P3 Spel går i graven – igen

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Precis som jag kände. Fruktansvärt ruttet.

Speljuntan, Virtuellt och Kraftspelen <3

För min del är det Svampriket, Speljuntan och Virtuellt


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Avstängd
Skrivet av Majoren:

Lika bra, speciellt med mediokra Aftonbladet-skribenter vid skutan...
Men för min del så får de gärna stänga ned Sveriges Radio helt, eller göra den kommersiell och utan statsfinansiering. Har den något av värde att erbjuda så går det vägen, i annat fall så är det lika bra att lägga ned.

Vad är det för svammel?
Om det är nått som är bra med public service så är det väll just SR och UR. Svt är däremot rätt uselt med sina melodifestivaler och "paradise hotel" med pensionärer.
Reklamradion orkar man inte med många varv med sin reklam och musik som går på repeat.
Edit. Tillägger att P3 kan man skrota ja.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

P3 spel dog när Angelca och gänget fick sparken. Manshataren effie va juh inte mycket att hänga i granen. Tur att speljuntan finns. Galet bra pod.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Själv valde jag att aldrig lyssna på den nya, med hur dom hanterade det hela med gamla gardet.
Dom ”lade” ner P3 Spel så dom gamla programledarna fick gå, sen startade dom upp P3 Spel igen med två helt andra programledare som ett stort f**k you till dom gamla. Inget mot Effie personligen, mer mot P3 som gör att jag aldrig lyssnat på det sedan dess.

Ja otroligt uselt gjort, framförallt när de gamla gardet gjorde ett galet bra jobb. Nya p3 spel låg långt under i nivå. Sämre på alla plan, men detta tror jag även beror på begränsade resuser frå SR. Nu har vi speljuntan och det är nog bättre i slutändan, nu är inte gänget låsta till att rätta sig efter SR och deras piska. Man har även nu rekryterat nytt vilket får ses som ett tecken på en välmående podd.

Har provat att lyssna på det nya och riktigt aldrig fastnat. Tycker dock att Effie och Viktor har en bra sammverkan men podden är för ryckig och för svepande i mångt och mycket.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det för svammel?
Om det är nått som är bra med public service så är det väll just SR och UR. Svt är däremot rätt uselt med sina melodifestivaler och "paradise hotel" med pensionärer.
Reklamradion orkar man inte med många varv med sin reklam och musik som går på repeat.
Edit. Tillägger att P3 kan man skrota ja.

Nja det är sjukt vinklat (politiskt). Borde tas bort.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nja det är sjukt vinklat (politiskt). Borde tas bort.

Det måste vara jobbigt för er att bo i ett land som är lite öppet? Varför inte flytta till något öststats land där utvecklingen är lite efter som ni verkar vara? Hur som jag tycker också att p3 spel varit rätt onödigt. Så mycket tjafs om just allt annat än spel. Och dom verkar vara väldigt omotiverade ofta. Det känns som om det är en program serie för folk som behöver en ursäkt till att spela. Inte en serie för gamers utan vannabe tjäna pengar på att vara gamers. Har själv väldigt svårt för poddar överhuvudtaget.

Medlem

Inget att sörja känns det som.
Finns många bra spelpoddar men vill slå ett slag för Snacka Videospel och GOTY om någon poddlyssnare skulle ha missat dom två 🙂

Medlem

Slutade lyssna efter att det gamla gänget hade lämnat och gick över till Speljuntan.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Nerox:

Ja otroligt uselt gjort, framförallt när de gamla gardet gjorde ett galet bra jobb. Nya p3 spel låg långt under i nivå. Sämre på alla plan, men detta tror jag även beror på begränsade resuser frå SR. Nu har vi speljuntan och det är nog bättre i slutändan, nu är inte gänget låsta till att rätta sig efter SR och deras piska. Man har även nu rekryterat nytt vilket får ses som ett tecken på en välmående podd.

Har provat att lyssna på det nya och riktigt aldrig fastnat. Tycker dock att Effie och Viktor har en bra sammverkan men podden är för ryckig och för svepande i mångt och mycket.

Rekryterat nygammalt menar du Susanne Möller var ju med i gamla P3 spel under en lång tid.

Snackar vi andra spelpoddar så gjorde ju Nanna Johansson och Jonathan Unge en spelpodd ett tag, "Spela Spel", nice spelpodd men jag tror de la ner efter 93 avsnitt eller nåt. La ner den podden vid nåt tillfälle då jag kände att jag var tvungen att gallra i mitt poddflöde.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det för svammel?
Om det är nått som är bra med public service så är det väll just SR och UR. Svt är däremot rätt uselt med sina melodifestivaler och "paradise hotel" med pensionärer.
Reklamradion orkar man inte med många varv med sin reklam och musik som går på repeat.
Edit. Tillägger att P3 kan man skrota ja.

Statsfinansierad radio, målgruppen pensionärer, men spelar uteslutande gangster"musik" och glorifierar våldsplågorna i Sverige...nej tack. stäng ner eländet eller tvinga dem att bara spela Lasse Holm.

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

Nja det är sjukt vinklat (politiskt). Borde tas bort.

Nja? Borde tas bort för vad?) exakt.
Låter som du överdriver extremt.

Skrivet av Majoren:

Statsfinansierad radio, målgruppen pensionärer, men spelar uteslutande gangster"musik" och glorifierar våldsplågorna i Sverige...nej tack. stäng ner eländet eller tvinga dem att bara spela Lasse Holm.

Målgrupp pensionärer? Gansgstermusik, glorifierar våldsplågor?
Vad ör det du lyssnat på egentligen 😂

Mem du kanske föredrar reklam och mainstream plågor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nja? Borde tas bort för vad?) exakt.
Låter som du överdriver extremt.

Målgrupp pensionärer? Gansgstermusik, glorifierar våldsplågor?
Vad ör det du lyssnat på egentligen 😂

Mem du kanske föredrar reklam och mainstream plågor

Häng med lite nu, kom med i matchen. Att spela gangster hiphop är lite som att hylla seriemördare typ Lasermannen. Om privata radiokanaler vill syssla med sån dynga, fine. Men inget man vill betala skatt för

Avstängd
Skrivet av Majoren:

Häng med lite nu, kom med i matchen. Att spela gangster hiphop är lite som att hylla seriemördare typ Lasermannen. Om privata radiokanaler vill syssla med sån dynga, fine. Men inget man vill betala skatt för

Det är du som borde komma in i matchen gror jag 😂
Jag lyssnar på P1 och P4 och SR Appen.
Aldrig behövt lyssna på gangster hiphop, varför? För jag tycker det är dynga.
Sen folk har spelat provocerande musik i alla tider.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Antingen var detta den bäst modererade tråden på länge, eller så är folk fulla med choklad efter alla påskägg. Tog rätt lång tid innan det gick off topic


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Redaktör
Skrivet av Majoren:

Lika bra, speciellt med mediokra Aftonbladet-skribenter vid skutan...
Men för min del så får de gärna stänga ned Sveriges Radio helt, eller göra den kommersiell och utan statsfinansiering. Har den något av värde att erbjuda så går det vägen, i annat fall så är det lika bra att lägga ned.

P3 är väl den SR-kanal som mest liknar kommersiell radio (lättsam underhållning och ung musik). Men de andra kanalerna har massa innehåll som ingen annan radio erbjuder, som en flock samtidspoddar, politiska analytiker, klassisk musik, omvärldsbevakning m.m. Skulle bli bra mycket smalare radio- och poddutbud utan dem.


signatur
Avstängd

Reklamradio består mest av kacklande b kändisar som drar curerade PK skämt. Ämnen som diskuterar är på nivån dagens frilla och vad man ska äta till lunchen. Samtidigt som man repeterar en väl utvald spellista eftersom man är "kompis" med den sk musikindustrin.
Och det här vill folk ha mer av ist för SR? 🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Jag är 44. Lyssnade på P3 spel från första avsnittet. Gav rebooten (alltså den med Effie) ett försök i ett par avsnitt men det klickande inte. Sen kom Speljuntan I don't see the problem

ja nä det är väl bara jag som inte varit tillräckligt uppmärksam, synd att det stängs, mer gaming åt folket är aldrig fel =D

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lampis:

Angelicas silkesstämma kan man ju inte få nog av, så det är trevligt att Speljuntan finns. Jag lyssnade på ett avsnitt av ”nya” P3 Spel men tyckte att det var ganska själlöst. Virtuellt är ett bra komplement också (med Calle).

Handhjärta!

Överlag är det fortfarande intressant att spel växer för varje år men den traditionella bevakningen bara minskar. Effekten av att målgruppen föryngras och använder andra kanaler?


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är du som borde komma in i matchen gror jag 😂
Jag lyssnar på P1 och P4 och SR Appen.
Aldrig behövt lyssna på gangster hiphop, varför? För jag tycker det är dynga.
Sen folk har spelat provocerande musik i alla tider.

https://media.tenor.com/aqdBPPeNcBsAAAAC/the-simpsons-angry.g...

Kliver ut lite offtopic jag med här.

Tror Majoren syftar på att t.e.x. den här sortens "musik" aka gangsterkultur... och att den distribueras i en av Sveriges största kanaler, som vi dessutom betalar skatt för. Fantastiskt.

Tycker det är så jävla destruktivt att man kan spy.
Annat var det när en annan började glida in på HipHop, då kunde det låta så här.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tyckte P3-spel ändå kom in i sitt groove med Effie och Viktor. De hade bra balans tillsammans och Viktor var rätt rolig för han var så ofiltrerad. Sen tycker jag avsnitten var perfekt långa med sina 30-40 min.

Speljuntan är också bra, men tycker P3-spel ändå gjorde sig rätt bra utan gamla teamet även om det var annorlunda. Var som nöjd med att få ta del av båda programmen! Förstår dock att man kanske vill satsa på något nytt efter så många år. Så all lycka åt Effie!

P3 spel kunde bli "för seriöst", tyckte jag. Med deras inslag osv.
Det man vill (eller iaf jag) är väl folk som "jiddrar spel" - vad som är på gång kring spel och vad snacket på stan... Fast som samtidigt har en struktur och lite planering...

Typ (organiserat och klartänkt) tjöt kring spel just nu, rön och åsikter. Som känns aktuellt och uppstyrt, men utan att bli torrt.
Det känns som dom flesta spelpoddar jag provar är för lösa - det är ett jävla jidder, och långa avsnitt. Ofokuserat.
På andra sidan "fel" har vi P3 spel, som känns jävligt uppstyrt och fokuserat - men inte så värst relevant och med rätt dålig finger på pulsen.

SR borde hitta ett jävla rag-tag gäng med sköna tyckare - som dom klipper frisyr på och styr upp lite....producerar lite vettigt.. Så det inte bara blir en massa jävla joll
Ist för typ en typ SVT-karriärist.
Lifestyle: SVT
Åsiker: P1
Wild Weekend: TV4's helgyablå och vin med brudarna.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Razken:

Kliver ut lite offtopic jag med här.

Tror Majoren syftar på att t.e.x. den här sortens "musik" aka gangsterkultur... och att den distribueras i en av Sveriges största kanaler, som vi dessutom betalar skatt för. Fantastiskt.
https://www.youtube.com/watch?v=LDfbOmqs18I

Tycker det är så jävla destruktivt att man kan spy.
Annat var det när en annan började glida in på HipHop, då kunde det låta så här.
https://www.youtube.com/watch?v=sczIRmPxDIg

Ja det måste så fall vara P3. Det är skräp kan jag hålla med om, menndet där är inget jag associerar med SR.
Dock som jag sa, provocerande musik har alltid gjorts.
Dom som stödjer organiserad kriminella nätverk är dom som köper deras knark där har vi största glorifierarna. Dom borde låsas in på samma tid som dom kriminella själva.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Var den första spelpodden jag lyssnade igenom, första säsongen med Effie och Victor. Tyckte dom var bra men att få tid över med att lyssna på poddar, spela, kolla filmer/serier och ta hand om barn går inte ihop så bra🤣 så har inte lyssnat mer på podden🙁 försökte plöja igenom svampriket/retroresan som var undanhållande men tok för långa avsnitt på många av dom.


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av lampis:

Virtuellt är ett bra komplement också (med Calle).

Försökte lyssna på Virtuellt, och det var väldigt trevligt men om man inte betalar för de fulla avsnitten så kändes det väldigt poänglöst.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nja? Borde tas bort för vad?) exakt.

För att vara vinklat såklart. Tycker inte det skall finansieras med skattepengar ifall man inte är objektiv.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Majoren:

Lika bra, speciellt med mediokra Aftonbladet-skribenter vid skutan...
Men för min del så får de gärna stänga ned Sveriges Radio helt, eller göra den kommersiell och utan statsfinansiering. Har den något av värde att erbjuda så går det vägen, i annat fall så är det lika bra att lägga ned.

Tur att smaken är som baken, alltså delad! Vissa gillar att hålla sig där det är brunt eller lyssna på härlig reklam från t.ex. NRJ.

Så jag håller inte med dig. Jag gillar Sveriges Radio.

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

För att vara vinklat såklart. Tycker inte det skall finansieras med skattepengar ifall man inte är objektiv.

Vad är det som är vinklat?
Du får ursäkta att jag ber dig specifiera men en annan påstår att SR glorifierar kriminalitet och du påstår politiskt indoktrinering typ.
Jag tror ni båda överdriver extremt och har inte lyssnat speciellt mycket på SR utbud och bara nått enstaka som fått er att dra för stora slutsatser.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det måste så fall vara P3. Det är skräp kan jag hålla med om, menndet där är inget jag associerar med SR.
Dock som jag sa, provocerande musik har alltid gjorts.
Dom som stödjer organiserad kriminella nätverk är dom som köper deras knark där har vi största glorifierarna. Dom borde låsas in på samma tid som dom kriminella själva.

Märkligt påstående att du inte associerar en av SR:s radiokanaler med SR, med vilka associerar du SR:s radiokanaler med? Provocerande musik som göder samhällsförfallet kan de ägna sig åt på privata kanaler. Märkligt resonerat också att vilja straffa missbrukare på samma sätt som kriminella som smugglar knark och vapen och mördar folk.

Avstängd
Skrivet av Majoren:

Märkligt påstående att du inte associerar en av SR:s radiokanaler med SR, med vilka associerar du SR:s radiokanaler med? Provocerande musik som göder samhällsförfallet kan de ägna sig åt på privata kanaler. Märkligt resonerat också att vilja straffa missbrukare på samma sätt som kriminella som smugglar knark och vapen och mördar folk.

Det är en kanal som jag inte lyssnar på.
Om du upprörs av musiken som spelas på P3 men vill lyssna på P3 är du välkommen att kontakta dom och ge din anledning.
Du blir uppenbart provocerad av musiken vilket ofta är målen med provocerande musik
SR är så mycket mer än skräpmusik på P3 och ingen anledning att lägga ner.
Hade su sagt lägg ner P3 hade jag kunnat hålla med men inte lägg ner SR eftersom det är ett av det sista son finns kvar av pub service som är bra.
Verklighetsfrånvänd reklamradio vill vi inte ha.
Nej kanske inte missbrukare men partyknarkare mm som inte är missbrukare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Handhjärta!

Överlag är det fortfarande intressant att spel växer för varje år men den traditionella bevakningen bara minskar. Effekten av att målgruppen föryngras och använder andra kanaler?

Så är det säkert. Angående Virtuellt så tycker jag att ni har hittat helt rätt med de lite kortare avsnitten med nyheter. Keep it up!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Försökte lyssna på Virtuellt, och det var väldigt trevligt men om man inte betalar för de fulla avsnitten så kändes det väldigt poänglöst.

Nyhetspoddarna är väl gratis?


signatur

Kunskapsförmedlare.

123
Skriv svar