EA skrotar Bioware Points och gör en massa DLC gratis på pc

Robot
EA skrotar Bioware Points och gör en massa DLC gratis på pc

Nedladdningsbart material till Mass Effect- och Dragon Age-spelen, närmare bestämt.

#Dragong-age, #Mass-effect


Medlem

På listan "oväntat" finner vi: Ubisoft har att lära av EA.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Testpilot

Bra tänkt att ta bort det. Men införandet redan från början var ju puckat.

Då spelen släpptes så kunde du inte köpa DLC för pengar utan du var tvungen att först köpa Bioware points for pengar som sen du köpte de DLC som fanns med.
Dessa var ju såklart upplagda så att de summor man köpte aldrig stämde med DLC priserna på det du ville köpa så du var alltid tvungen att köpa för mycket poäng mot det du ville köpa.

Har väl X antal kronor i "Points" som nu legat på kontot i många år och nu försvinner i tomma intet. (alternativet är lika illa)

KoP
Medlem

Har aldrig hört talas om dessa Bioware points, men verkar inte som om man har missat något.

Behövde aldrig några Bioware points för att köpa dlc'er till deras spel på Xboxen iaf.

Medlem
Skrivet av KoP:

Har aldrig hört talas om dessa Bioware points, men verkar inte som om man har missat något.

Behövde aldrig några Bioware points för att köpa dlc'er till deras spel på Xboxen iaf.

Lol, inte jag heller. Tror jag minns nu lite grann efter denna artikel, men jag kör utan Origin launcher på PC, allt startas via Steam och Origins Thinclient, då ser man inget av sådant.

Alla tre personer som berörs av detta är jätteglada


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Minns att jag satt och räknade för några år sedan hur mycket det skulle kosta att köpa tillräckligt med Bioware Points för att köpa alla expansioner till Mass Effect-spelen och det var så sanslöst dyrt så jag la ner dom planerna illa kvickt. Skönt att se dom försvinna nu, fast det känns lite för sent nu när Legendary Edition är ute.

1
Skriv svar