"Helt rättfärdigad", säger Cyberpunk 2077-utvecklare om linjär story-kritik

Robot
"Helt rättfärdigad", säger Cyberpunk 2077-utvecklare om linjär story-kritik

"Förväntningarna var högre", menar Paweł Sasko.

#cyberpunk-2077


Medlem

"First of all, players expected more, they expected more because of how The Witcher 3 is built"

Dom går ju ut och säger att Cyberpunk kommer vara deras största spel någonsin. Blir så arg när dom lägger skulden på oss spelare istället för att ta ansvar över den information dom släpper till oss.

Medlem

hatar när utvecklare kör med säljarsliskiga superlativ även när dom kritiserar sitt spel.

"Cyberpunk has an insane amount of non-linearity"

nej, det har faktiskt inte ett "insane amount", det är ganska rejält linjärt från början till slut, med vissa icke linjära avvikelser. blir så fel bara när man börjar uttrycka kritik, men sen brer på med floskler som inte alls stämmer överrens med kritiken man just gett.

Medlem

Första uppdraget är väl det enda som faktiskt var sådär öppet, med många olika sätt att lösa det. Sen blev det inte mycket mer med det. Dock lät det innan som att allt skulle vara som det där första uppdraget, som de demade friskt i alla trailers och previews. Självklart skapade det förväntningar.

Medlem

All detta "hat" mot linjärt skadar single-player spel. Tyckte själv att Cyberpunk var perfekt upplagt.

Medlem

Rörde inte spelet tills 1.5 släpptes. Och där och då är ta mig fan CP2077 ett av dom bästa spelen jag spelat.
Tycker också att det var perfekt upplagt.

Medlem
Skrivet av B-itta:

All detta "hat" mot linjärt skadar single-player spel. Tyckte själv att Cyberpunk var perfekt upplagt.

Inget ont om linjära spel, men de framställde det som ett spel som var allt annat än linjärt.

Medlem
Skrivet av jehuty:

"First of all, players expected more, they expected more because of how The Witcher 3 is built"

Dom går ju ut och säger att Cyberpunk kommer vara deras största spel någonsin. Blir så arg när dom lägger skulden på oss spelare istället för att ta ansvar över den information dom släpper till oss.

Men det är ju inte vad dom gör. Dom åtar sig själva skulden för att ha gett spelarna fel förväntningar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Snacka om skit snack, dem ljög för alla om detta skit spel, svårt säga just det att dem ljög för varenda jäkel som köpte spele? Skit studio av rang


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Snacka om skit snack, dem ljög för alla om detta skit spel, svårt säga just det att dem ljög för varenda jäkel som köpte spele? Skit studio av rang

Linjärt visst, kanske, som så många andra fantastiska spel. Fortfarande top tio av de bästa spelen som gjorts enligt mig.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Linjärt visst, kanske, som så många andra fantastiska spel. Fortfarande top tio av de bästa spelen som gjorts enligt mig.

Agreed. Det är ett bra spel.

Medlem

Spelet är bra, problemet var att det marknadsfördes som om det var jesus återkomst, alla förväntningar var SKYHÖGA. När dom hade fördröjt spelet så många gånger så hoppades man på att dom ville släppa det spelet dom lovat, inte ett spel som knappt fungerade. Så när dom säger att förväntningarna var höga pga Witcher 3 så lägger dom skulden på spelarna (som vanligt) och tar inte det minsta ansvar för sina handlingar. Jävla slem

Medlem

Själv tycker jag det är en av dom bästa spelen som släppts på länge. Dom körde med väldigt många grenar på Witcher 2, men spelet blev för kort istället när dom gjorde så. Var kort för ett RPG på den tiden.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Själv tycker jag det är en av dom bästa spelen som släppts på länge. Dom körde med väldigt många grenar på Witcher 2, men spelet blev för kort istället när dom gjorde så. Var kort för ett RPG på den tiden.

Är runt 50 timmar för story och 100 om du gör sidouppdragen också för kort? Det är ungefär lika långt som skyrim

Medlem
Skrivet av Thane:

Är runt 50 timmar för story och 100 om du gör sidouppdragen också för kort? Det är ungefär lika långt som skyrim

Visst om man kör om spelet flera gånger, och kör alla sido grenar. Höll för mig att dom hade 16 olika slut. Om man spelade igenom en gång kanske det tog 15 timmar med alla sidoquests. Tyckte det var bara drygt att spela igenom spelet flera gånger för att få alla slut.

Dom gjorde det bättre med witcher 3 så spelet var mycket längre istället.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar