Bethesda bemöter negativa Starfield-recensioner på Steam

Medlem

Är det ingen som spekulerar i att Bethesda bara tränar i/testar sin "customer support"-AI med de här svaren?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Är det ingen som spekulerar i att Bethesda bara tränar i/testar sin "customer support"-AI med de här svaren?

Företag är inte så modiga / dumma. Hoppas jag.

Medlem
Skrivet av Hellbound73:

Nu skall tilläggas att jag har en riktigt usel burk, det är ju delvis vad detta inlägg handlar om. Men jag lär inte vara ensam om att ha problem med att spelet är gjort så, att endast de med riktig rå kraft i burken kan lira spelet helt utan strul. Att vara så Jeefla nonchalant som spel tillverkare, säger ju en hel del om den vidriga mentalitet de bestämmande har. Att rata alla som inte har det allra bästa och senaste, är ju inget annat än drygt. Och riktigt uselt gjort av dem. Själv kunde jag, trots den dåliga burken, lira en hel del av spelet. Ända fram till att jag kom till ett uppdrag där det var enorm ladd tid, och därför så klappade spelet bara ihop. Hursomhelst, riktigt dålig syn på spelarna har de ju iallafall. Det är ungefär som att säga till oss att ni ska inte spela, om ni inte grejar bättre datorer. Fyfan 🤬

Ja fast de där argumentet går att vända på.
Betalar jag 38000kr för en dator så vill jag kunna utnyttja kraften och få de bästa flytet och grafiken.
Då förstör de som har klena dator och konsoler för oss. Skulle spelutvecklare endast utveckla för den senaste generationens grafikkort så skulle spelen vara betydligt snyggare.

Sen beror det på hur klen dator du har vad du kan förvänta dig. Sitter du på ett 2060 eller lägre så borde det vara dags att uppgradera för att spela de senaste spelen. Men i dagsläget så kan du spela de flesta spelen på sådana gamla kort om du inte har för höga krav.

Angående Starfield så flyter det bra och ser riktigt snyggt ut till och från. Men jag tröttnade fort på spelet, innehållsfattigt och tråkigt.


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Angående Starfield så flyter det bra och ser riktigt snyggt ut till och från. Men jag tröttnade fort på spelet, innehållsfattigt och tråkigt.

Vad pratar du om.

Du kan flyga, du kan skjuta, du kan gräva, du kan plundra!
Starfield är ett RPG med hundratals timmar av uppdrag att slutföra och karaktärer att möta. De flesta uppdragen kommer också att variera beroende på din karaktärs färdigheter och beslut, vilket i hög grad förändrar resultatet av din genomspelning. Försök att skapa olika karaktärer med bakgrunder och egenskaper som krockar eller är motsatta din tidigare karaktär. Du kommer att känna att du spelar ett helt annat spel. Sätt poäng i olika färdigheter från en karaktär du tidigare skapat, och du ställs nu inför helt andra beslut att fatta och svårigheter att stöta på.

Det finns så många lager i Starfield att du kommer att hitta saker du aldrig visste var möjliga efter att ha spelat i hundratals timmar.

Även efter att ha slutfört huvudberättelsen tar ditt äventyr inte slut! Du kan fortsätta till New Game+ för att fortsätta utforska Starfield och allt som finns där ute!

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad pratar du om.

Du kan flyga, du kan skjuta, du kan gräva, du kan plundra!
Starfield är ett RPG med hundratals timmar av uppdrag att slutföra och karaktärer att möta. De flesta uppdragen kommer också att variera beroende på din karaktärs färdigheter och beslut, vilket i hög grad förändrar resultatet av din genomspelning. Försök att skapa olika karaktärer med bakgrunder och egenskaper som krockar eller är motsatta din tidigare karaktär. Du kommer att känna att du spelar ett helt annat spel. Sätt poäng i olika färdigheter från en karaktär du tidigare skapat, och du ställs nu inför helt andra beslut att fatta och svårigheter att stöta på.

Det finns så många lager i Starfield att du kommer att hitta saker du aldrig visste var möjliga efter att ha spelat i hundratals timmar.

Även efter att ha slutfört huvudberättelsen tar ditt äventyr inte slut! Du kan fortsätta till New Game+ för att fortsätta utforska Starfield och allt som finns där ute!

Ja visst men allt känns redan gjort, finns inget som lockar med spelet efter så där 50 timmar.
Att åka till en ny planet och scanna växter och utforska känns tråkigt efter en stund. Att konstanta fara runt i rymden hit och dit är enformigt, rymdstriderna är omotiverade och repetitiva.

Skyrim kan då och då locka mig än idag trots hundratals timmars spelande, samma med Fallout.
Så jag kan inte riktigt sätta fingret på varför spelet känns tråkigt, varje gång jag startar det så far tankarna och suget iväg till andra spel. Senast i lördags, spelade 20 minuter sen tröttnade jag och startade jag WRC istället.


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Ja visst men allt känns redan gjort, finns inget som lockar med spelet efter så där 50 timmar.
Att åka till en ny planet och scanna växter och utforska känns tråkigt efter en stund. Att konstanta fara runt i rymden hit och dit är enformigt, rymdstriderna är omotiverade och repetitiva.

Skyrim kan då och då locka mig än idag trots hundratals timmars spelande, samma med Fallout.
Så jag kan inte riktigt sätta fingret på varför spelet känns tråkigt, varje gång jag startar det så far tankarna och suget iväg till andra spel. Senast i lördags, spelade 20 minuter sen tröttnade jag och startade jag WRC istället.

Förstod du att mitt inlägg var copy-paste av det Bethesda svarar på recensionerna? Det som artikeln vi kommenterar under handlar om?

Men jag håller med dig. Det är väldigt enformigt, platt, tråkigt. Haft betydligt roligare med Skyrim genom åren.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Förstod du att mitt inlägg var copy-paste av det Bethesda svarar på recensionerna? Det som artikeln vi kommenterar under handlar om?

Men jag håller med dig. Det är väldigt enformigt, platt, tråkigt. Haft betydligt roligare med Skyrim genom åren.

Haha okej, nej fattade inte de

Men nu har jag läst deras svar på Steam, intressant fenomen.


signatur

|.|

123
Skriv svar