Rykte: Utvecklare får tillgång till "Playstation 5 Pro" i november

Medlem
Skrivet av John7612:

Lata utvecklare förstår du väl... (sarkasm)

Uppenbarligen inte…

Skrivet av Freeman79a:

#LazyDevs. Den trendar lite då och då igen. Vill man inte lägga i jobbet på det så blir det som det blir.

Eller så visar det att det inte är någon skillnad och utvecklarna till Far Cry är lata?

Skrivet av Freeman79a:

Series S har snabbare CPU. Mindre GPU, samma GPU som X. Lika snabbt minne. Ehhh nej, ingen bromskloss. Har flertalet gånger avvisas.

Alltså e då e det lazy devs för Ps5 på farcry 5


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

#LazyDevs. Den trendar lite då och då igen. Vill man inte lägga i jobbet på det så blir det som det blir.

Något som talar emot lazy devs är att PS5 presterar bättre än Xbox Series X. Stabilare FPS vid locked frame rate och högre vid olåst.

Medlem
Skrivet av Thane:

Något som talar emot lazy devs är att PS5 presterar bättre än Xbox Series X. Stabilare FPS vid locked frame rate och högre vid olåst.

Det är #LazyDevs. Bättre hårdvara ska prestera bättre. Det märks att det flesta väljer den enklaste vägen.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Alltså e då e det lazy devs för Ps5 på farcry 5

Eller så har Ubisoft verkligen ansträngt sig till att få det så bra som möjligt på en klenare konsol, spelbart. PlayStation 5 är ju lead platform.

Skrivet av Freeman79a:

Eller så har Ubisoft verkligen ansträngt sig till att få det så bra som möjligt på en klenare konsol, spelbart. PlayStation 5 är ju lead platform.

antaglien är det lazy devs på farcry 5 för ps5 eller så är Serie s en bromskloss.. bara att välja vilken.. så vidare du inte vill visa att du är en så kallad "fanboy" som försöke att smutsa ner ena konkurenten.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är #LazyDevs. Bättre hårdvara ska prestera bättre. Det märks att det flesta väljer den enklaste vägen.

Enklast att skylla på utvecklarna märker jag.

Edit: Vi kan även lägga till att PS5an slår XSX i 120fps-läget i Warzone 2.0.

Medlem
Skrivet av Devilholk:

Dum fråga.. Men vet någon ifall man kan använda samma playstation-konto på två separata maskiner? Om jag köper en pro för att ha till TV'n men vill koppla min gamla ps5 till datorskärmen med mus och tangentbord för vissa spel?

Det fungerar fint. Tror dock inte du kan dra igång samma spel på bägge konsolerna samtidigt, via samma konto. Om du nu ens tänkt göra det^^. Vi kör ofta samma konto på Ps4 Pro och PS5 här hemma.

Medlem

Intressant, jag övergick till pc nyligen efter jag tröttnat på klen hårdvara. Skillnaden är brutal, vilket inte är konstigt då en hygglig pc kostar som en pall med konsoler.
Antingen får man nöja sig med halvdant eller så får man betala mer, som med de mesta. Det är ändå ingen dyr hobby i jämförelse med mycket annat.


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det fungerar fint. Tror dock inte du kan dra igång samma spel på bägge konsolerna samtidigt, via samma konto. Om du nu ens tänkt göra det^^. Vi kör ofta samma konto på Ps4 Pro och PS5 här hemma.

Okej nice! Nej jag tänkte mest använda den gamla ps5an till COD när polarna tjatar om det. Då kan jag ha den stående med mus och t-bord till datorskärmen. Klarar inte av att spela fps med handkontrollen hehe.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag läser på. Jag kollar både videos, podcasts. Twitter och så vidare. Alla är överens om att i grund och botten är en 9tf chip som sedan överklockats.

Jag skulle kanske ifrågasätta det du lyssnar på. Det finns ingen golden standard där allt jämförs och där man kan säga att ett chip är 9tf i grunden.
Om det levererar 10,3tf så är det precis vad det är. Att justera spänning och frekvens för att få ut olika produkter har branschen gjort sedan begynnelsen. Det finns inga mer eller mindre värda tf.
Det som händer är att verkningsgraden kan bli sämre och de får färre tf/W vilket leder till mer kylning och en större produkt, som du säger.
Men prestandan är vad den är.

123
Skriv svar