Rykte: Nu är det bestämt att Call of Duty kommer läggas upp på Game Pass

Robot
Rykte: Nu är det bestämt att Call of Duty kommer läggas upp på Game Pass
Medlem

Rykte på att det är bestämt? Konstigaste rykte nånsin

Medlem
Skrivet av Keima:

Rykte på att det är bestämt? Konstigaste rykte nånsin

Det är väl inget konstigt med rykten om beslut?
Så länge inte Microsoft själva bekräftat så är det ju ett rykte.
Vore kul om det är sant, själv brukar jag uppskatta att köra igenom storyn i cod. Men den är enligt mig inte värd 799kr per spel.

Moderator | Testpilot

Fråga när om det kommer vara värt det för dem. Cod säljer otroligt mycket och jag är tveksam till att tillräckligt många kommer skriva upp sig för Game pass och att det skulle generera lika mycket pengar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Får man gissa att det kommer en ny Tier på Gamepass i så fall?

Skribent
Skrivet av Keima:

Rykte på att det är bestämt? Konstigaste rykte nånsin

I och med att vi inte har något officiellt än så får det ligga i rykteshögen.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

Det är väl inget konstigt med rykten om beslut?
Så länge inte Microsoft själva bekräftat så är det ju ett rykte.
Vore kul om det är sant, själv brukar jag uppskatta att köra igenom storyn i cod. Men den är enligt mig inte värd 799kr per spel.

För mig hade de kunnat lägga upp bara kampanjdelen på Game Pass och ta betalt för multiplayer. Detta borde inte vara några problem för hur uppstyckat spelet är i deras egen "launcher". Jag spelar inte så mycket multiplayer själv, men kör som du gärna storyn. Det hade ju också kunnat funka lite som inkörsport för att köpa om man vill spela online.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul för dom prenumeranter som gillar CoD, men jag har svårt att se hur det här skulle vara bra för Microsoft. Tror inte att Game Pass-siffrorna kommer gå upp speciellt mycket.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Får man gissa att det kommer en ny Tier på Gamepass i så fall?

Det var vad jag tänkte också, kanske en "GamePass Supreme" eller nått som inkluderar COD. Vore bättre än att höja priset på Ultimate, jag klarar mig bra utan COD i min prenumeration.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fråga när om det kommer vara värt det för dem. Cod säljer otroligt mycket och jag är tveksam till att tillräckligt många kommer skriva upp sig för Game pass och att det skulle generera lika mycket pengar.

Det är väl precis det som hela denna rykteskarusell handlat om?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Får man gissa att det kommer en ny Tier på Gamepass i så fall?

Hoppas verkligen inte det, öppnar upp dörrar för kaos

Medlem

Tror det här är ett dåligt beslut av Microsoft, GP är ju tydligen inte den lovande lösning som de velat göra gällande. Å andra sidan kommer väl spelen fortfarande sälja på PS5 och Nintendo-konsoler då de enligt kontrakt måste släppas där också. Å tredje sidan fick väl senaste spelet förtjänt kritik för att vara kort och tråkig kampanj så många kanske uppskattar att kunna testa det på GP innan de bestämmer om de faktiskt vill spela det som äldre spel.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det är väl inget konstigt med rykten om beslut?
Så länge inte Microsoft själva bekräftat så är det ju ett rykte.
Vore kul om det är sant, själv brukar jag uppskatta att köra igenom storyn i cod. Men den är enligt mig inte värd 799kr per spel.

tycker precis samma, gillar kampanjen, men ingen chans att jag betalar 700-800kr för 6h kampanj

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Kul för dom prenumeranter som gillar CoD, men jag har svårt att se hur det här skulle vara bra för Microsoft. Tror inte att Game Pass-siffrorna kommer gå upp speciellt mycket.

Ja, det luktar desperation efter att Starfield floppade och totalt misslyckades med att öka antalet prenumeranter av Gamepass.

Microsfot har öst pengar över xbox och för varje år ökar risken att de ger upp och låter Xbox tyna bort.


signatur

Memento Mori

Medlem

Frågan är kommer det vara värt för oss som INTE spelar CoD, tänker fan inte betala extra för att dom lägger till skitspel på tjänsten. Då får dom köra som nintendo o lägga till en extra kostnad för codspelarna.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Frågan är kommer det vara värt för oss som INTE spelar CoD, tänker fan inte betala extra för att dom lägger till skitspel på tjänsten. Då får dom köra som nintendo o lägga till en extra kostnad för codspelarna.

Det känns som ett rimligt scenario.

Medlem

För oss som huvudsakligen köper CoD för singelplayerkampanjen känns det bra. Alltid surt att behöva betala 700-800 kronor för ett 4-timmarsspel.

Skribent
Skrivet av robbis:

Frågan är kommer det vara värt för oss som INTE spelar CoD, tänker fan inte betala extra för att dom lägger till skitspel på tjänsten. Då får dom köra som nintendo o lägga till en extra kostnad för codspelarna.

Jag tänker det blir lite som att man betalar lite extra för EA Access för att det ska "ingå" i Game Pass. Det blir någon 100-lapp till för de som vill köra CoD och få hela det biblioteket tillgängligt på PC och Xbox.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skulle dom höja priset pga CoD som jag inte ens spelar så avslutar jag nog min Gamepass Ultimate prenumeration och nöjer mig med Playstation Plus Premium. Den har blivit väldigt bra den också.

Medlem

Varför vill de göra det?
Drar väl in hur mycket pengar som helst
Men å andra sidan Microsoft spel avdelning verkar ju inte vara så kompetenta på sistone

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fråga när om det kommer vara värt det för dem. Cod säljer otroligt mycket och jag är tveksam till att tillräckligt många kommer skriva upp sig för Game pass och att det skulle generera lika mycket pengar.

Jag har fattat det som att hela grundtanken med prenumeration överlag är att företagen ser "framtiden" i sin ekonomi och budget med prenumeration mer än när folk köper, samt att chansen för att en individ glömmer bort att dom har prenumererat på t.ex Game Pass är rätt så stor med tanke på allt annat i dagens moderna samhälle= profit

Jag har ett par polare som jag häpnas över hur korkade dom är gentlemot sin ekonomi och budget, dom prenumererar både på det ena och andra utan att ens ha koll på det.

Men å andra sidan COD är väl ett av dom spelen som säljer mest i hela världen så kanske inte gäller juuuust det spelet, vem vet.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Skulle dom höja priset pga CoD som jag inte ens spelar så avslutar jag nog min Gamepass Ultimate prenumeration och nöjer mig med Playstation Plus Premium. Den har blivit väldigt bra den också.

Detta! ☝🏻


signatur

“All thinking people are atheists.”

Flakmonkey
Skrivet av Rhymst:

Skulle dom höja priset pga CoD som jag inte ens spelar så avslutar jag nog min Gamepass Ultimate prenumeration och nöjer mig med Playstation Plus Premium. Den har blivit väldigt bra den också.

Mjo, ständiga problemet med prenumerationtjänster tycker jag. I slutändan betalar nog alla för väldigt mycket som de inte har något som helst intresse för samtidigt som tjänstens ägare ständigt måste klämma in fler (mer eller mindre ointressanta) serier, sporter, filmer eller spel för att hålla uppe intresset och (kanske) kunna höja priset. Alla har sin egen tröskel för när det inte längre är värt det men blir verkligen intressant att följa utvecklingen med GP och besluten MS kommer ta

Medlem
Skrivet av kennyg123:

tycker precis samma, gillar kampanjen, men ingen chans att jag betalar 700-800kr för 6h kampanj

Senaste Cod kostar 939kr , kampanjen är 3-4tim kort. Jag lägger max 300kr för ett sånt här spel , knappt värt det heller. Cod köper man endast för MP delen o inget annat

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Skulle dom höja priset pga CoD som jag inte ens spelar så avslutar jag nog min Gamepass Ultimate prenumeration och nöjer mig med Playstation Plus Premium. Den har blivit väldigt bra den också.

Måste man prenumera på båda? Ena månaden har du Playstation nästa månad Xbox.
Precis som med streaming, folk panikar för dom inte har fem tjänster, men hur mycket kollar man på? Nä men jag kollar bara den här tvserien på 200 avsnitt på X, ja varför har du då tre andra tjänster som inte används? Jo.. för att.

Medlem

Visst, nu har ju Microsoft haft attityden att det är samma dag på Game Pass.
Men annars hade dom ju kunnat ha som filmbranschen, att spelet först släpps som fysiskt/digital för att 3 månader senare släppas på Game Pass.
Har ju redan visat sig att folk är redo att lägga 2-300 kr för att spela ett spel 3-4 dagar innan alla andra. Så kommer säkert finnas miljontals människor som betala 800 kr för att spela COD idag, sen får resten vänta 3 månader för att spela på Game Pass.

Medlem

Vad är det som säger det skulle handla om nästa COD ?
De har ju fortfarande inte släppt de gamla.
Skulle nog snarare tro de handlar om dom.

Medlem
Skrivet av kennyg123:

tycker precis samma, gillar kampanjen, men ingen chans att jag betalar 700-800kr för 6h kampanj

Det är väll knappt någon som spelar kampanjen i Call of duty? Det är online delen som säljer.

Medlem

Det är ett måste för game pass att de släpper alla cod där för att jag ska vara kvar. Det släpps för lite "stora" titlar där.

Medlem
Skrivet av submariner:

Senaste Cod kostar 939kr , kampanjen är 3-4tim kort. Jag lägger max 300kr för ett sånt här spel , knappt värt det heller. Cod köper man endast för MP delen o inget annat

Jag lägger 155kr på COD isåfall. (Xbox Game Pass Ultimate)
Finns inte en chans att jag spelar det mer än en månad då 90% av alla jag känner spelar PUBG på Xbox.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

12
Skriv svar