Vilket pc/Xbox-headset bör jag köpa?

Redaktör
Ponny
Vilket pc/Xbox-headset bör jag köpa?

Hive mind! Behöver hjälp. Under senaste året har jag börjat spela betydligt mer på min Xbox, men lurarna till den hörs hellre än bra. Är på jakt efter ett par nya – men vilka? Har googlat runt lite men vill ha mer input. Allra helst ett par som smidigt kan flyttas mellan Xboxen och pc:n. På PS5:an kör jag Steelseries Arctis 7P+. Svinnöjd med dessa. Kör gärna några liknande på Xbox om det finns bra alternativ. (Mina högst officiella Pulse-lurars skinn lossnade efter nåt halvår och jag blev sur.)

Prisnivån känner jag spontant mellan en och två tusenlappar. Några förslag?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Xbox officiella headset har fått väldigt bra recensioner.

Medlem

EPOS gör bra grejer, ett dotterföretag till det största hörapparatsföretaget i världen, så det känns dom vet vad dom sysslar med. Brukade samarbeta med Sennheiser i många år men skapade sitt egna märke EPOS för några år sedan. Är själv jättenöjd med deras EPOS H3, bra ljud och väldigt bekvämt, kan ha det på mig i många timmar utan problem.

Backloggens befriare

Vad är det som stoppar dig från att använda ditt steelseries-headset till alla tre...?

Det är designat för ps5 men är väl multikompatibelt såvitt jag förstår.


signatur

Ad hoc addendum

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hive mind! Behöver hjälp. Under senaste året har jag börjat spela betydligt mer på min Xbox, men lurarna till den hörs hellre än bra. Är på jakt efter ett par nya – men vilka? Har googlat runt lite men vill ha mer input. Allra helst ett par som smidigt kan flyttas mellan Xboxen och pc:n. På PS5:an kör jag Steelseries Arctis 7P+. Svinnöjd med dessa. Kör gärna några liknande på Xbox om det finns bra alternativ. (Mina högst officiella Pulse-lurars skinn lossnade efter nåt halvår och jag blev sur.)

Prisnivån känner jag spontant mellan en och två tusenlappar. Några förslag?

Alltså *host* *host* dessa!

https://www.fz.se/testpilot/284784-corsair-hs75-xb-wireless-m...

Funkar svinbra fortfarande med sjukt bra batteritid


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Audeze Maxwell om man värdesätter ljudet. Kör själv på ett par trådlösa xbox original och dem är ok men inget speciellt för 1000kr ish är det dock svårt att inte rekommendera dem.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dreijer:

Xbox officiella headset har fått väldigt bra recensioner.

Kul! Ska definitivt kolla upp. Är helt klart ett alternativ.

Skrivet av Kazutoyo:

EPOS gör bra grejer, ett dotterföretag till det största hörapparatsföretaget i världen, så det känns dom vet vad dom sysslar med. Brukade samarbeta med Sennheiser i många år men skapade sitt egna märke EPOS för några år sedan. Är själv jättenöjd med deras EPOS H3, bra ljud och väldigt bekvämt, kan ha det på mig i många timmar utan problem.

Som hörapparatsanvändare: color me intrigued! Tack, det ska kollas in.

Skrivet av keffkebab:

Vad är det som stoppar dig från att använda ditt steelseries-headset till alla tre...?

Det är designat för ps5 men är väl multikompatibelt såvitt jag förstår.

Jag har fööör mig att jag kollade det för längesedan. *Googlar igen* Nope, 7P ska inte vara kompatibel, däremot 7X. 🤷

Skrivet av NuZ:

Alltså *host* *host* dessa!

https://www.fz.se/testpilot/284784-corsair-hs75-xb-wireless-m...

Funkar svinbra fortfarande med sjukt bra batteritid

Trevligt! Plus-bitarna hamnar på det jag söker.

Skrivet av Sur Apan:

Audeze Maxwell om man värdesätter ljudet. Kör själv på ett par trådlösa xbox original och dem är ok men inget speciellt för 1000kr ish är det dock svårt att inte rekommendera dem.

Ja, men det gör jag ändå. Och är inte främmande för att betala en slant extra, om så skulle vara.

Tack alla! Har redan lite fler dörrar att öppna.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag slår också ett starkt slag för Xbox egna trådlösa, det är riktigt, riktigt bra för vad man betalar. Jag kan ha det på i ett par timmar utan att det egentligen stör, batteritiden är bra och det är smidiga rattar för att styra ration mellan spel- samt chattljud.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Vad har du för krav?

Jag testade lite olika lösningar innan jag införskaffade ett par studiohörlurar. Blev ett par Beyerdynamic DT770 Pro 80 som jag använder än idag. Rekommenderar starkt.

Backloggens befriare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag har fööör mig att jag kollade det för längesedan. *Googlar igen* Nope, 7P ska inte vara kompatibel, däremot 7X. 🤷

Förlåt mig, men vad korkat.

På EPOS-spåret har jag också ett par (som jag köpte i samband med ÅS något år) som jag är mycket nöjd med.

Det ska väl tilläggas att jag kanske använder headset 0,05% av tiden på sin höjd..


signatur

Ad hoc addendum

Redaktör
Ponny
Skrivet av keffkebab:

Förlåt mig, men vad korkat.

På EPOS-spåret har jag också ett par (som jag köpte i samband med ÅS något år) som jag är mycket nöjd med.

Det ska väl tilläggas att jag kanske använder headset 0,05% av tiden på sin höjd..

Det ÄR korkat. Köpte det när jag spelade mestadels på Playstation.

Är nog med 99,5% för mig. Hör dåligt, och blir så dålig stämning om jag tar över lägenheten med allt ljud.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag kör ett Game One från Sennheiser. Kan rekommenderas om du inte har något emot sladd (för det har väl ingen egentligen?). Tror de säljs under Epos nu men det borde vara detsamma.

Backloggens befriare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det ÄR korkat. Köpte det när jag spelade mestadels på Playstation.

Är nog med 99,5% för mig. Hör dåligt, och blir så dålig stämning om jag tar över lägenheten med allt ljud.

Du kan inte göra som en kollega till mig då? Han använder hörapparat och de har ju bluetooth nu så han kan koppla den direkt till i princip allt. Sjukt smidigt.


signatur

Ad hoc addendum

phi
Medlem

Jag gjorde en hel del research för ett par månader sen i just gamingheadsets specifikt till xboxen. Det jag ville ha var bra ljud, trådlösa med lång batteritid, lätta och skön passform och gärna med en antingen avtagbar eller utdragbar mic. Det blev xbox-varianten av dina lurar, dvs Steelseries Arctis Nova 7x.

Jag är jävligt nöjd med lurarna och jag är förvånad över hur bra trådlöst har blivit de senaste åren.

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-nova-7x?color=...

1
Skriv svar