad för typ av sida vill du ha och stämde inte källan? Jag tog den översta länken efter snabb sökning.
Har du en användare på Bloomberg? Du kan klicka vidare till källan där om det är så att du inte tror på citaten de tagit ur intervjun av någon anledning.

Ja nu när Sony och Microsoft värderar antal spelare högst är det intressant vad det här köpet har för påverkan, håller med dig. Även om jag själv som spelare mest tänker på vilka spel och synergier det kan bli i framtiden samt vad vi kommer att få till game pass. Visst är det kul om det är många som använder tjänsten dock.

Precis, vi spelare vill ha bra spel i slutändan där företagen både vill ha bra spel och hög omsättning 👍
Jag googlade själv upp en annan sida. Sidan du länkade till var inte mobilanpassad och stod inget om Xbox 🥴

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Precis, vi spelare vill ha bra spel i slutändan där företagen både vill ha bra spel och hög omsättning 👍
Jag googlade själv upp en annan sida. Sidan du länkade till var inte mobilanpassad och stod inget om Xbox 🥴

Okej, jag trodde du menade mitt påstående om Playstation. Funkade bra på min mobil 🙂

Medlem

Någonstans i Sverige fortsätter en Samsung TV vara nedsläckt

1
Skriv svar