Bethesda bekräftar att utvecklingen av The Elder Scrolls VI har börjat

Robot
Bethesda bekräftar att utvecklingen av The Elder Scrolls VI har börjat

Förproduktion har övergått till faktisk produktion.

#Bethesda, #The-elder-scrolls-6, #nyhetstips


Medlem

Kul! Visst att spelet är många år bort men är säkert på att TES 6 kommer erbjuda hundratals timmar av spelglädje!

Medlem

Man kanske får se ett elder scrolls 6 då😄

Redaktör
Ponny

Jäklar vad Bethesda gjorde rätt med Fallout 4 när de avslöjade det bara några månader innan släpp. Så blir det ICKE med Elder Scrolls 6. 🙃 Men ja, tycker de i alla fall gör rätt som väntar med att visa något nytt på länge, länge.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ska det ta 20-25år som med Starfield att utveckla?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gaara:

Ska det ta 20-25år som med Starfield att utveckla?

De jobbade inte så länge med Starfield! Bara att det var deras första nya IP på den tiden


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

De jobbade inte så länge med Starfield! Bara att det var deras första nya IP på den tiden

Nej det har dom inte gjort men Todd Howard sa faktiskt något i stil med att "Starfield is 25 years in the making". Så helt fel ute är han inte.

Medlem

Närmast är väl en Skyblivion son släpps 2025? och en egen remaster Oblivion remastered av Bethesda


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jäklar vad Bethesda gjorde rätt med Fallout 4 när de avslöjade det bara några månader innan släpp. Så blir det ICKE med Elder Scrolls 6. 🙃 Men ja, tycker de i alla fall gör rätt som väntar med att visa något nytt på länge, länge.

Var en intervju på någon tidning där han uttryckte lite ånger över att de visade trailern när de gjorde.

Förhoppningsvis visar de inte upp spelet förrän de börjar bli redo för släpp.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jönsen:

Nej det har dom inte gjort men Todd Howard sa faktiskt något i stil med att "Starfield is 25 years in the making". Så helt fel ute är han inte.

Jo, men han menar ju precis som han sa under "E3" att de drömt upp ett spel som Starfield sedan starten - inte att de har aktivt jobbat med det så länge Kan tänkas vara petitess men ser att många missförstår det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo, men han menar ju precis som han sa under "E3" att de drömt upp ett spel som Starfield sedan starten - inte att de har aktivt jobbat med det så länge Kan tänkas vara petitess men ser att många missförstår det.

Precis, idéerna runt starfield har alltid varit där, men sen gick elderscrolls och blev en dundersuccée, och sen hade de oturen att även fallout slog igenom stort, har nog varit svårt att greenlighta ett nytt IP.

Medlem

Då får man se till att ha plats i kalendern hösten 2030, tagga TES!

Man kan ju hoppas det kommer före 2031 iallafall, så att det inte är 20 år mellan TES: V och TES: VI.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

eld
Medlem
Skrivet av 4liv3:

Då får man se till att ha plats i kalendern hösten 2030, tagga TES!

Man kan ju hoppas det kommer före 2031 iallafall, så att det inte är 20 år mellan TES: V och TES: VI.

20 years in the making!

Medlem
Skrivet av eld:

20 years in the making!

Bara att börja spara till en ny burk inför release


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Men vad kul! Då kanske mina barnbarn hinner uppleva spelet ändå!

Medlem

Snart dags att annonsera Elder Scrolls VII tror jag, de har säkert en mening någonstans på en dator om det så det är på tiden!

eld
Medlem
Skrivet av Jinxad:

Snart dags att annonsera Elder Scrolls VII tror jag, de har säkert en mening någonstans på en dator om det så det är på tiden!

en logga fungerar alltid!

Medlem

Kan vara den bästa nyheten jag hört sedan förslaget om enkammarriksdag! Är det för tidigt att vara taggad...?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Under tiden roar vi oss alla med Skyrim...

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jäklar vad Bethesda gjorde rätt med Fallout 4 när de avslöjade det bara några månader innan släpp. Så blir det ICKE med Elder Scrolls 6. 🙃 Men ja, tycker de i alla fall gör rätt som väntar med att visa något nytt på länge, länge.

De gjorde helt rätt med Elder Scrolls VI givet att de utannonserade Fallout 76 och det gav liksom lugn att okej det kommer vi jobbar på det och det där lugnet har funnits där sen dess att det kommer sen visste folk att det var lång tid dit men det gav ett lugn annars hade folk tjatat och frågat när kommer Elder Scrolls VI nu vet folk det kommer och då kan man sitta lugnt i båten tills dess.

eld
Medlem
Skrivet av Sorten:

De gjorde helt rätt med Elder Scrolls VI givet att de utannonserade Fallout 76 och det gav liksom lugn att okej det kommer vi jobbar på det och det där lugnet har funnits där sen dess att det kommer sen visste folk att det var lång tid dit men det gav ett lugn annars hade folk tjatat och frågat när kommer Elder Scrolls VI nu vet folk det kommer och då kan man sitta lugnt i båten tills dess.

För alla slutade ju fråga om när tes6 ska komma ut.

Var det inte till och med självaste Todd som ångrade beslutet att teasa spelet?

Medlem
Skrivet av eld:

För alla slutade ju fråga om när tes6 ska komma ut.

Var det inte till och med självaste Todd som ångrade beslutet att teasa spelet?

Absolut finns det vissa som fortsatt frågar men frågan är om inte dessa personer hade frågat oavsett vad jag tror att det finns en stor mängd som just sitter lugnt i båten väntandes på att det skulle komma ut som annars hade varit oroliga. Det finns vissa som blir förväntansfulla lång innan släpp nu och som förväntar sig det alldeles för tidigt. Det var inte fel och göra som man gjorde med Fallout 4 hellre och är kanske bättre för vissa folk. Jag tror det är bra att göra som man gjorde med Starfield att när man väl visade det så gjorde man det rejält och inte pytsade ut det lite vecka för vecka.

eld
Medlem
Skrivet av Sorten:

Absolut finns det vissa som fortsatt frågar men frågan är om inte dessa personer hade frågat oavsett vad jag tror att det finns en stor mängd som just sitter lugnt i båten väntandes på att det skulle komma ut som annars hade varit oroliga. Det finns vissa som blir förväntansfulla lång innan släpp nu och som förväntar sig det alldeles för tidigt. Det var inte fel och göra som man gjorde med Fallout 4 hellre och är kanske bättre för vissa folk. Jag tror det är bra att göra som man gjorde med Starfield att när man väl visade det så gjorde man det rejält och inte pytsade ut det lite vecka för vecka.

Att vara oroliga över att elderscrolls 6 inte skulle komma ut vore ju som att vara oroliga att Valve inte tänker göra halflife tre efter supersucceen med halflife t..

shit.

Medlem

Fan i mig på tiden

Medlem

Abandonware. Kommer aldrig släppas.

Medlem
Skrivet av justabit:

Abandonware. Kommer aldrig släppas.

Du borde döpa om dig till justaBAIT för det är en total trollkommentar.


signatur

Submission is for the weak

fp
Medlem

Bokar genast in ledigt 2111-11-11.

Medlem
Skrivet av fp:

Bokar genast in ledigt 2111-11-11.

Tror det släpps redan 2033-33-33!

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Du borde döpa om dig till justaBAIT för det är en total trollkommentar.

Nej, det här har varit på gång i 5 år utan att det hänt ett skit för nu har Todd bestämt att det ska ta 5 år till. Det enda som finns av det här spelet är den renderade lilla videosnutten som visades för 5 år sen. Det känns precis som Duke Nukem Forever.

Medlem
Skrivet av justabit:

Nej, det här har varit på gång i 5 år utan att det hänt ett skit för nu har Todd bestämt att det ska ta 5 år till. Det enda som finns av det här spelet är den renderade lilla videosnutten som visades för 5 år sen. Det känns precis som Duke Nukem Forever.

Ja? Det har dom väl varit väldigt tydliga med. Under Starfields produktion så har ES6 varit i pre-produktion (eller idé-stadiet, jag minns inte). Efter att Starfield släpps så skulle produktionen på nästa spel börja.

Så visst kommer det ta lång tid, men det har dom varit tydliga med. Och skulle en av de största spelserierna i världen bara läggas ner...? Inte troligt.


signatur

Submission is for the weak

12
Skriv svar