OpenLara-utvecklaren anställdes för att jobba med Tomb Raider

Robot
OpenLara-utvecklaren anställdes för att jobba med Tomb Raider

If you can’t beat’em, join’em.

#Aspyr, #Tomb-Raider-remastered


Medlem

Riktigt kul att se när någon som verkar tycka om källmaterialet väldigt mycket får en sån här chans.
Hoppas vi får se mer av det i framtiden 🙂

Medlem

Det är ju sånt här som gör att folk bryter mot upphovsrätten. Man borde inte belöna sånt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Detsamma gäller väldigt många på utvecklingsteamet, rekryterade superfans.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det är ju sånt här som gör att folk bryter mot upphovsrätten. Man borde inte belöna sånt.

........

Nej, bättre än anställa någon som "bara behöver ett jobb", vilket jobb som helst. Än någon som dedikerar sin fritid åt sitt kärleksprojekt.

Vad jobbar du med?

Medlem

Jag spelade Tombraider 1-2 med tangentbord back in the days så kanske jag plockar upp detta på en Steamrea framöver och se om det fortfarande är kul. Som jag förstår klagar en del på den föråldrade styrningen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Allexz:

........

Nej, bättre än anställa någon som "bara behöver ett jobb", vilket jobb som helst. Än någon som dedikerar sin fritid åt sitt kärleksprojekt.

Vad jobbar du med?

Av tonen att döma är hen en framgångsrik kreatör som skapat en massa IPn som folk ständigt stjäler.

Medlem

Har man lite att spela (och aldrig har spelat orginalen) och väldigt smal spel smak så visst. Om inte så tycker jag att det är lite tragiskt med folk som fastnar i gamla spel och aldrig kan spela ett spel när det kommer. Och har 200 spel som ska spelas innan ny releaser ens är att tänka på. Det är så klart mycket billigare men samtidigt så lutar det unket av stofili ha ha!

Medlem
Tomb Raider
Skrivet av Alienshade:

Har man lite att spela (och aldrig har spelat orginalen) och väldigt smal spel smak så visst. Om inte så tycker jag att det är lite tragiskt med folk som fastnar i gamla spel och aldrig kan spela ett spel när det kommer. Och har 200 spel som ska spelas innan ny releaser ens är att tänka på. Det är så klart mycket billigare men samtidigt så lutar det unket av stofili ha ha!

De gamla Tomb Raider spelen är fantastiska, och dessa nyligen släppta remasters likaså. Det finns inga eller mycket andra få 3D spel som kombinerar plattformande och pussel tillsammans med grym level design på ett lika bra sätt. Det har blivit lite av en diskussion senaste veckan kring att spelen är bra om du kan "överleva de gamla tank-kontrollschemat" vilket är vad koncensus verkar vara bland recensenter. Vad dessa totalt missar är att det inte är något fel på kontrollerna, det är bara ovana och felaktigt jämförande med mer moderna typer av kontroller som passar i helt andra typer av spel. Finns i princip inget annat spel i samma genre där plattformandet är lika bra som i Tomb Raider; spelets grid-baserade sätter gränserna och spelreglerna, och det är upp till dig att bemästra.

Medlem

Kommer ihåg att jag och en kompis ägnade påsklovet 1997 åt att köra igenom Tomb Raider. Startade på kvällarna, vips vart det morgon. Lite sömn och sen på det igen. Ett av de där spelen som revolutionerade spelvärlden för min del. Angående kontrollerna minns jag att det blev många fall utför stup när man skulle pricka ett hopp eller ställa Lara vid en kant för att göra avstampet. Det där sista lilla steget blev ofta ett större kliv ut i det blå, väldigt svårt att tajma emellanåt,

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det är ju sånt här som gör att folk bryter mot upphovsrätten. Man borde inte belöna sånt.

På vilket sätt har OpenLara utvecklaren brytit mot upphovsrätten?

Medlem
Skrivet av arelion:

De gamla Tomb Raider spelen är fantastiska, och dessa nyligen släppta remasters likaså. Det finns inga eller mycket andra få 3D spel som kombinerar plattformande och pussel tillsammans med grym level design på ett lika bra sätt. Det har blivit lite av en diskussion senaste veckan kring att spelen är bra om du kan "överleva de gamla tank-kontrollschemat" vilket är vad koncensus verkar vara bland recensenter. Vad dessa totalt missar är att det inte är något fel på kontrollerna, det är bara ovana och felaktigt jämförande med mer moderna typer av kontroller som passar i helt andra typer av spel. Finns i princip inget annat spel i samma genre där plattformandet är lika bra som i Tomb Raider; spelets grid-baserade sätter gränserna och spelreglerna, och det är upp till dig att bemästra.

Det är ju intressant hur utvecklingen har gått. Det kan kännas bökigt med äldre kontroller, men samtidigt finns det en viss elegans i att ge spelaren total kontroll över karaktärens alla rörelser och interaktioner. Inget händer med karaktären som spelaren inte har ett aktivt val i.

Nuförtiden tycker jag att man, för spel i överlag, har effektiviserat lite väl för mycket, så att spelen i princip spelar sig själva, genom att automatiskt hoppa, greppa tag, och traversera miljön och allt spelaren behöver göra är bara styra och klara mindre quicktime-liknande interaktioner.

1
Skriv svar