Provspelad - Playstation VR2 + Horizon Call of the Mountain

Medlem
Skrivet av Emilh:

"Tutorial" heter genomgång på svenska.........

Och VR borde heta VV...

Medlem

Det blir nog ett köp i slutet av året.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Inte för att vara den, men jag kan bara hitta en kommentar här som sa något om priset. Så håller nog inte med om att det är så stort gnäll, mer bara ett konstaterande.

Titta i de andra VR-trådarna från de senaste dagarna. Folk vill ha VR för runt 2-3.5k. Men det är ju en hel del bra grejjer som behövs för att göra ett kompetent headset. Tittar man på önskepris och önskefeatures så möts dessa två i ett och samma headset säkerligen först om en drös år.

Skribent
Skrivet av deezel:

Titta i de andra VR-trådarna från de senaste dagarna. Folk vill ha VR för runt 2-3.5k. Men det är ju en hel del bra grejjer som behövs för att göra ett kompetent headset. Tittar man på önskepris och önskefeatures så möts dessa två i ett och samma headset säkerligen först om en drös år.

Jo, men inte i den här tråden som det refererades till.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Inte för att vara den, men jag kan bara hitta en kommentar här som sa något om priset. Så håller nog inte med om att det är så stort gnäll, mer bara ett konstaterande.

Kanske är hyperkänslig för just det. Men du förstår. Det är alltid minst en kommentar ”lätt ner skiten” det kostar för mycket osv.

Jag vet inte, Hahaha som sagt tydligen trigger för mig delxue. Backar!

Ställer mig bara i kö på att det kommer bli så sjukt fint med VR2

Skribent
Skrivet av Chipsgeneralen:

Kanske är hyperkänslig för just det. Men du förstår. Det är alltid minst en kommentar ”lätt ner skiten” det kostar för mycket osv.

Jag vet inte, Hahaha som sagt tydligen trigger för mig delxue. Backar!

Ställer mig bara i kö på att det kommer bli så sjukt fint med VR2

Det brukar bli prat om pris rätt snabbt, men håller sig rätt lugnt just i denna tråd än så länge.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fan vad dyr den är !!!1

Medlem

Fan vad billig den är.

Medlem

Fan vad efterlängtad den är.
Eloge till Sony.
Här har andra konsoltillverkare att lära


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Chipsgeneralen:

HEEEERRRREEGUD, jag vet inte ens varför jag kliver in glad i kommentarerna. För det är ett evigt j**** gnäll på priset. Vad tror ni teknik kostar?
Vad kostar sinnesjukt bra VR till pc? Och vad kostar en PC som kan driva den vr-hjälmen ordentligt i samma prestanda som vr2? Det är inte så man kommer undan på 2k totalt.

Jag är galet taggad, priset är högt och det gör mig verkligen lite avvaktande. Men kommer förmodligen stå där, release och köpa. Vr2 plus GT7 är något jag knappt kan sova för jag är så taggad.

Ja det jag sett från GT7 är väldigt snyggt mm. Jag vet inte när jag köpte ett "bil spel" senast förutom Mario kart och det räknas inte. Trodde aldrig att jag någonsin skulle bli intresserad av att köpa ett "bil spel". Men nu är jag faktiskt intresserad av hela upplevelsen.

Medlem

År det någon som vet ifall f1 2022 funkar med vr2?

Skrivet av stesva:

År det någon som vet ifall f1 2022 funkar med vr2?

Borde ju rimligt inte vara speciellt svårt att implementera då det har stöd på pc. Men tror i sådana fall det kommer till f123 som tidigast.

Måste bli köp av GT för egen del då jag verklgien vill sitta med ratt och Vr…:)

Medlem

Kommer nog inte köpa dag 1, men ett köp är mer eller mindre garanterat. Ska bli riktigt kul att ta klivet upp från OG-viven, det känts som den har gjort sitt

Medlem
Skrivet av stesva:

År det någon som vet ifall f1 2022 funkar med vr2?

Nej F1 22 har bara VR-stöd på PC.
Man kan ju alltid hoppas PSVR2 får stöd i nästa spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Chipsgeneralen:

Kanske är hyperkänslig för just det. Men du förstår. Det är alltid minst en kommentar ”lätt ner skiten” det kostar för mycket osv.

Jag vet inte, Hahaha som sagt tydligen trigger för mig delxue. Backar!

Ställer mig bara i kö på att det kommer bli så sjukt fint med VR2

Vad har du för tidigare erfarenhet av VR?

Bara nyfiken, då jag själv aldrig testat men har längtat i nära 10 år nu, och är en hårsmån från att skaffa PSVR2.


signatur

Memento Mori

Skrivet av Slimebeast:

Vad har du för tidigare erfarenhet av VR?

Bara nyfiken, då jag själv aldrig testat men har längtat i nära 10 år nu, och är en hårsmån från att skaffa PSVR2.

Egentligen är det typ 20 minuter i någon vive på VR ställe och Vr1 till ps. Men den var galet fet, alltså. Jag vet att den var undermålig tekniskt och ps4 PRO typ, inte kunde släpa igång ordentlig upplevelse men det jag spelade i den maskinen va fan magiskt, så otroligt bra med inlevelse trots rätt egentligen dålig tracking, upplösning och så vidare. Men det drog in mig direkt. Och jag har ända sedan jag sålde det önskar mig tillbaka. Och nu när det kommer och vad som verkar vara helt sjukt kompetent hjälm plus GT7 och att jag spelar väldigt mycket bilspel med ratt i stol. Nej jag är taggad.

Medlem
Skrivet av Chipsgeneralen:

Egentligen är det typ 20 minuter i någon vive på VR ställe och Vr1 till ps. Men den var galet fet, alltså. Jag vet att den var undermålig tekniskt och ps4 PRO typ, inte kunde släpa igång ordentlig upplevelse men det jag spelade i den maskinen va fan magiskt, så otroligt bra med inlevelse trots rätt egentligen dålig tracking, upplösning och så vidare. Men det drog in mig direkt. Och jag har ända sedan jag sålde det önskar mig tillbaka. Och nu när det kommer och vad som verkar vara helt sjukt kompetent hjälm plus GT7 och att jag spelar väldigt mycket bilspel med ratt i stol. Nej jag är taggad.

Vad coolt. Så det här blir första gången du äger en egen VR.

Oj, GT7? Visste inte att det också kommer finnas till PSVR2. Grymt.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Chipsgeneralen:

Borde ju rimligt inte vara speciellt svårt att implementera då det har stöd på pc. Men tror i sådana fall det kommer till f123 som tidigast.

Måste bli köp av GT för egen del då jag verklgien vill sitta med ratt och Vr…:)

Bilspel är verkligen det jag INTE kan spela i VR. Jag kräks direkt av det. Däremot flygplan och sådant som rör sig över marken funkar fint (eller åtminstone spelbart i mer än 2 minuter utan extrem åksjuka). Har någon teori om att jag kört så mycket bil i mina dagar att huvudet slår helt ifrån när det är i VR då det vet hur det ska "kännas". Flygplan eller rymdskepp däremot har jag ju aldrig flugit så där vet inte hjärnan hur det ska kännas. Därav det funkar relativt bra där.

Det är så illa i bilspelen att direkt jag rör ratten bara lite, eller bromsar då vill hela mitt maginnehåll direkt komma upp.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad coolt. Så det här blir första gången du äger en egen VR.

Oj, GT7? Visste inte att det också kommer finnas till PSVR2. Grymt.

#4343467


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Slimebeast:

Vad coolt. Så det här blir första gången du äger en egen VR.

Oj, GT7? Visste inte att det också kommer finnas till PSVR2. Grymt.

Ägde VR. Men sålde rubbet pga ekonomisk situation typ strax innan någon jul, ps4+ vr inkl spel gick plus på den affären. Helt galet.

Jo de utannonserades nyss, finns redigt fina klipp på Youtube att spana in. Fri upgrade med.
Har aldrig spelat GT7 men om det är det enda spelet i VR2 med bil tar jag det.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Bilspel är verkligen det jag INTE kan spela i VR. Jag kräks direkt av det. Däremot flygplan och sådant som rör sig över marken funkar fint (eller åtminstone spelbart i mer än 2 minuter utan extrem åksjuka). Har någon teori om att jag kört så mycket bil i mina dagar att huvudet slår helt ifrån när det är i VR då det vet hur det ska "kännas". Flygplan eller rymdskepp däremot har jag ju aldrig flugit så där vet inte hjärnan hur det ska kännas. Därav det funkar relativt bra där.

Det är så illa i bilspelen att direkt jag rör ratten bara lite, eller bromsar då vill hela mitt maginnehåll direkt komma upp.

Låter ju sådär lovande för egen del. Mådde dock aldrig illa i något vr innan.
Körde du med ratt och hela skiten?

Skribent
Skrivet av Chipsgeneralen:

Ägde VR. Men sålde rubbet pga ekonomisk situation typ strax innan någon jul, ps4+ vr inkl spel gick plus på den affären. Helt galet.

Jo de utannonserades nyss, finns redigt fina klipp på Youtube att spana in. Fri upgrade med.
Har aldrig spelat GT7 men om det är det enda spelet i VR2 med bil tar jag det.

Låter ju sådär lovande för egen del. Mådde dock aldrig illa i något vr innan.
Körde du med ratt och hela skiten?

Japp, har testat allt från handkontroll till en racing-rigg med VR. Inget funkar tyvärr, dock funkar det att ta åksjukepiller men man kan ju inte hålla på och droga sig för att köra tv-spel. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Japp, har testat allt från handkontroll till en racing-rigg med VR. Inget funkar tyvärr, dock funkar det att ta åksjukepiller men man kan ju inte hålla på och droga sig för att köra tv-spel. haha

De som provat GT7 beskriver att de är positivt överraskade när de kommer till den biten och då fick de spela en timme utan att bli illamående. Ända jag hört är att det var något hopp på en bana som påverkade lite, annars så verkar det ha gått framåt.

Hur mycket VR har du lirat, har du provat att träna VR legs?
Finns ju exempel på att extremt känsliga har vänt helt och spelar varje dag efter träning.
PSVR2 verkar ju bättre när det kommer till illamående, men det är ju tråkigt att man bara kan visa vissa spel och lägen för de som inte är vana eftersom många är känsliga i början.

Tror att bland annat Molotov har skrivit en bra miniguide för att träna VR legs. Sedan funkar väl åksjukepiller och ingefära tillfälligt om man är desperat annars.

Medlem

Den största skräcken med VR är väl att det skulle kunna vara nån utanför fönstret som står å filmar med mobilkameran eller nått!

There is no way att man inte ser fullständigt efterbliven ut, out of context


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Fearnox:

De som provat GT7 beskriver att de är positivt överraskade när de kommer till den biten och då fick de spela en timme utan att bli illamående. Ända jag hört är att det var något hopp på en bana som påverkade lite, annars så verkar det ha gått framåt.

Hur mycket VR har du lirat, har du provat att träna VR legs?
Finns ju exempel på att extremt känsliga har vänt helt och spelar varje dag efter träning.
PSVR2 verkar ju bättre när det kommer till illamående, men det är ju tråkigt att man bara kan visa vissa spel och lägen för de som inte är vana eftersom många är känsliga i början.

Tror att bland annat Molotov har skrivit en bra miniguide för att träna VR legs. Sedan funkar väl åksjukepiller och ingefära tillfälligt om man är desperat annars.

Jag har ändå spelat rätt mycket VR i och med att jag har PSVR och flygspel funkar som sagt utmärkt. Kan spela Ace Combat i 1 h och Rogue squadron påverkar mig inte alls. Men bilspel har aldrig funkat, kan vara något med att marken är så nära, men det går bara inte vänja sig. Vi pratar om max 2 minuter sen är det extremt illamående.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har ändå spelat rätt mycket VR i och med att jag har PSVR och flygspel funkar som sagt utmärkt. Kan spela Ace Combat i 1 h och Rogue squadron påverkar mig inte alls. Men bilspel har aldrig funkat, kan vara något med att marken är så nära, men det går bara inte vänja sig. Vi pratar om max 2 minuter sen är det extremt illamående.

Tänker om det är något i kombination med upplösning och uppdateringsfrekvens?
För är det så borde ju 120hz och den FOR typ vara guld.

Enligt vissa uppgifter ska den haptiska motorn i VR2 hjälpa till att motverka illamåendet.

Medlem

Är det någon som vet ifall den har en webbläsare så man kan tex gå ut på youtube?

Medlem
Skrivet av Chipsgeneralen:

Enligt vissa uppgifter ska den haptiska motorn i VR2 hjälpa till att motverka illamåendet.

Det mesta som kan stimulerar hjärnan på något sätt så att den inte bara fokuserar på det som "inte stämmer" verkar kunna hjälpa.

Jag har läst om folk som klarar sig bättre om de ställer en fläkt som blåser på dem framför sig.

Medlem
Skrivet av stesva:

Är det någon som vet ifall den har en webbläsare så man kan tex gå ut på youtube?

Just nu så finns det ingen riktig webbläsare på ps5an. Du måste messa en kompis på psn Googel.com tex så skapas automatiskt en länk till Googel (som du måste klicka på varje gång du ska ut). Youtube är en helt annan grej. Där finns det redan en Youtube app på ps5an. Jag vet inte om psvr2 kommer att ha Youtube vr redan från start för ibland så är dom tråkigt sena med att fixa sånt. Men jag är förvånad om det inte kommer om allt för lång tid för det finns redan på psvr/ps4.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har ändå spelat rätt mycket VR i och med att jag har PSVR och flygspel funkar som sagt utmärkt. Kan spela Ace Combat i 1 h och Rogue squadron påverkar mig inte alls. Men bilspel har aldrig funkat, kan vara något med att marken är så nära, men det går bara inte vänja sig. Vi pratar om max 2 minuter sen är det extremt illamående.

Ska bli intressant att se ifall det blir någon skillnad för dig med PSVR2.

Skrivet av stesva:

Är det någon som vet ifall den har en webbläsare så man kan tex gå ut på youtube?

Verkar ha gått med 1:an. Från vad jag googla så verkar det gå att köra 360 videos i youtube med PSVR1 så det borde gå att köra vanliga med.

Vi får väl snart svar på det i alla fall🙂

Skribent
Skrivet av Chipsgeneralen:

Tänker om det är något i kombination med upplösning och uppdateringsfrekvens?
För är det så borde ju 120hz och den FOR typ vara guld.

Enligt vissa uppgifter ska den haptiska motorn i VR2 hjälpa till att motverka illamåendet.

Det konstiga är att då borde jag ha problem med flygspel också. Dessa är ju i mångt och mycket ännu värre när du snurrar och gör loopar. Ace Combat sägs ju vara ett av de värsta spelen att köra om du blir åksjuk, men det funkar bra för mig. jag kan spela i runt en 1 h innan lite illamående kryper på och då måste jag pausa. Men bilspel är satan rent, 2 min av det kan göra att jag känner illamående i 1 h efter jag provat.


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar