Hellblade 2 rullar i 30 fps på Xbox-konsolerna
Idioti. Att säga "Filmiskt" och försöka få 30 fps till något positivt är ju bara skrattretande. Eller antyda att speciella typer av spel skulle passa bättre i 30 fps på något sätt. Jag spelar strategispel i 144 fps/hz för att det helt enkelt är sjukt mycket behagligare på alla sätt.
Men ja, jag fortsätter skippa spel i 30 fps på XSX.
Ännu ett spel där det blir pc-versionen. Min konsol börjar bli dammig.
Finns inte puzzle quest på xboxen eller?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Vilket skämt, tycker det borde finnas ett prestanda läge för 60fps i alla spel.
Är även ett skämt när bästa CPU på PC inte kan hålla 60fps+ i alla spel, ja jag tittar på dig dragon dogma 2. Så nej PC är inte alltid räddningen heller när speltillverkare gör dåliga spel. Ja det är dåligt spel när de inte anpassar spelet till hårdvaran de jobbar med.
Såhär i efterhand blir reklamen om 4k 120hz ganska komisk.
Så här i efterhand MÅSTE dom ha menat att du får 4K ELLER 120hz fast att dom sa det på ett sätt som gjorde att vi trodde att vi skulle få båda lol.
Så här i efterhand MÅSTE dom ha menat att du får 4K ELLER 120hz fast att dom sa det på ett sätt som gjorde att vi trodde att vi skulle få båda lol.
Nog inga problem i Pong.
Garvar åt dem som tjatade om att nya generationens konsoler skulle fasa ut 30 fps...30fps är kvar och blir nog kvar nästa generation också.
Ja det kommer ju alltid gå att göra spel som inte klarar av att köras i 60 fps. Skulle ju krävas krav från konsoltillverkarna om det skulle upphöra.
Är även ett skämt när bästa CPU på PC inte kan hålla 60fps+ i alla spel, ja jag tittar på dig dragon dogma 2. Så nej PC är inte alltid räddningen heller när speltillverkare gör dåliga spel. Ja det är dåligt spel när de inte anpassar spelet till hårdvaran de jobbar med.
Det har tydligen väldigt dålig användning av flerkärnor, så det kanske förklarar varför det funkar dåligt på både kosmolerna och datorer som inte har väldigt högt klockade kärnor oavsett antal. Och billigare tenderar ju ha samma antal numera som dyrare, men långsammare per kärna.
Såhär i efterhand blir reklamen om 4k 120hz ganska komisk.
Att konsolen har stöd för det betyder ju inte att alla spel har det.
Har inte jätte mycket emot att spel är låsta till 30 fps, men blir ju ganska tramsigt av utvecklaren att säga att dom gör det med vilje för att det blir en mer filmisk upplevelse (vilket jag nog kan hålla med om om man vill ha det) och sen ha upplåst fps på pc....
Så dom vill ha filmisk upplevelse på Xbox, men inte på PC? Varför då inte bara låta Xbox få välja vilket dom vill ha eller bara helt enkelt säga som det är att spelet är för krävande för konsolerna....
Tycker det känns som en väldigt konstig ursäkt.
Nära 7 års utveckling och de släpper till sist ett mediokert filmspel, och då syftar jag inte på att det rullar i saktfärdiga 30 fps.
En flopp som inte kommer dra ihop ens i närheten av pengarna som satsats på dess utveckling. Och ännu en missräkning för Microsoft och Gamerpass.
Memento Mori
Nog inga problem i Pong.
Ja tänk att jag tyckte att två streck och en prick va kul att spela med en gång tiden.
Det har tydligen väldigt dålig användning av flerkärnor, så det kanske förklarar varför det funkar dåligt på både kosmolerna och datorer som inte har väldigt högt klockade kärnor oavsett antal. Och billigare tenderar ju ha samma antal numera som dyrare, men långsammare per kärna.
Vi har och har haft massor spel med städer i andra spel med NPC:s, inte har de varit så fps-dödande som de sägs va i dragons dogma 2.
Det är dålig spelutveckling, inte tycker jag NPC:s i dragons dogma 2 är speciellt avancerade ur en spelares ögon. Hur de lyckas göra dem så resurskrävande är ju brist på kompetens imo, eller talang på att va dålig...
Vågar inte tänka på hur prestanden skulle va om Capcom skulle göra ett Assassins Creed...
Såhär i efterhand blir reklamen om 4k 120hz ganska komisk.
Det var naivt att tro något annat när inte ens ett 3090 för $1500 kan nå det.
Ja tänk att jag tyckte att två streck och en prick va kul att spela med en gång tiden.
Kan fortfarande vara kul. Men det gäller ju att ha rätt kontroller.
Vi har och har haft massor spel med städer i andra spel med NPC:s, inte har de varit så fps-dödande som de sägs va i dragons dogma 2.
Det är dålig spelutveckling, inte tycker jag NPC:s i dragons dogma 2 är speciellt avancerade ur en spelares ögon. Hur de lyckas göra dem så resurskrävande är ju brist på kompetens imo, eller talang på att va dålig...
Vågar inte tänka på hur prestanden skulle va om Capcom skulle göra ett Assassins Creed...
Ja, visserligen var det som jag minns det lite fiskstimskänsla över folkmassorna i AC. Men att det var att armbåga sig fram även på PS4 med sin redan då sågade CPU säger kanske en del.
Det är säkert sant att de reagerar med mer beräkningar i DD2. Men jag undrar ju hur mycket man egentligen noterar det över att de teleporterar.