Corsair vill köpa Fanatec

Robot
Corsair vill köpa Fanatec

Har lagt bud på den krisande tyska simracing-tillverkaren.

#corsair, #endor, #fanatec


Medlem

Blir ett till företag som då går i graven och med tiden blir skräp på grund av stor företag som i slutändan bara gör deras produkter sämre och sämre..

Redaktör
Skrivet av norrby89:

Blir ett till företag som då går i graven och med tiden blir skräp på grund av stor företag som i slutändan bara gör deras produkter sämre och sämre..

Tja, nåt måste göras. Om de försvinner om några år så har åtminstone någon försökt. De gör ju bra prylar, så vore dorgligt om de försvann.


signatur
Medlem

Jag kan förstå att det måste vara en svår branch. Väldigt nischad med rattar och jag har velat ha en i 40+ år men aldrig känt att jag vill lägga så mycket pengar på en ratt. Kul för dom som har råd dock. Eurojackpot imorgon så då blir det nog en eller två rattar...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Låter riktigt smart att köpa ett företag som inte kan gå i vinst och har 70 miljoner euro i skulder. Vad kan gå fel?

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Låter riktigt smart att köpa ett företag som inte kan gå i vinst och har 70 miljoner euro i skulder. Vad kan gå fel?

Corsair är jätte stora med ett brett kontaktnät och säljer sina produkter typ överallt medans Fanatech bara såldes på deras egna hemsida så troligen vill dem väl få ut en större mängd produkter till konsumenterna och göra det enklare att handa DD prylar så vem vet det kanske kan gå.

Det sämsta med mina Fanatech prylar än så länge är just inköpet samt deras taffliga mjukvara till och med sämre än corsairs mjukvara det märks att fanatech är ett litet bolag utan de där resuserna att göra sina produkter mer vänliga för nybörjare som jag själv, blir mycker forum snokande för att ställa in och få sakerna bra.

Sedan om det blir bra med ett övertagande eller inte får man väl sia om men en mer lättillgänglig DD konkurrent till Logitech och Moza tror jag skulle kunna bli bra men om Corsair är lämpliga vet jag inte?

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Låter riktigt smart att köpa ett företag som inte kan gå i vinst och har 70 miljoner euro i skulder. Vad kan gå fel?

Ett bolag som inte går med vinst och har skulder kan fortfarande vara ett värdefullt bolag (patent, produktlinje, logistisk kedja, nätverk osv).

Om uppköp av andra bolag bara betydde att man tittade på resultatraden och skuldsättningsgraden hade det varit otroligt mycket enklare att göra affärer.

Med det sagt så betyder det inte att det här kommer gå bra för Corsair, men det är inte dömt att misslyckas på förhand bara på premisserna ovan…


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Då får de alla JÄTTEbra och nästan HELT problemfri extramjukvara på köpet!


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Det här låter inte bra


signatur

Meep!

Medlem

Låter bra. Corsair håller generellt hög kvalitet och kan säkert driva genom kompromisser som tar ned direct drive-rattarna till en mer rimlig prisnivå.

Medlem

Corsair... Tanten behövde uppdatera till nyare Icue för att få stöd till hennes kylare. Men med den nya uppdateringen var hennes mus och tangentbord inte längre stödda. Verkligen sånt man vill behöva tänka på när man håller på med (redan rätt invecklad) simutrustning.

1
Skriv svar