Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av Crank:

Tack för tipset. Började kolla på den serien igår kväll och det är precis en så serie jag gillar.

Kul! Ja, den har något alldeles speciellt

Medlem

The Boys

Amazon Prime, två säsonger.

Serie om "superhjältar". AKA superarslen.

Tre av fem.

Spoilers nedanför.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Chernobyl

Såg den när den kom, men fick för mig att se den igen. Temat och handlingen är kanske inte nödvändigtvis för alla (även om jag själv finner Tjernobyl-katastrofen väldigt intressant), men produktionen i sig är toppklass. Ja, det är nog fan svårt att hitta en mer välproducerad serie än detta. Att man skulle sitta och säga att Stakka Bo är ansvarig för den mest välregisserade serien man sett är något jag hade satt komiskt höga odds på för X antal år sedan, men här sitter jag nu... Även foto, miljöer, kostymer, musik, tempo och dialog är *chef's kiss*. Då har jag inte ens nämnt Jared Harris & co. 5/5, helt enkelt.

Inaktiv

Reacher.
Gillade den. Denna skådisen passar mycket bättre som Reacher än korta Tom Cruise. Även om det är konstigt att se honom i en seriös ton efter Blue Mountain State.
Brutal, det är alltid ett plus.
Något pinsam emellanåt typ "förra veckan borde månen varit 26 grader däråt på himlen och då var det mörkt här under bron, så där hade nån gömt sig".
Extremt ostig final. Men överlag bra och spännande.

Medlem

Severance är årets bästa serie. Sista avsnittet kommer nästa fredag.

Medlem

Nu har jag sett klart serien Devs, den var riktigt bra och en av dom bättre jag sett senaste halvåret.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skribent

Tänkt jag skulle se sista säsongen nu av TWD. Mest för att jag älskade serien i början, sen blev den sämre och sämre tills jag till slut slutade se. Men tänkt nu att jag i alla fall ska se slutet så jag får lite "closure".

Tror jag gjorde ett misstag, nu bor de ju i en stor stad och det är fan mer days of our life än något annat. Verkar ju helt tappat allt vad serien en gång var.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Succession vilken jäkla bra serie! väntar spänt på säsong 4

Medlem

Just kollat klart säsong 1 av den tyska kriminalserien Parfum.
Lite småknepig serie, fastnade inte riktigt för den utan slötittade igenom den.

https://www.imdb.com/title/tt6811236/reference/

https://en.wikipedia.org/wiki/Perfume_(2018_TV_series)


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Hemliga rum 2022 (återstår egentligen ett avsnitt, men det kommer inte förrän om 2 månader).

https://www.sfv.se/upptack-mer/hemliga-rum-2022/
https://www.youtube.com/watch?v=lDZB6hytzlk&list=PLxDQcY6AtgX...


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Träffade en ny tjej som tipsade om "A discovery of witches" på HBO, hade inga förväntningar men oväntat bra och välgjord serie. Rekommenderas

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Hemliga rum 2022 (återstår egentligen ett avsnitt, men det kommer inte förrän om 2 månader).

https://www.sfv.se/upptack-mer/hemliga-rum-2022/
https://www.youtube.com/watch?v=lDZB6hytzlk&list=PLxDQcY6AtgX...

Alltid lika sevärd serie! Melker Becker gör det mycket bra. Han har ju en podcast på samma tema för övrigt, Besynnerliga berättelser. Rekommenderas varmt.

Medlem

Dmz, miniserie på fyra avsnitt på HBO.

Efter ett inbördeskrig är numera Manhattan en demilitäriserad zon där ingen kommer ut, ingen kommer in. En kvinna lyckas ta sig in för att leta efter sin son som blev kvar inne i zonen.

En besvikelse överlag, hoppades att den skulle vara bra men den höll tyvärr inte måttet.

Varken story eller karaktärer känns trovärdigt och ingen av karaktärerna lämnar ett bestående uttryck. Kort sagt brydde jag mig faktiskt inte hur det gick för någon av dom

2/5


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Severance är årets bästa serie. Sista avsnittet kommer nästa fredag.

Såg precis första avsnittet igår och kan redan hålla med dig om att den håller hög kvalitet!

Medlem

Astrid och Raphaëlle
Originaltitel: Astrid et Raphaëlle

Säsong 1 kan ses på Cmore.
Säsong 2 går att hitta för den "händige".

Obs!
Letade efter säsong 2 och hittade en DVD utgåva på amazon för en billig peng, men endast franska.

IMDB - 7.9 ,
https://www.imdb.com/title/tt11950864/

En riktigt bra kriminalserie som utspelas i Frankrike bra fart på dialogerna så om man inte kan franska som jag är det lite raskt vid ett par tillfällen att hinna med, men paus och spola finns ;), hygglig humor emellanåt.
Kanske något ojämn med "mysterierna" men det kan man lätt ta, iallafall jag
Det var verkligen med en tår i ögat när den tog slut, tror/hoppas verkligen att det blir en säsong 3.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Arcane

Netflix, en säsong.

Vill börja med att säga att jag inte har spelat en sekund av League of Legends, så jag såg den här serien helt utan förväntningar. I mina ögon så står serien helt och hållet på sina egna meriter.

Jag tycket serien är lysande. Det kan vara den bästa serie jag har sett i år.

Fem av fem.

En trailer full av spoilers som vanligt.
https://www.youtube.com/watch?v=4Ps6nV4wiCE

Kan bara hålla med, men ingen har väl missat denna serie vid det här laget.
Jag har heller inte rört LoL.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Slow Horses på Apple TV +. Mycket bra och spännande spionerie med en bra dos svart humor dessutom.

Medlem

Ser sällan tv-serier (knappt film heller för den delen) men som gammalt Halo fan skaffade jag Paramount+ (gratis 30 dagar förstås) och eh.. jao Halo serien var en bra påminnelse om varför jag inte ser tv-serier 😅.. Började dock titta på Yellowstone och måste ändå säga 2 säsonger in att den är faktiskt bra 👍🤠

Medlem

Peacemaker. Och i morgon kommer väll sista avsnittet av MoonKnight😍


signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem

Clark (2022)

Gick in helt blind. Varje avsnitt håller ett snabbt tempo, ren fars/buskis blir det. Hört vissa röster som tycker att det skulle vara en glorifiering av Clark Olofsson. Har svårt att se det speciellt sista avsnittet som summerar hans svineri utan att man ens bör ha varit lyhörd och sett mellan raderna från tidigare avsnitt.

En rolig serie var det som gav mig många garv, som ska ses som en ren berättad rövarhistoria.

Avslut, jösses vad många svenska skådespelare-cameos den här serien innehåller.

4/5

Medlem

Såg "Young Sheldon" och har börjat kolla "Big Bang Theory" ( lite fel ordning kanske).

Tycker att YS varit charmigare än BBT än så länge...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänkt jag skulle se sista säsongen nu av TWD. Mest för att jag älskade serien i början, sen blev den sämre och sämre tills jag till slut slutade se. Men tänkt nu att jag i alla fall ska se slutet så jag får lite "closure".

Tror jag gjorde ett misstag, nu bor de ju i en stor stad och det är fan mer days of our life än något annat. Verkar ju helt tappat allt vad serien en gång var.

De sista avsnitten har inte släppts än heller, så du vet😅 Tror säsongen fortsätter i Augusti.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

The Big Bang Theory

Nu vet jag inte vart jag ska ta vägen.. The Office US igen?


signatur

Niet.

Medlem

Euphoria

Bra om bitterljuv ungdom, drogmissbruk (från serieskaparens/manusförfattarens/regissörens egna erfarenheter) och "the thug life". En tredje säsong har blivit utannonserad så det kommer mer dock.

Medlem

Pachinko en mycket bra serie och jag hoppas på fler säsonger. Betyg 5/5
https://www.moviezine.se/series/pachinko

Såg även Outer Range som jag ger 3/5 den började bra men nådde inte hela vägen tyvärr.
https://www.moviezine.se/series/outer-range#reviews


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Inaktiv

Senaste veckorna har jag sett:
Severance - Väldigt spännande. Var längesen jag upplevde så många plot twists i ett sista-avsnitt.
Outer Range - Ptjaa, inte dålig. Men inte så spännande heller.
From - Rätt bra! Tjejen vågade inte se den ens.

Och sist men inte minst gav jag mig på första säsongen av True Detective.
Jäklar, varför har jag inte sett det här tidigare! Känns ju som Delta Green (penna och papper rollspel).
Riktigt mörk, som jag gillar.

Medlem

Ozark. Väldigt mörk, och väldigt bra.

En scen i ett av de sista avsnitten är en av de mest spännande jag någonsin sett.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ozark. Väldigt mörk, och väldigt bra.

En scen i ett av de sista avsnitten är en av de mest spännande jag någonsin sett.

Vet inte om det är den du menar, men älskar verkligen hur de avslutar den serien. Sista scenen är brutal(t bra)!

Gnällkuk

Sett nya The Lincoln Lawyer som hade premiär i fredags på Netflix. Som ett stort fan av Michael Connelleys böcker var det ett givet val. Amazon lyckades otroligt väl med Bosch (stark rekommendation). Gillade filmatiseringen med Matthew Mcconaughey så skulle bli intressant att ser hur denna ter sig.

Well... jag tycker att den är ganska bra och spännande med bra skådisar och prestationenr... förutom själva huvudrollsinnehavaren Mickey Haller spelad av Manuel Garcia-Rulfo. Han känns mestadels rätt stel tycker jag, synd för annars hade det varit en given rekommendation. Svag 7/10.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vet inte om det är den du menar, men älskar verkligen hur de avslutar den serien. Sista scenen är brutal(t bra)!

Nej, inte slutscenen jag tänker på (men den var också jättespännande)

Skriv svar