Dragon's Dogma 2 ger oss en nio minuter lång gameplay-genomgång

Robot
Dragon's Dogma 2 ger oss en nio minuter lång gameplay-genomgång
Medlem

Spontant så ser det riktigt kul ut!

Medlem

Håller med @Deekar!
Missade första spelet när det begav sig. Någon som vet om det håller än?


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Håller med @Deekar!
Missade första spelet när det begav sig. Någon som vet om det håller än?

Ja, det gjorde jag med! Men har flera polare som säger att första va riktigt bra. Oklart dock om det håller än idag.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Håller med @Deekar!
Missade första spelet när det begav sig. Någon som vet om det håller än?

På PC, ja. Konsol är jag osäker.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Håller med @Deekar!
Missade första spelet när det begav sig. Någon som vet om det håller än?

Jag tycker det

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Håller med @Deekar!
Missade första spelet när det begav sig. Någon som vet om det håller än?

Nu är det ett par år sen jag spelade det, köpte det billigt på steam. Var tvungen att köra med en del moddar osv för att få det i min smak, men det var klart ok då (2020).

Medlem

Spelade klarade ut hela det första spelet i somras. Ett djävulskt bra spel där gameplay ifrån ett decennie sedan står sig än idag!

Jag körde också med ett stort paket moddar som bland annat fixa UI:t samt hur högt man kan hoppa. Den tyngsta modden att få hem var japanska röster.

Nu ser jag fram emot att sätta tänderna i 2:an!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Urk! Tills vi får ett datum kommer jag inte kunna sitta still! >.<

Medlem

Ettan är ett riktigt bra spel om man ser det som ett actionspel. Jag gjorde misstaget att läsa in mer RPG-element än det faktiskt hade och då kändes det kulissartat.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Håller med @Deekar!
Missade första spelet när det begav sig. Någon som vet om det håller än?

Jag lade ner 180+ timmar på Switch-versionen i fjol och hade riktigt kul. Det kan i början kännas lite småjanky med lite stela kontroller men när spelet väl kommer igång blir det svårt att sluta spela. Spec om man äger just switch-versionen som man kan bära med sig överallt 😅

Liten sugen på att spela första spelet då jag aldrig testade det mer än demot till PS3. Kan man byta mellan dom olika karaktärerna eller väljer man en från start och spelar då den karaktären till spelets slut? Hur är det med dom AI-styrda partymedlemmarna, måste man själv aktiv välja vad dom ska göra eller styrs dom av sig själv utan en massa micromanagement?

Medlem

Såg riktigt bra o lovande ut, tyvärr ligger första spelet kvar i backloggen ospelat o inplastat

Medlem

Tack för svar allihopa!


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Liten sugen på att spela första spelet då jag aldrig testade det mer än demot till PS3. Kan man byta mellan dom olika karaktärerna eller väljer man en från start och spelar då den karaktären till spelets slut? Hur är det med dom AI-styrda partymedlemmarna, måste man själv aktiv välja vad dom ska göra eller styrs dom av sig själv utan en massa micromanagement?

Den pawn du skapar kan du ge taktiska direktiv, hur den ska agera De pawns du lånar från andra har deras spelare gjort likadant
Pawns får mer kunskap gentemot fiender de tidigare mött och möter och agerar då med den kunskapen de har i striderna
Annars är de självgående

Du kan byta vocation, klass, under spelets gång om du vill, det visar dig hur du går tillväga under spelet

Medlem

jusstja, en sak. OM du kör Dark Arisen varianten (vilket du lär göra om du kör på PC), se till att byta ut musiken när spelet drar igång, får fullständigt öronen att blöda XD

Medlem

MEN FY FAN VA GÖÖÖÖÖÖÖÖTT! Det va änna dags för dom att spotta ut tvåan med tanke på hur populärt ettan är. Bättre sent än aldrig antar jag x) Ser fram emot detta som fan!

Medlem

Ettan var unik och så underbart mysigt. Det här ser lika fantastiskt ut.


signatur

Memento Mori

Medlem

Har spelat typ 20 timmar av ettan, detta för ett par månader sedan.

Gillar mycket med spelet, speciellt striderna är riktigt bra. Det har en rätt cool story och härlig atmosfär, men grafiken är väldigt gammal. Det som fick mig att sluta att spela är det osmidiga systemet för fasttravel och questerna. Kändes onödigt bökigt tyvärr.

Uppföljaren ser jag dock framemot mycket, potentialen för något riktigt bra finns definitivt där.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det hade varit kul med co-op, det var det enda som saknades i 1:an...kanske när 3:an kommer

1
Skriv svar