Wizardry får en 3D-remake

Robot
Wizardry får en 3D-remake

RPG-klassikern återskapas i tre dimensioner.

#Digital-Eclipse, #Wizardry


Medlem

Snyggt!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Verkar ju riktigt fett.

Medlem

Wizardry serien är superb så bra att någon kör remakes. De första spelen släpptes till Apple II från början och få har nog minnen från dem. Får se om någon vågar köra remake på den wizardry trilogi som de flesta tänker på när de tänker wizardry. Wizardry VI: Bane of the cosmic Forge (Amiga/PC från början), Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant (Amiga/PC från början) samt avslutningen Wizardry 8 (PC).

Det finns många japanska Wizardry spel som släppts efter detta av olika kvalitet. Vissa är riktigt bra dock.

Wizardry 8 är förövrigt varifrån jag snodde mitt nickname en gång i tiden

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Wizardry serien är superb så bra att någon kör remakes. De första spelen släpptes till Apple II från början och få har nog minnen från dem. Får se om någon vågar köra remake på den wizardry trilogi som de flesta tänker på när de tänker wizardry. Wizardry VI: Bane of the cosmic Forge (Amiga/PC från början), Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant (Amiga/PC från början) samt avslutningen Wizardry 8 (PC).

Det finns många japanska Wizardry spel som släppts efter detta av olika kvalitet. Vissa är riktigt bra dock.

Wizardry 8 är förövrigt varifrån jag snodde mitt nickname en gång i tiden

https://www.youtube.com/watch?v=7o17t9oEuAk

Jag hoppas dessa gamla grottkrälare ska få en återuppliving. Tänker på Eye of the Beholder, Might and Magic, Ultima Underworld och förstås Wizardy.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Finska "Almost Human Games" har ju sina Legend of Grimrock-spel som jag kan rekommendera i väntan på Wizardry

Har dessutom en lättarbetad "Dungeon Editor" som bonus.

Skribent
Skrivet av Lofa:

Finska "Almost Human Games" har ju sina Legend of Grimrock-spel som jag kan rekommendera i väntan på Wizardry

Har dessutom en lättarbetad "Dungeon Editor" som bonus.

Grimrock är grymt, spelade det på min Ipad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Lofa:

Finska "Almost Human Games" har ju sina Legend of Grimrock-spel som jag kan rekommendera i väntan på Wizardry

Har dessutom en lättarbetad "Dungeon Editor" som bonus.

Finns även många bra dungeoncrawlers från Experience Inc. Tex Stranger of sword city, Undernauts: Labyrinth of Yomi , Demon souls 1 samt 2, saviours of saphire wings samt kommande Mon-Yu. Väldigt många som de släppt som finns via Steam idag och har olika artstyle om man är allergisk mot någon speciell sådan. Sedan finns det Labyrinth of Refrain samt Labyrinth of Galleria som är jäkligt bra. De båda, Galleria senast, har kapat hem full pott i många reviews. Nippon Ichi är det som utvecklat dem.

Vill man kika på dungeoncrawlers som portats till PC som släpptes på tex PSvita eller liknande förr så finns det även Operation abyss: New tokyo legacy samt uppföljaren Operation Babel. Båda från experience inc. Sedan finns det Mary Skelter nightmares trilogin som släppts på Steam nyligt. Från Idea Factory den serien. Sedan har vi Nintendo släppta serien Etrian Odyssey som är jäkligt bra (3DS från början). Första tre delarna har portats till PC nyligt men lite väl dyra (Atlus ligger bakom) så man bör vänta till rea. Bundlen har -58% just nu verkar det som

Det finns många fler naturligtvis. Men gillar man dungeoncrawlers så råder det inte torka i dagsläget

Medlem

De första tre wizardryspelen tyckte jag om riktigt mycket. Jag körde igenom det första för ett par år sedan och det är fortfarande helt spelbart och riktigt kul.

Min första reaktion på remaken var positiv, men sedan läste jag på lite mer om vad remaken innebär. Och det kommer att vara precis samma spel som originalet, men med ny grafik, bättre interface och bättre party-management.

Med tanke på att jag tyckte originalet fortfarande var helt spelbart och roligt, så skippar jag nog personligen remaken. De 300 spännen ger mig faktiskt inget jag värderar speciellt högt. Men jag hoppas att remaken kan göra så att nya, yngre spelare upptäcker den fantastiska wizardry-serien.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag hoppas dessa gamla grottkrälare ska få en återuppliving. Tänker på Eye of the Beholder, Might and Magic, Ultima Underworld och förstås Wizardy.

Fler gamla godingar från den tiden var original serien Might and Magic. Väldigt bra Dungeon crawlers över lag. Men Heroes spinoffen är mer känd. Ungefär som att spinoff serien Persona blivit mer känd i väst än original dungeon crawlern Shin Megami Tensei.

Medlem

ooh! I like it!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Yeeessss!! Hoppas på fler remakes av Wizardry serien. Favoriten är ju Wizardry 7, eftersom det är den versionen jag spelat mest.

1
Skriv svar