Don't Scream är ett skräckspel där skrik leder till undergång

Robot
Don't Scream är ett skräckspel där skrik leder till undergång

Vrålar man i mikrofonen är det kört.

#Dont-scream, #Joure-and-joe


Medlem

Ett spel jag skulle aldrig kunna klara då

Medlem

Usch! Tack men.....nej tack! (säkert skitbra spel men fy va läbbigt!)

Kan man inte tillfälligt muta mikrofronen?

Medlem

Lite som läget i Alien Isolation på Playstation där ljudet från micen gör att fienden hör dig.

Medlem

Härligt det är den här typen av nytänkande man vill se i spel 😀

Releasehästryttare

Det har mixat för att de tar för mycket betalt för ett 18 minuters spel, det skulle kostat max 30 kr, nu är det ju lika med 600 kr för 2 timmar speltid.

Skägg.
10 Chambers

Utvecklat på fem månader med en tydlig plan att marknadsföra och släppa det lagom till Halloween. Smart!

https://x.com/IndieGameJoe/status/1719130012840825200?s=20


signatur
Medlem

Hela spelet bygger på jumpscares och tyvärr kommer jumscaresen så ofta att man blir helt avtrubbad efter första livet. Det finns i princip inget som bygger rädsla utan det är bara jumpscare på jumpscare. Låter man för högt får man i princip bara en game over skärm.

KoP
Medlem

Har aldrig skrikit när jag spelat ett skräckspel. Trodde det bara var youtubers som gjorde det "bara för att". 😐

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Härligt det är den här typen av nytänkande man vill se i spel 😀

Bara 9 år gammalt

ELF
Medlem

Så, ett spel som bara funkar som det är tänkt om man är streamer eller gör lets plays och spelar över.
Inte tusan skriker man vid normalt spelande.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Bara jag som;
1. Undviker skräckspel för det ÄR inte roligt att vara stressad inombords
2. Blir jag nu skrämd i ett spel så sitter jag knäpptyst och istället blir typ kallsvettig och mår bara skit och stressad som fan?

Hade antagligen klarat mig igenom spelet på första försöket för jag är ju just knäpptyst, men hade bara mått skit efter

Medlem
Skrivet av fooobar:

Bara 9 år gammalt

9 år? The Ultimate Challenge from Beat Takeshi som släpptes 1986 använde mikrofonen i nes-kontrollern

1
Skriv svar