Inför Battlefield 6 - De här 5 sakerna vill vi ha

Avstängd
Skrivet av blackidus:

BF1 och BFV hade redan mycket fokus på close-quarter och COD wannabe gameplay, det som behövs är mer stora och öppna kartor.

Finns ingen anledning till att båda inte kan existera. TDM/DOM/FFA där det är en liten, avskiljd (close-quarter) del av de stora, öppna CQ banorna.

Medlem
Skrivet av General White:

För den oinsatte kan det nog upplevas vara så. Meanwhile, in the real world, är Locker i BF4 en av de mest spelade och högst uppskattade kartorna, BF3 hade en egen expansion dedikerad åt Close quarters och överlag vill man ju konkurrera mot CoD och andra spel, så då krävs vissa liknelser (varför vi ser BR hela tiden)

"För den oinsatte" *flin*

Har nog spelat BF spelen (alla från 1942 till BFV) fler timmar än jag kan räkna. Jag vet mycket väl att det finns Close Quarters banor i Battlefield. Inkl Operation Grenade spam (Metro). Men Battlefield är så mycket mer än "bara" Close Quarters, och att fokusera mer på Close Quarters över öppna stora banor med massor av fordon, då kan man lika gärna lägga ner serien. Vill man efterlikna Call of Duty, så kan man spela... Call of Duty!


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Avstängd
Skrivet av Meurik:

"För den oinsatte" *flin*

Har nog spelat BF spelen (alla från 1942 till BFV) fler timmar än jag kan räkna. Jag vet mycket väl att det finns Close Quarters banor i Battlefield. Inkl Operation Grenade spam (Metro). Men Battlefield är så mycket mer än "bara" Close Quarters, och att fokusera mer på Close Quarters över öppna stora banor med massor av fordon, då kan man lika gärna lägga ner serien. Vill man efterlikna Call of Duty, så kan man spela... Call of Duty!

Vart skrev jag att jag vill ha bara close quarters?

Medlem

Tycker det är trevligt att låsa upp vapen och tillbehör. Tycker det är roligt att låsa upp skins till dom med ju fler saker man klarar, likt bf5. Gillade verkligen rush läget i bfbc2 så det vill jag ha, och kartor som är anpassade till det. Jag vill ha stora öppna kartor blandat med urban combat i conquest. Gillade både Tactical Conquest och Strategic Conquest. Så hoppas att båda blir kvar.

Det jag saknade i bf5 är hus som kan jämnas med marken. Jag saknade commander som var en rolig roll i bf2.
Tycker inte att snipers är op, det är ju relativt enkelt att ta en annan väg om man har en sniper som är jobbig (bra), och hatar spel som begränsar mig. Sätter jag mig en kväll och är sugen på en viss klass/roll så vill jag inte sitta och leta server för att få spela tex sniper.
Och som många andra vill jag ha tillbaka det gamla systemet för fordon, dvs att dom spawnar i basen.

Medlem

Att det dyker upp på Steam.

12
Skriv svar