Diskutera – Dina förväntningar på Diablo IV?

Robot
Diskutera – Dina förväntningar på Diablo IV?

Har Blizzard ännu en helvetisk framgång i sig?

#diablo-iv, #diskutera


Medlem

Solid gameplay, ok story för hur det brukar vara, men girigheten går igenom med skins etc där bästa sakerna och coolaste grejerna kommer gömmas bakom en betalvägg.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Solid gameplay, ok story för hur det brukar vara, men girigheten går igenom med skins etc där bästa sakerna och coolaste grejerna kommer gömmas bakom en betalvägg.

Vad menar du med "bästa"?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det är väl 18 det drar igång? Eller är det jag som strulat till tiderna

Citerade inlägget togs bort så redigerade även denna // uber

Medlem

Jag förväntar mig ett generiskt hack'n'slash med jättefina mellansekvenser.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Det är väl 18 det drar igång? Eller är det jag som strulat till tiderna

17:00


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

om någon annan hade tänkt sig betala för en nyckel så är det bättre att förbeställa på amazon.de, då får man gratis betanyckel. dras aldrig några pengar och man kan avbeställa direkt.

Citerade inlägget togs bort så redigerade även denna // uber

Medlem

Ser fram emot att testa betan ikväll Har ganska höga förhoppningar. Förhoppningsvis tar Blizzard det bästa från 2:an och 3:an och gör ett riktigt bra spel!

Medlem

Att inte påminna om 3:an för mycket...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Natrium:

Solid gameplay, ok story för hur det brukar vara, men girigheten går igenom med skins etc där bästa sakerna och coolaste grejerna kommer gömmas bakom en betalvägg.

För att sätta punkt för detta; Inget pay-to-win i shoppen. Allt kommer vara kosmetiskt

Diablo Immortal är ett mobilspel och vi visste redan på förhand att man skulle kunna köpa sig styrka på olika sätt. Här har vi ett "vanligt" spel med en engångskostnad du betalar för att få tillgång till det mesta. Finns Battlepass, men du får inga fördelar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

spelade bara lite när det kom,gillade inte spelstilen redan då.
Gillar inte god of wars köttarslabb heller,jävligt snyggt men kass i min värld.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

spelade bara lite när det kom,gillade inte spelstilen redan då.
Gillar inte god of wars köttarslabb heller,jävligt snyggt men kass i min värld.

Vad spelade du bara lite när det kom?
Och du lyckades få in lite GOW i denna dibbe tråd,snyggt!

Medlem

Efter 200 timmar closed beta har jag tyvärr låga förväntningar. Menyer/GUI var förövrigt fruktansvärda i closed betan så hoppas verkligen de gjort nått med dem. De kändes som placeholders tyckte jag.

Medlem

Har inga, tar det lite som det kommer med tanke på vad Blizzard gett oss senaste tiden.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk

Jag har relativt låga förväntningar, mest för att det tagit sådan tid. Jag förväntar mig att det är kul, men ingen kioskvältare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Qus
Medlem

Jag hoppas det blir lika roligt som Diablo2 LoD var. Men jag lär ju bli besviken...

phi
Medlem

Helvetes låga!

Medlem

Försiktigt optimistisk! Har inga förväntningar utöver att gameplay och gameloopen är bra.
Har spelat både D2 och D3 och förstod aldrig uppståndelsen över skillnaderna i art-style. D4 kommer aldrig ha samma feeling som D2 ens om art-style är exakt samma, det är ren nostalgi folk lever på. Bättre att blicka framåt tycker jag!

Men "No Preorders"!
Kommer vänta på reviews dels från beta och ett par dagar efter release innan ett eventuellt köp görs.
Eventuellt testa lite själv under Open Beta om det inte kräver köp.

Medlem

Jag vet jag kommer ha roligt tills endgamet.
Sen beror det på hur det blir där. Jag är optimistisk

Men hoppas de lärt sig av diablo 3 otroliga misslyckande i bas spelet och de aldrig gör något i närheten av det någonsin igen.

Medlem

Nu är det bara 10 minuter kvar!

Medlem

Är det bara jag som inte kan trycka på play knappen på Battle.net?

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Är det bara jag som inte kan trycka på play knappen på Battle.net?

Samma här. Men det kanske är 18.00 som några har skrivit?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Jag VILL tro att gameplay, story och det grafiska kommer kännas riktigt bra.
Jag är RÄDD för att upplägget med battle pass och in-game butik kommer förstöra spelkänslan helt. Ifall man ända från början ska känna att det finns innehåll i spelet som man, trots att man just betalat fullpris för det, inte kommer åt utan att betala ännu mer så sänker det spelupplevelsen redan från början.

Man KAN argumentera för att det bara är kosmetiskt och därför inte spelar någon roll, men JAG ser det mer som att det jag får när jag köper spelet är en reducerad variant av spelet där den fulla versionen kostar mycket mer. Dessutom misstänker jag att vi kommer vaggas in i en snik light de första månaderna tills vi är lagom investerade, alla recensenter jublar och så många som möjligt har köpt spelet innan vi kommer få uppleva BP/butikens fulla inverkan på spelupplevelsen.

Jag hoppas att jag har fel, men det lär tiden visa.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Samma här. Men det kanske är 18.00 som några har skrivit?

Samma här. Nej, det är kl 17:00 svensk tid. Jag har kollat många olika källor.

Blizzard har väl aldrig lyckats med en smidig release av något, så det är bara att vänta som vanligt.

*EDIT* 17:07: Nu fungerar knappen!

Medlem

Jag hittade en Diablo 4 Countdown på Reddit och den gick ner på 0 kl. 17

Medlem

USA har sommartid 2 veckor innan oss. Normalt är det 9 timmar mellan oss och PST men nu är det 8 timmar.
Undrar om blizzard har glömt detta

Medlem

Väldigt låga förhoppningar på Diablo IV, men framför allt på Blizzard som företag.

Jag kommer kanske skaffa det längre fram, men har ingen brådska utan kommer avvakta hur spelet utvecklar sig generellt och framför allt med in-game shoppen samt Battle Pass som jag ogillar redan i nuvarande upplägg (baserat på den informationen som kommit fram).

Jag kommer nog följa MrLlamaSC på twitch en del för att se lite gameplay och generella intryck dock.

Medlem

Skulle säga att jag har realistiska förväntningar (låga). Jag har förbokat det och kommer köra det så snart Necromancer är spelbart, men jag tror inte det blir en långkörare. Men ingen är gladare än jag om jag blir positivt överraskad

Medlem

Har inga som helst förhoppningar på något från blizzard länge.
Kommer testa öppna betan och sen vänta tills det kommer på GamePass.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av superlim:

om någon annan hade tänkt sig betala för en nyckel så är det bättre att förbeställa på amazon.de, då får man gratis betanyckel. dras aldrig några pengar och man kan avbeställa direkt.

Citerade inlägget togs bort så redigerade även denna // uber

PC också?

EDIT: Ja, PC också.

123
Skriv svar