Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem

Någon som bokat från spelbutiken förr? Kommer det i tid?
Är de bra så kommer spelet på torsdag, ok på fredag, sämst efter helgen.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Om någon fortfarande vill lägga vantarna på Collectors Edition har Proshop fått in en liten batch till verkar det som, till PS4, PS5 samt Xbox!

Visserligen för 2399:-, men ändå! 😁

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Försökt hålla mig ifrån att inte skaffa spelet på release men tror inte jag klarar det.. Såg att det är bra pris på El-Giganten, men om man förbokar står det att leverans sker först nästa vecka. Någon som vet om dom brukar skicka ut till releasedag eller om dom skickar iväg dom på releasedag? Inte så sugen på att förboka om jag först får det några dagar senare...

Jag såg detta idag också. Jag la min beställning igår så jag ska få det den 25:e enigt deras kundtjänst. Men de som beställer det nu gäller det som står på sidan. Får hoppas att det stämmer. Men vill man ha det på releasedatumet så hade jag bokat någon annan stans.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Någon som bokat från spelbutiken förr? Kommer det i tid?
Är de bra så kommer spelet på torsdag, ok på fredag, sämst efter helgen.

Jag handlar mycket rabatterade spel där men ej spel man vill ha på releasedagen. Vet inte om de gör undantag när spel släpps men annars har de ganska dumma leveranstider då de bara skickar på måndagar, onsdagar och fredagar om jag minns rätt.

Edit: Såg att det står på deras sida "Vi skickar normalt ut produkter så du har dem på releasedagen". Vilket är lite luddigt så man får nog fråga deras kundtjänst om man vill vara säker.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Någon som bokat från spelbutiken förr? Kommer det i tid?
Är de bra så kommer spelet på torsdag, ok på fredag, sämst efter helgen.

Jag har handlat massvis med spel från spelbutiken och har hittills alltid fått det på releasedagen eller ofta även en dag tidigare.

Medlem
Skrivet av excentri:

Jag handlar mycket rabatterade spel där men ej spel man vill ha på releasedagen. Vet inte om de gör undantag när spel släpps men annars har de ganska dumma leveranstider då de bara skickar på måndagar, onsdagar och fredagar om jag minns rätt.

Edit: Såg att det står på deras sida "Vi skickar normalt ut produkter så du har dem på releasedagen". Vilket är lite luddigt så man får nog fråga deras kundtjänst om man vill vara säker.

Oof. Då borde det skickas idag. Onsdag känns lite risky ifall något händer på vägen, helgdagar står ju allt sånt stilla 😐

Skrivet av AlfaBlommaN:

Jag har handlat massvis med spel från spelbutiken och har hittills alltid fått det på releasedagen eller ofta även en dag tidigare.

Skönt att höra. Håller tummarna dagen innan :D!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Oof. Då borde det skickas idag. Onsdag känns lite risky ifall något händer på vägen, helgdagar står ju allt sånt stilla 😐

Skönt att höra. Håller tummarna dagen innan :D!

Skulle nog tro att det skickas som tidigast på onsdag. Återförsäljarna har nog ganska strikta regler hur tidigt de får skicka spelen vid release. Att skicka på måndag när det släpps på fredag skulle jag tippa på att de riskerar böter eller att de inte får sälja deras spel i framtiden.

Medlem

När kommer recensionen FZ?

Medlem
Skrivet av dTexN:

Någon som bokat från spelbutiken förr? Kommer det i tid?
Är de bra så kommer spelet på torsdag, ok på fredag, sämst efter helgen.

Senast jag beställde från spelbutiken kom det inte i tid, Ratchet & Clank: Rift Apart , har sedan dess beställt från webhallen. Men skulle säga att det är 99% safe, jag hade nog bara otur den gången pga pandemin och postnord var ganska hårt åtsatta under den perioden bla.

Skulle det inte komma i tid köper jag det digitalt tänker jag.

Skribent
Skrivet av Laddemannen:

När kommer recensionen FZ?

När vi har varvat spelet, så omkring 2032.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Klockslag för när spelet släpps till PC och konsol:

CET
PC: Feb 25 - 12:00 AM CET
Consoles: Feb 25 - Midnight Local Time

Medlem

Ska man köra detta med mus & tangentbord eller controller om man lirar på pc?

Skrivet av ainatar:

Ska man köra detta med mus & tangentbord eller controller om man lirar på pc?

Handkontroll är starkt att föredra.

Medlem

Lite tips och tricks för nya soulsborne-spelare, eller om man bara vill stilla begäret med lite mer läsning!

(99% spoilerfritt, undantaget typ en mening om lite nya mechanics)

https://en.bandainamcoent.eu/elden-ring/news/elden-ring-five-...

Avstängd

Mitt tips om nu detta spel har samma kontroller som Dark Souls: Claw grip. Livet blir lättare när man kan springa och snurra kameran samtidigt.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

När kommer recensionen FZ?

Skrivet av Johan Lorentzon:

När vi har varvat spelet, så omkring 2032.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Mitt tips om nu detta spel har samma kontroller som Dark Souls: Claw grip. Livet blir lättare när man kan springa och snurra kameran samtidigt.

https://i.imgur.com/tUctswZ.jpeg

Din hand kommer att hata dig


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Blir nog Quality eller dex med kanske 8-16 int så att man kan använda vapenbuffar.
Också roligt att de har lagt till power stance igen.

Medlem

Kommer kan kunna spela igenom hela spelet i co-op?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hahaha! Så kommer man nog själv se ut på nån av bossarna!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Kommer kan kunna spela igenom hela spelet i co-op?

I princip tror jag att man ska kunna göra det, med vissa begränsningar då man inte kan använda Torrent i co-op.

Frilansare

Bestäm åt mig nu: spela klart Ghost of Tsushima, Dra igång Forbiden west eller... doppa tårna i Elden Ring? Faktiskt allra mest sugen på de senare. Lär ju märka snabbt om det är något för mig?

Medlem
Skrivet av jonmlr:

I princip tror jag att man ska kunna göra det, med vissa begränsningar då man inte kan använda Torrent i co-op.

Vad är torrent? Försökte googla men en speltitel i kombination med ordet torrent ger HELT andra resultat.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Bestäm åt mig nu: spela klart Ghost of Tsushima, Dra igång Forbiden west eller... doppa tårna i Elden Ring? Faktiskt allra mest sugen på de senare. Lär ju märka snabbt om det är något för mig?

Spela klart Ghost först om du nu inte redan har tillgång till Elden Ring.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Bestäm åt mig nu: spela klart Ghost of Tsushima, Dra igång Forbiden west eller... doppa tårna i Elden Ring? Faktiskt allra mest sugen på de senare. Lär ju märka snabbt om det är något för mig?

Är du inte klar med Ghost of Tsushima ännu (eller Ghost of Sushi-ma som du brukar säga)?

Det blir inte många spel om det tar 1.5år för varje stort open-world spel. Skärpning! Spela mer på jobbet! Skippa side-quests om nödvändigt. 😉

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Bestäm åt mig nu: spela klart Ghost of Tsushima, Dra igång Forbiden west eller... doppa tårna i Elden Ring? Faktiskt allra mest sugen på de senare. Lär ju märka snabbt om det är något för mig?

Spela klart! Det är ju ett otroligt spel men tog nästan 50 timmar då jag uppgraderade nästan allt innan slutet. Körde igenom storyn i förra veckan och är nu på Iki och härjar inför fredag.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Bestäm åt mig nu: spela klart Ghost of Tsushima, Dra igång Forbiden west eller... doppa tårna i Elden Ring? Faktiskt allra mest sugen på de senare. Lär ju märka snabbt om det är något för mig?

Hade spelat klart GoT och sen kört Elden Ring! Kanske skriva upp svårighetsgraden på GoT så du är van när du startar Elden!

Medlem

Är otroligt sugen på Elden Ring, gillar verkligen hur världen ser ut och de maffiga fienderna... Men jag har så svårt att klara av dark souls, gav upp på 2an efter nån timme. Bloodborne likaså
#quitter #noob

Medlem
Skrivet av Kontanjin:

Är otroligt sugen på Elden Ring, gillar verkligen hur världen ser ut och de maffiga fienderna... Men jag har så svårt att klara av dark souls, gav upp på 2an efter nån timme. Bloodborne likaså
#quitter #noob

Jag är så dålig på Bloodborne men har ändå bokat Elden Ring. Om inte annat får jag väl sicksacka mig förbi alla fiender och plocka blommor i det öppna landskapet 😂 Om herbalism nu ens finns 😋 It's the beauty with open world 😁

Medlem

Blir en dex-mage med självskadebeteende.

Brukar alltid köra quality första rundan då jag vill testa allt spelet erbjuder, men det slutar nästan alltid med någon form av risk-and-reward-build som bygger på att antingen använda en spell eller vapen som skadar mig över tid för att ge mig extra damage.

Denna gång ska jag bygga den builden från början. En vampyr (vamp ta' daa) som förlitar sig på snabbhet och magi. Så peppad att jag känner blodsmak i munnen.

Skriv svar