Tredje Baldur's Gate 3-patchen är ute och låter oss förändra vårt utseende

Robot
Tredje Baldur's Gate 3-patchen är ute och låter oss förändra vårt utseende

Under äventyrets gång, alltså.

#Baldurs-gate-3, #Larian


Medlem

Jag kommer nog pausa BG3 lite. Kanske kommer fler patchar. Finns ju en del andra bra spel jag kan spela så länge.

Medlem

Känns som Larian har lite att jobba på. Med det sagt, jag har inte stött på några större spelförstörande buggar, har precis tangerat 100h och har kvar mycket kvar i akt 3

Fortfarande GOTY enligt mig


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Haha, hur fick det 5/5, 10/10 och 100/100 när man inte kunnat ändra utseendet?! Det brukar ju vara JÄTTEviktigt i recensioner 😉😉. Stor eloge att de fortsätter förbättra. Blir nog kanske spel längre fram när jag fått ut den bittra eftersmaken av dnd 5e...

Skrivet av Weeks_death:

Haha, hur fick det 5/5, 10/10 och 100/100 när man inte kunnat ändra utseendet?! Det brukar ju vara JÄTTEviktigt i recensioner 😉😉. Stor eloge att de fortsätter förbättra. Blir nog kanske spel längre fram när jag fått ut den bittra eftersmaken av dnd 5e...

Handlar alltså om att kunna förändra utseendet i efterhand. Självklart kan man ändra utseendet när man skapar en karaktär.

Medlem
Skrivet av Niklas Eriksson:

Handlar alltså om att kunna förändra utseendet i efterhand. Självklart kan man ändra utseendet när man skapar en karaktär.

😉

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

?????

Geeks Gaming
Skrivet av Gurkburk92:

Jag tror det inledande inlägget var en pik mot recensenter/tyckare som sågat bg3 pga att man inte kan skräddarsy utseendet mer 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tror det inledande inlägget var en pik mot recensenter/tyckare som sågat bg3 pga att man inte kan skräddarsy utseendet mer 🤷‍♂️

Ptja. Upptäckte en ny armor häromdagen som var en klänning på min manliga druid, vilket var sådär. Tog något annat för det såg för jävligt ut. Men inget jag ens hade tänkt tanken på att dra ner på betyget för 😂

Geeks Gaming
Skrivet av Gurkburk92:

Ptja. Upptäckte en ny armor häromdagen som var en klänning på min manliga druid, vilket var sådär. Tog något annat för det såg för jävligt ut. Men inget jag ens hade tänkt tanken på att dra ner på betyget för 😂

Nja, kritiken gällde mer när man skapade sin karaktär

Medlem

Jag hade i och för sig önskat lite fler alternativ vid karaktärskapandet, typ fler ansikten eller möjligen att modifiera ansikten, fler olika kroppstyper och längd. Men det är endast något som hade varit kul att ha, inte något som sänker betyget för spelet nämnvärt.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Har spelet fått FSR 2.2 än? Det enda som nämns är "The minimum and recommended specs for Mac users have also been updated: we recommend an M1 Pro processor and FSR enabled to run the game at high or ultra settings on a Retina display."

Tidigare sades det att FSR 2 skulle komma runt den 6/9, och på FSR 2-sidan står FSR 2.2 som "Upcoming". Vill gärna ställa avsaknaden av FSR 2 i spelet mot uppmärksammandet om att Starfield inte hade DLSS vid släppet. Det här borde väcka samma indignation och generera rubriker på samma sätt, i själva verket mer, därför att FSR 2 fungerade för alla kort vid släppet av Starfield, medan DLSS i BG3 enbart fungerar för Nvidias RTX-kort, och lämnade AMD och Intel men även äldre GTX-ägare hänvisade till mycket sämre spatiala FSR 1.

Mycket, mycket sämre stöd än i Starfield sett ur det perspektivet, och nu har det alltså gått 53 dagar sedan Baldur´s Gate 3 släpptes, dvs snart två månader. Så var är FSR 2.2?

Medlem

För mig är BG3 GOTY tätt följt av Lies of P.

Medlem

Är väldigt sugen på detta till ps5 men jag läste på reddit att spelet är väldigt hackigt i Act 3. Stämmer det? (Utan att spoila för mycket).

Man kanske ska vänta ett tag till, är inte klar med FF16 än

1
Skriv svar