Inlägg av hannes.theorell

Inlägg som hannes.theorell har skrivit i forumet

Skrivet av Dreijer:

Kändes väldigt konstigt att visa upp något som laggar så otroligt mycket.

Optimeringen görs först i patch 5.
Spelet måste krängas först så att de kan samla in data på hur kasst det rullar på spelarnas datorer.

Skrivet av Tugger:

Ett F5 i unreal 5-6 med Obsidian kan bli ett mästerverk men tror de kommer flörta med dagens unga generationer och dumma ner det ännu mer än 4an, vilket fortfarande är bättre än 3an och Starfield i all mening, New Vegas har jag en hatkärlek till, mest tråkiga bruna värld jag någonsin spenderat tid i och tycker folk hypat det till oändlighet men ett bättre rpg än samtliga Bethesda titlar tillsammans

De gör ett Battle Royal av det! Woohoo!

Det blir som med polkagrisen. Vem som helst får göra polkagrisar och ge den vilken smak som helst. Med eller utan sås.
Men det är bara kokerier i Gränna som får kalla den "äkta".
Eftersom vi inte kallar den "Dönerkebab" i Sverige (såvida det är inte är något riktigt pretto hipster-ställe) så blir det nog lugnt.
Men det blir nog större problem i exempelvis Tyskland.

Skrivet av Witchfinder:

Om de ska använda sig av en annan spelmotor, är inte då risken att man knappt kan göra nåt i spelet? Att interaktion och göromål blir stela och kulissartade?

Mer än vanligt?

Skrivet av Flamso:

Obsidian hade verkligen varit ett klockrent val! Efter The Outer Worlds hat de visat att de verkligen har känsla för RPG i förstaperson. Sån kvalitet de har hållit med deras senaste spel är härligt! Bethesda har inte alls hållit samma nivå och dessutom gjort mycket färre spel på samma tid. Lite oroväckande ändå.

The Outer Worlds är dock deras sämsta alster, så biter de tag i Fallout så måste de höja sig någon kubik.

Larian Studios har väl inget särskilt för sig?

Skrivet av Sarato:

Nja. Aktieägarna tillför inget. Arbetarna är de som förtjänar vinsten.

Aktieägarna är de viktigaste. De har rösträtten i företaget och tillåter företaget att nå sina mål genom deras kapital.
Arbetare är en resurs och det finns tusentals andra arbetare redo att ta arbetarens plats.

Skrivet av Sarato:

Att ge bonusar till sina anställda är inget ovanligt.

Anser fortfarande att det är de anställda som förtjänar den profiten framför aktieägare.

Vinsten ges till investerare.
De anställda klarar sig på sin lön.
Alla glada.

Skrivet av Sarato:

Ehhhh... Det är arbetarna som förtjänar de pengarna. Aktieägarna förtjänar inget extra.

Arbetarna har redan fått sin lön.

Skrivet av Veonz:

Hoppas dom som jobbat på spelet också får lite extra pengar.

Om de köpt aktier.

Skrivet av Geijmer:

Jag tror man bhver inte rädda familjen & går säkert göra massa andra saker i spelet även efter du har räddat eller inte familjen. Tror det är inget tvång att rädda familjen. Sen gissar jag även att Rädda familjen uppdraget går starta när man vill dvs då startar tiden.

Varje familjemedlem är ett DLC, så när du köper det startar tiden att ticka. Klarar du det inom tiden är det permanent upplåst, annars får du köpa igen och börja om.

Skrivet av Påskmust:

Kollar man in hemsidan så heter studion Horns Up Games och klickar man vidare till Privacy Policies så står följande:

Citat:

About us
We are Horns Up Games Limited, registered under company number HE455404 located Prigkipissis Alexias 49, 3083 Limassol, Cyprus. We are developers of “Lord of Metal”.

Så det verkar inte som att det är en svensk studio som jobbar på spelet iallafall.

Man får ju fanimig hoppas på att det inte är någon mystisk rysk utvecklare, som placerat sig på Cypern för att komma runt sanktioner. Då skiter ju Sabaton (Pär Sundström) i det blå skåpet igen efter tidigare fadäsen när han uttalade sig positivt om Rysslands annektering av Krim.

Är det inte lite kommunistiskt att planera fixerade anställningssiffror med en tidshorisont som sträcker sig flera år framåt?

Så länge det finns pengar att tjäna är det ju skitsamma om serien är bra.

Skrivet av gizm0:

Snälla ge oss bara ett nytt Splinter Cell med Michael Ironside som voice actor och gör det rätt och inte som dom gjorde med Blacklist, tyckte känslan fanns inte där

Nytt? Det är ju jobbigt att komma på något nytt när det redan finns ett Blacklist att göra om och ta betalt för som nytt.

Skrivet av Tamazin:

Självklart inte, framförallt inte i ett land som sverige med kollektiavtal. Slösa aldrig bort ett ypperligt tillfälle att få varsla folk och trimma fläsket lite, få bort slöfockarna som drar fötterna efter sig och få in folk som faktiskt vill jobba. Det är sedan gammalt.

Det är väl inget som säger att de kör med kollektivavtal i Sverige?

Skrivet av KoP:

Denna ständiga strävan efter att maximera vinsten är sjuk. Till slut står dom väl där och försöker koka soppa en spik.

Lycka till. 👌

Men det ger också fler möjligheter. Alla dessa arbetslösa spelutvecklare kan ju nu träffas och starta upp något nytt.

Så är det en remake på typ Conviction eller Blacklist...

Det svänger hos Fanatec.