Xbox-bossen Phil Spencer hyllar Jim Ryan

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Så du kallar Jim Ryan för lögnare men du har ingen aning om varför?

Vet inte varför du namedropar mig heller för jag har ingen aning. Är inte speciellt intresserad av honom.

Jag vet varför. Han har sagt en sak till FTC. Han har sagt en annan sak till CMA. Han har sagt en tredje sak till Phil Spencer (emailen från läckan). En fjärde sak till pressen. Och du.... Läs dina egna kommentarer.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Den enda jag sett på hela internet kalla honom det, är du. Vilka lögner är det du syftar på?

PlayStation går under om Microsoft köper Activision är en sak. Sedan en massa flera saker. Finns massor rapporterat. Och hur kommer det sig att det står Dåliga Ursäkter men du läser Lögner?

Dex
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så, igen, inga konkreta svar. Och precis som alla Head of PlayStation har sagt "denna Showcase är vår bästa". Sedan så jobbar inte Valve för Microsoft.

Så han har alltså inte ljugit. Bra att alla är med på det.

Skrivet av Freeman79a:

Jag vet varför. Han har sagt en sak till FTC. Han har sagt en annan sak till CMA. Han har sagt en tredje sak till Phil Spencer (emailen från läckan). En fjärde sak till pressen. Och du.... Läs dina egna kommentarer.

Skrivet av Freeman79a:

PlayStation går under om Microsoft köper Activision är en sak. Sedan en massa flera saker. Finns massor rapporterat. Och hur kommer det sig att det står Dåliga Ursäkter men du läser Lögner?

Haha jag hoppas verkligen att du ser ironin i denna egna inlägg här.... Eller är dina inlägg mer konkreta svar tycker du?

Jag vet inte varför jag skriver detta egentligen då ditt hat mot Sony och din kärlek till Microsoft är ju så extrem så vet inte vad jag hoppas få ut av det, men tyckte det var väldigt underhållande att du gör samma sak själv som det du anklagar andra för i samma tråd

Medlem
Skrivet av Dex:

Haha jag hoppas verkligen att du ser ironin i denna egna inlägg här.... Eller är dina inlägg mer konkreta svar tycker du?

Jag vet inte varför jag skriver detta egentligen då ditt hat mot Sony och din kärlek till Microsoft är ju så extrem så vet inte vad jag hoppas få ut av det, men tyckte det var väldigt underhållande att du gör samma sak själv som det du anklagar andra för i samma tråd

Det är nog bäst att låta denna person skriva sina inlägg och skita i att kommentera känner jag, det är så snurrigt så det leder aldrig till något. Jag håller med om att det är underhållande ibland.🙂

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag vet varför. Han har sagt en sak till FTC. Han har sagt en annan sak till CMA. Han har sagt en tredje sak till Phil Spencer (emailen från läckan). En fjärde sak till pressen. Och du.... Läs dina egna kommentarer.

Jag har läst mina kommentarer men jag förstår inte vad dom har med hans lögner att göra? Skulle du kunna vara lite mer konkret?

Jag kommer aldrig förstå hur en människa kan kan bli så lojal mot ett företag på det sättet du är mot Microsoft. Vad får du ut av det? Så jäkla ironiskt också att du skriver på din profil att alla bara ska spela spel och ha roligt oavsett plattform, men samtidigt så är du den största fanboyen här på FZ och verkar engagera dig mer i konsolkrig än att faktiskt spela. Vem bryr sig ens om dessa suits som styr, så länge vi får bra spel? Känns som vi är på skolgården och skriker "Min pappa är starkare än din pappa!".

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

PlayStation går under om Microsoft köper Activision är en sak. Sedan en massa flera saker. Finns massor rapporterat. Och hur kommer det sig att det står Dåliga Ursäkter men du läser Lögner?

Lite som Phil spencer gjort alltså. Ok.
Översätt gärna första ordet i smeknamnet du gett Jim så kanske du får svaret på din fråga.

Medlem
Skrivet av Thane:

Microsoft har ju gjort ett och annat litet köp de senaste åren, så nej.

Ett litet köp ja... en påse wingum här, ett stycke publisher där.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

En sak man onekligen inte kan förneka. Jim Ryan har gjort extremt bra saker för PlayStation som märke. Men också mycket skit. Höjt priset på precis allt, spel, hårdvara och tjänsten. PlayStation Portal tycker han var en bra sak till exempel. En del kommer garanterat höja den till skyarna som "bästa prokut ever". Men han har ju fått smeknamnet Jim "Lying Cryan Dance Moves Flying" Ryan för dem dåliga ursäkter han har haft från just ABK affären. Men efter allt det som han har sagt är det ändå 2 affärsmän emellan.

När man googlar på "Lying Cryan Dance Moves Flying" får man två träffar. Båda är kopplade till en viss fri man bland FZ:s kommentarer. Din trovärdighet är mycket, mycket låg.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jag har läst mina kommentarer men jag förstår inte vad dom har med hans lögner att göra? Skulle du kunna vara lite mer konkret?

Jag kommer aldrig förstå hur en människa kan kan bli så lojal mot ett företag på det sättet du är mot Microsoft. Vad får du ut av det? Så jäkla ironiskt också att du skriver på din profil att alla bara ska spela spel och ha roligt oavsett plattform, men samtidigt så är du den största fanboyen här på FZ och verkar engagera dig mer i konsolkrig än att faktiskt spela. Vem bryr sig ens om dessa suits som styr, så länge vi får bra spel? Känns som vi är på skolgården och skriker "Min pappa är starkare än din pappa!".

Har han fortfarande kvar det i sin profil haha. Jag trodde att han skulle ta bort det då jag minns att någon påpekade samma sak för ett tag sedan, och med tanke på hans krigande beteende/lojalitet över Microsoft.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Är det bara jag som tycker att Xbox/Microsoft gång på gång försökt begrava kriget mellan dem och Playstation/Sony, men att Sony vill bara forsätta kriget, speciellt med sina exclusives. Känns som vi som är PC spelare ofta hamnar i skottlinjen tackvare detta och måste ofta vänta 5 år (om de alls kommer ut till PC) innan vissa spel kommer ut på PC för att de ska vara exclusives. Hade varit så skönt om dessa företag kunde bara samsas...så vi konsumenterna slutar hamna också i skottlinjen.

Att vara PC-spelare har aldrig varit så bra som det är nu.
Det är et ganska nytt faktum att PS-spel överhuvudtaget kommer till PC och en stor förbättring för PC-sidan.
Om spelen inte hade släppts på PC så hade nog många PC-spelare tvingats köpa en konsol eller streama spelen.

Faktorer som gjort det mer rimligt att lämna Sony och gå över till Steam är följande:

- Många av Sonys spel kommer till PC med massor av möjligheter (gratis online; går ofta att spela på svagare datorer i låga grafikinställningar i 60fps förutom bättre grafikinställningar än PS5 på en monsterdator; går att använda DS4 eller vilken handkontroll som helst)
- Sonys brist på anpassningar (går inte att använda DS4 till PS5-spel på PS5, PS5:s UI anses av många vara sämre än på PS4 och är inte riktigt anpassat för stora spelbibliotek)
- Sony bristande stöd (remasters, patchar) och studionedstängningar till sina egna bra spel med potentiella ännu bättre succéer (Bloodborne, Gravity Rush 2, JapanStudio, DriveClub, The Order, Fumito Uedas spel, Days Gone)
- Massiva prishöjningar på digitala spel
- Massiva höjningar på onlinespelande
- PSVR2 bristande stöd och brist på bakåtkompatibilitet
- Dreams bristande stöd (ingen Pro eller PS5-version, online läggs ner, inget stöd för att exportera till PC)
- För mig och många hardcore fans ointressant fokus på "10 nya onlinespel" istället för i första hand single player-spel.
- Ingen seriös satsning på handhållet spelande utanför hemmet (spelar mindre roll för mig personligen)
- Steam och framtida hårdvara från Valve och Nintendo är allt mera starka konkurrenter på konsol-fronten.

PS4-tiden var verkligen en bra tid då många bra spel släpptes men denna generation har gjort det mer logiskt att gå över till PC. Jag kan verkligen förstå om Sony slutar släppa spel på PC (vilket vore tråkigt) om deras konsolförsäljning går dåligt, men det går väl fortfarande bra för dom så jag är nöjd om jag kan gå över till PC och få se några Sony-spel där åtminstone då och då.

12
Skriv svar