Gamereactor påväg bort?

Medlem

ESG / woke-skit, så visst, de gör absolut någonting rätt. om du har Edge och trycker ny tab och får upp nyheterna så blir du tvingad att se deras horribla inslag. Stora företag kommer promot:a skiten ur dig, detta vet dom såklart. Om dom inte var woke så finns det inte chans att Microsoft skulle se till att just deras nyheter / sajt visas för miljontals.

Medlem

Inget fel på att kritisera Hollywoods efterblivna woke-hysteri men visst blir det uppenbart ibland att de vill röra om i grytan då Gamereactors medlemmar är antingen PK eller icke-PK.

Mitt problem med GR är att jag inte tycker artiklarna är så intressanta eller ens spelrelaterade. Reklamen är ju också helt galen på den sajten men jag vill ändå inbilla mig att det var värre för ett par år sedan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Aktivitet och trafik är inte samma sak. Är övertygad om att GR har mycket trafik trots låg aktivitet.

För mätte sig de flesta svenska sajter på Kia Index och då var Gamereactor ofta större än FZ i unika besökare, även om vi kunde klå dem vissa veckor. Nu är det nästan ingen som använder det systemet längre men de sista månaderna båda mättes låg sajterna på samma nivåer och FZ var den som oftare låg överst. Det här var ganska många år sedan dock så oklart hur det ser ut idag.


signatur
Medlem

Håller med alla föregående inlägg här. Har själv blivit både varnad och bannad för att öppet kritisera bland annat Petter, och det utan några hårda ord utan bara med konkret fakta. Det gick inte hem. Att sen kommentera hur mycket stavfel Mäki har ibland ses inte med blida ögon.
Sen har jag ytterst svårt för deras minst sagt pubertala rubriksättning och rent av fjantiga ordval inne i artiklar och recensioner.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För mätte sig de flesta svenska sajter på Kia Index och då var Gamereactor ofta större än FZ i unika besökare, även om vi kunde klå dem vissa veckor. Nu är det nästan ingen som använder det systemet längre men de sista månaderna båda mättes låg sajterna på samma nivåer och FZ var den som oftare låg överst. Det här var ganska många år sedan dock så oklart hur det ser ut idag.

Intressant. Jag förväntar mig och hoppas att FZ har mer trafik idag då det är en bättre och mycket mer levande site. Tror ändå att GR genererar en hel del trafik trots att låg aktivitet från besökare. Många lurkar nog, precis som jag. Alltid spännande att se vilket drama Petter drar igång med hyfsat jämna mellanrum. 😂

Har för övrigt försökt hitta något sätt att få en uppfattning om sidors trafik men ej lyckats hitta något. Trodde att det var typ allmän information men verkar ha haft fel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Intressant. Jag förväntar mig och hoppas att FZ har mer trafik idag då det är en bättre och mycket mer levande site. Tror ändå att GR genererar en hel del trafik trots att låg aktivitet från besökare. Många lurkar nog, precis som jag. Alltid spännande att se vilket drama Petter drar igång med hyfsat jämna mellanrum. 😂

Har för övrigt försökt hitta något sätt att få en uppfattning om sidors trafik men ej lyckats hitta något. Trodde att det var typ allmän information men verkar ha haft fel.

Det känns verkligen som att FZ är större! Det ända som är bra med GR (enligt mig förstås) är Mäkis texter. Jag kommer fortsätta hoppas att han börjar på FZ istället 😅😊

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För mätte sig de flesta svenska sajter på Kia Index och då var Gamereactor ofta större än FZ i unika besökare, även om vi kunde klå dem vissa veckor. Nu är det nästan ingen som använder det systemet längre men de sista månaderna båda mättes låg sajterna på samma nivåer och FZ var den som oftare låg överst. Det här var ganska många år sedan dock så oklart hur det ser ut idag.

Vore väldigt intressant att veta hur det ser ut nu för tiden! Är det möjligt att ta reda på tror du?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För mätte sig de flesta svenska sajter på Kia Index och då var Gamereactor ofta större än FZ i unika besökare, även om vi kunde klå dem vissa veckor. Nu är det nästan ingen som använder det systemet längre men de sista månaderna båda mättes låg sajterna på samma nivåer och FZ var den som oftare låg överst. Det här var ganska många år sedan dock så oklart hur det ser ut idag.

Skrivet av Freakon:

Intressant. Jag förväntar mig och hoppas att FZ har mer trafik idag då det är en bättre och mycket mer levande site. Tror ändå att GR genererar en hel del trafik trots att låg aktivitet från besökare. Många lurkar nog, precis som jag. Alltid spännande att se vilket drama Petter drar igång med hyfsat jämna mellanrum. 😂

Har för övrigt försökt hitta något sätt att få en uppfattning om sidors trafik men ej lyckats hitta något. Trodde att det var typ allmän information men verkar ha haft fel.

Skrivet av Ugglan:

Vore väldigt intressant att veta hur det ser ut nu för tiden! Är det möjligt att ta reda på tror du?

Vet inte hur bra detta är, men alltid något - https://www.similarweb.com/website/fz.se/vs/gamereactor.se/#r...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Snitsigt! Tack

Medlem

Gamereactor har ju flyttat in i en gråzon mellan opinionsjournalistik och nyhetsrapportering på ett väldigt förvirrande sätt. Skribentens egna värderingar kan gärna lysa igenom, samtidigt som artikeln redan är spetsigt vinklad åt ett visst håll. Om Disney uppmuntrar svarta ungdomar i USA att söka till filmutbildningar, då skriver Gamereactor att Disney tycker att det ska vara färre vita i filmindustrin. Det är liksom inte nödvändigtvis fel, men det känns som att någon försöker lura mig som läsare att tycka åt ett visst håll. Det känns som att läsa alternativmedia som ska göda mitt eventuella missnöje. Det känns kurerat och klart för mig att läsa, gapa, svälja och sen spy galla i kommentarsfältet.

Tyvärr verkar det vara det absolut mest lönsamma för dem, rent affärsmässigt - att rapportera om Hollywoods alla påfund under den gamla käpphästen woke. De artiklarna har i alla fall flest kommentarer och jag antar att de genererar mest klick. Det är synd. För mig överskuggar det allt som GR gör bra. Jonas Mäki är en duktig branschanalytiker, det finns filmskribenter som skriver intitierat och så vidare. Och så vet man att deras arbete blir omkört tiofalt i jakten på anti-woke-ryggdunkarnas interaktion. Det är synd. Därför är jag hellre här.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Intressant, tack för länk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gillar FZ siten bättre överlag men måste ge Gamereactor att dom är väldigt snabba med nyheter.

Medlem

Har hängt på Gamereactor ända sedan 2004, medlem sedan 2006, saknar kvällarna när tråden midnightclub var så fylld att man inte ens hann skriva i tråden innan det hade blivit en helt ny sida i tråden.

Nu är det ett inlägg i veckan ungefär. Jag besöker sidan fortfarande varje dag men det känns som att de flesta forum har störtat i aktivitet efter att allt fler går med i grupper på Facebook.

Skapade konto här med för det känns som här är lite mer aktivitet iallafall.

Skribent
Skrivet av Siegfried:

Har hängt på Gamereactor ända sedan 2004, medlem sedan 2006, saknar kvällarna när tråden midnightclub var så fylld att man inte ens hann skriva i tråden innan det hade blivit en helt ny sida i tråden.

Nu är det ett inlägg i veckan ungefär. Jag besöker sidan fortfarande varje dag men det känns som att de flesta forum har störtat i aktivitet efter att allt fler går med i grupper på Facebook.

Skapade konto här med för det känns som här är lite mer aktivitet iallafall.

Det är svårt för spelmedia på nätet idag när vi ska konkurrera med grupper på fb, streamers och youtubekanaler. GR hade en styrka förut och det var redaktionsbloggarna, men bloggklimatet idag är rätt dött och gissningsvis har de då tappat sin nisch lite. Forum är ju inte heller lika hett idag så jag är tacksam att läsarna här håller forumet på FZ i liv. En spelsida är trots allt inget utan sina besökare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är svårt för spelmedia på nätet idag när vi ska konkurrera med grupper på fb, streamers och youtubekanaler. GR hade en styrka förut och det var redaktionsbloggarna, men bloggklimatet idag är rätt dött och gissningsvis har de då tappat sin nisch lite. Forum är ju inte heller lika hett idag så jag är tacksam att läsarna här håller forumet på FZ i liv. En spelsida är trots allt inget utan sina besökare.

Jonas bloggar brukar vara intressanta, speciellt när det handlar om spel och analyser, men spel känns inte alls lika intressant att läsa om som för ca 10 år sedan.

Medlemmsbloggarna var det också enorm aktivitet på, på deras bloggsida hann man bara ha sin blogg i listan någon dag, nu är de äldsta bloggarna där sedan oktober.

Många forum på många sidor stänger ju ner och ersätts av Facebook, Biowars stängde väll ner hela sitt nätforum för något år sedan?

Skribent
Skrivet av Siegfried:

Jonas bloggar brukar vara intressanta, speciellt när det handlar om spel och analyser, men spel känns inte alls lika intressant att läsa om som för ca 10 år sedan.

Medlemmsbloggarna var det också enorm aktivitet på, på deras bloggsida hann man bara ha sin blogg i listan någon dag, nu är de äldsta bloggarna där sedan oktober.

Många forum på många sidor stänger ju ner och ersätts av Facebook, Biowars stängde väll ner hela sitt nätforum för något år sedan?

Jo jag hade faktiskt en blogg där way back och på den tiden så hängde jag mest där för just bloggarna, både redaktionens och läsarnas. Även FZ hade ju bloggar tidigare för medlemmarna. Går väl fortfarande blogga tror jag men det hamnar väl i forumet på något vis?

Det är korrekt att många forum stängts ned och ersätts av något annat. Förr i tiden hade ju alla musikartister ett eget forum på sina sidor, dessa är ju i princip helt borta nu. Har dock en hel massa vänner kvar från musikforumen som jag fortfarande pratar med.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo jag hade faktiskt en blogg där way back och på den tiden så hängde jag mest där för just bloggarna, både redaktionens och läsarnas. Även FZ hade ju bloggar tidigare för medlemmarna. Går väl fortfarande blogga tror jag men det hamnar väl i forumet på något vis?

Det är korrekt att många forum stängts ned och ersätts av något annat. Förr i tiden hade ju alla musikartister ett eget forum på sina sidor, dessa är ju i princip helt borta nu. Har dock en hel massa vänner kvar från musikforumen som jag fortfarande pratar med.

Jag är troligen den medlem som bloggar mest på Gamereactor 😅.

Ja det går ju att blogga här med men det blir ju bara som en forum tråd, synd att FZ inte har något liknande system för bloggar som Gamereactor.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Jag är troligen den medlem som bloggar mest på Gamereactor 😅.

Ja det går ju att blogga här med men det blir ju bara som en forum tråd, synd att FZ inte har något liknande system för bloggar som Gamereactor.

Det fanns här, sedan tog man bara bort det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Det fanns här, sedan tog man bara bort det.

Precis som många spelstudios har svårt att hitta ”aktivera multiplayer” så hittade inte vi ”aktivera bloggfunktion” när vi bytte CMS. Jag letade länge.


signatur
Medlem

F*ck GR
All hail the mighty FragZone🔥


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

FZ vinner över GR alla dagar, men vad hände med Sweclockers? Aftonbladet-rubriker väldigt ofta och man saknar ju det gamla redaktionsgänget.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av Dinskugga:

Dock fattar jag inte alla länder där GR finns. är ju noll aktivitet där. Känns som det är placeholder sidor som generera reklamtrafik bara.

Nån mer än jag som reagerat på detta. Gamereactor har alltså 16 siter på olika språk, bland annat en japansk. Den japanska sidan har, vad jag kan navigera mig fram till, inga medlemmar. Lika så med flera andra av siterna. Utöver norden och UK, som har hängt med ett tag, så känns det rätt ensam på de andra siterna, så vidare inte nån spam-bot lyckas hitta in.

Sen kan jag inte hjälpa att undra lite över innehållet? Petter skriver en recension på Sonic Superstars och samma recension laddas på, bland annat, den japanska, med honom som författare. Är dom översatta mer än att dom har gått en runda genom Google translate? Kanske nån kunnig i japanska kan ta en titt?

https://www.gamereactor.jp/sonic-superstars-1424263/

Fråga är varför? Tycker bara det är skumt att man upprätthåller och underhåller siter utan medlemmar. Jag menar, varför skapa en japansk hemsida, utan japansk redaktion, i japan, som alla vet redan har en väletablerad speljournalist-media som Famitsu?


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Precis som många spelstudios har svårt att hitta ”aktivera multiplayer” så hittade inte vi ”aktivera bloggfunktion” när vi bytte CMS. Jag letade länge.

Du valde att lämna livet i rampljuset pga. detta fiasko!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Du valde att lämna livet i rampljuset pga. detta fiasko!

Exil var den enda lösningen.


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Exil var den enda lösningen.

...och att jag började på FZ...

Alla chefer flyr inom 6 månader på varenda nytt ställe jag börjar på.


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Johan Lorentzon:

...och att jag började på FZ...

Alla chefer flyr inom 6 månader på varenda nytt ställe jag börjar på.

Haha! Vi jobbade väl längre tillsammans än sex månader?


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha! Vi jobbade väl längre tillsammans än sex månader?

Nä jag tror du hann dra där i skarven!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är så jäkla mycket negativitet där hela tiden. Allt från användare till skribenter. En massa listor som: detta hatar vi, detta är skit, sämst detta året etc etc.

Inte konstigt om folk som inte vill elda på med en massa trams tröttnar.

Det finns väl i princip bara FZ och Gamereactor kvar, om man ska tänka hyfsat stora och aktiva svenska spelsajter? Är sällan inne där själv, men det är kul att de fortf finns och Jonas Mäki är en duktig och kunnig skribent. Är himla trist att nästan alla sajter är borta idag, för 20 år sen fanns det ju mängder.

Medlem

Jag besöker GR varje dag, läser mycket av det de släpper. Gillar Mäkis texter och analyser. Har nog läst alla Petters blogginlägg men börjar känna att han har en del konstiga åsikter som inte alls går ihop med mina. Känner också att han gillar skapa lite drama.

Överlag tycker jag de har trevliga recensioner men kommentatorsfältet kan vara riktigt dåligt.

Tacka vet jag FZ som fortsatt håller hög nivå, bra jobbat allihopa.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skriv svar