Larian släpper massor av rolig statistik om Baldur's Gate 3-spelarna

Robot
Larian släpper massor av rolig statistik om Baldur's Gate 3-spelarna

Med över 450 miljoner speltimmar som underlag.

#Baldurs-gate-3, #Larian


Medlem

Bullshiiiet jag är också där fast som Dark Urge och jag har inte fått min Achievement för att låsa upp tärningarna,


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Jag tänker att det inte alls är så överraskande att 94% har valt att skapa en egen karaktär. Dom flesta vill väl skapa något eget om tillfälle ges?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Cleric minst spelad klass? Det måste vara på grund av Shadowheart, det är ju en av spelets allra bästa klasser.

Jag spelar just nu en halfling cleric of Yondalla som slåss med en salami, så det känns ju lite kul att vara unik.

Medlem

Jag har en idé att jag ska göra en dansbands-playthrough, med fyra bards som reser runt och spelar dansbandsmusik tillsammans...

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag har en idé att jag ska göra en dansbands-playthrough, med fyra bards som reser runt och spelar dansbandsmusik tillsammans...

Med obligatoriskt dubbelnamn förmodar jag?
Leif-Kristerz, Sven-Arvids osvosv? 🤣


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Cleric minst spelad klass? Det måste vara på grund av Shadowheart, det är ju en av spelets allra bästa klasser.

Jag spelar just nu en halfling cleric of Yondalla som slåss med en salami, så det känns ju lite kul att vara unik.

Cleric gang! Avslutade spelet igår med min Cleric. Omklassade Shadowheart till Rogue för Astarion var totalt outhärdlig för mig.

Medlem
Skrivet av ThatGreek:

Cleric gang! Avslutade spelet igår med min Cleric. Omklassade Shadowheart till Rogue för Astarion var totalt outhärdlig för mig.

För mig har Cleric det här klassiska problemet med "det här är bra men..."

Guidance... Bra men det kan man få genom ett halsband tidigt i akt 1 eller via en Druid eller Warlock.

Aid / Freedom of Movement / Heroes Feast... Bra men efter en boost kan man byta ut sin Cleric mot någon annan i sin grupp och fortfarande behålla sin boost. Något man dessutom vill göra eftersom man offrat flera spellslotts att ge boost.

De flesta spells, cantrips och spellscrolls... Bra men Wizards ger nästan alltid bättre resultat.

Men kanske bara jag som är dålig på att spela Cleric

Astarion gnäll är också bättre än gnället från Shadowheart...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

För mig har Cleric det här klassiska problemet med "det här är bra men..."

Guidance... Bra men det kan man få genom ett halsband tidigt i akt 1 eller via en Druid eller Warlock.

Aid / Freedom of Movement / Heroes Feast... Bra men efter en boost kan man byta ut sin Cleric mot någon annan i sin grupp och fortfarande behålla sin boost. Något man dessutom vill göra eftersom man offrat flera spellslotts att ge boost.

De flesta spells, cantrips och spellscrolls... Bra men Wizards ger nästan alltid bättre resultat.

Men kanske bara jag som är dålig på att spela Cleric

Astarion gnäll är också bättre än gnället från Shadowheart...

https://youtu.be/9oW5P05b0TQ?si=PB8YquT7nxTolqae

Du har säkert en poäng men Cleric med Life Domain var en fröjd att spela. Jag stod främst och buffade / healade. Preserve life ger generös healing till samtliga party members, sanctuary för att skydda nyckelpersoner som ligger risigt till, spirit guardian med warcaster feat så att jag kan ge bra dmg utan att tappa concentration och använda action points varje gång... Och sen att man är proficient i heavy armor och shield oxå så man kan stå längst fram och tanka.

Min wizard fick göra det han gör bäst istället: kötta

Medlem

Hur kommer det sig att dem vägrar släppa några siffror some visar hur mycket spelet har sålts?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Hur kommer det sig att dem vägrar släppa några siffror some visar hur mycket spelet har sålts?

För att Bethesda skulle känna sig knäckte över hur bra det sålt jämfört med deras storspel.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag är inne på min första gubbe, inte läst på något, valde cleric. Lite synd, hade velat ha med Shadowheart. Jag valde cleric eftersom det brukar kännas som en ganska mångsidig klass. Dock inte van vid den här regeluppsättningen och det verkar inte som att man kan buffa sin stridsförmåga lika mycket som i tidigare DnD-varianter.

Hur många valde att spela the dark pact kan man undra .underbart mörda allt och alla och alla galna tankar


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag är inne på min första gubbe, inte läst på något, valde cleric. Lite synd, hade velat ha med Shadowheart. Jag valde cleric eftersom det brukar kännas som en ganska mångsidig klass. Dock inte van vid den här regeluppsättningen och det verkar inte som att man kan buffa sin stridsförmåga lika mycket som i tidigare DnD-varianter.

Du kan enkelt speca om tex Shadowheart till vad som helst!

Medlem
Skrivet av superapan:

Du kan enkelt speca om tex Shadowheart till vad som helst!

Även efter att man redan levlat upp? Tänkte, är man inte då nödgad att multiclassa?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Även efter att man redan levlat upp? Tänkte, är man inte då nödgad att multiclassa?

Prata med Withers i ditt läger. Han kan respeca karaktärer.

1
Skriv svar