Shadow Over Morrowind nästa äventyr i The Elder Scrolls Online
Packa väskan och samla dina vänner för en ny storyline i The Elder Scrolls Online, som växer med både DLC och kapitel i vår.
Fler borde spela ELO. Det mest underskattade MMO:et som går att spela just nu.
Säkert underskattat som MMO, men det var en stor besvikelse för mig som Elder Scrolls fan. Har sett att det hänt en hel del sedan release, men första intrycket sitter tyvärr kvar. Samma känsla fick jag med Star Wars: The Old Republic efter att ha spelat originalspelen.
Hur fungerar det att spela det här två personer? Jag och brorsan är lite sugna på att testa men båda är småbarnsföräldrar och vill lira supercasual men fortfarande göra lite raids och så ibland.
Spelet är otroligt casualvänligt och skoj att lira två. Man kan bestämma helt vart man vill questa då allt skalar med eran level. Vad gäller raid täcker det med max level samt 160 champion points (typ levlar efter max men otroligt snabbt och få).
Släpps ju förfan 3 expansioner per år. Typ köper senaste, börjar spela lite eller fortsätta, sen tappar man suget typ o spela dagligen, och vips några veckor senare kommer nästa expansion. Sen repeat på processen.
Känner inte igen detta. Har man inte släppt 6 expansioner, 1 per år? 🤔
Känner inte igen detta. Har man inte släppt 6 expansioner, 1 per år? 🤔
okok, trodde det var expansion nyheten handlade om. Vad är skillnaden mellan expansioner och DLCs då? Du har uppenbarligen bättre koll än på mig ESO.
Släpps ju förfan 3 expansioner per år. Typ köper senaste, börjar spela lite eller fortsätta, sen tappar man suget typ o spela dagligen, och vips några veckor senare kommer nästa expansion. Sen repeat på processen.
Känner inte igen detta. Har man inte släppt 6 expansioner, 1 per år? 🤔
ESO funkar såhär:
Varje år släpper dom ett stort kapitel, detta året heter det Necrom. Men under årets gång brukar de släppa DLC dungeons, kapitel (stora expansionen som skrivs i artiklen), en till DLC dungeon. Men detta året kommer det att se annorlunda ut slutet av året. Då de ändrar om lite.
och här är skillnaden mellan DLC och kapitel (expansions)
DLC are small - medium-sized pieces of content usually based in group dungeons or zones roughly the size of the tutorial islands. DLC cannot be bought in retail/digital stores, but can be obtained either by buying them in the in-game cash shop (which is called the Crown Store) individually, or subscribing to ESO Plus (see below). Three DLCs are released every year.
Chapters are expansions that are larger than normal DLC that are released in the second quarter of every year. Chapters are buy-to-play and not included in ESO Plus until the following year, when it gets rebranded as a DLC and the next Chapter is released. There have been six Chapters so far: Morrowind,† Summerset, Elsweyr, Greymoor, and Blackwood are now DLCs, while High Isle is the current Chapter purchase.
Admin för SpelClockers
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!
Ord är mer än tre bokstäver...
Spelet är otroligt casualvänligt och skoj att lira två. Man kan bestämma helt vart man vill questa då allt skalar med eran level. Vad gäller raid täcker det med max level samt 160 champion points (typ levlar efter max men otroligt snabbt och få).
Man behöver inte ens vara CP160 för att köra trials. Nu när man kan återskapa alla gear/vapen med transmutestenar. Men såklar, roligare när man är CP160 och kör trials.
Admin för SpelClockers
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!
Ord är mer än tre bokstäver...
Hur fungerar det att spela det här två personer? Jag och brorsan är lite sugna på att testa men båda är småbarnsföräldrar och vill lira supercasual men fortfarande göra lite raids och så ibland.
Hej!
Välkommen till oss i Fragzone, ESO guilden på PC-EU. Det funkar hur bra som helst, och våra trials (raids) är alla välkomna hos att vara med på!
Kom in på vår Discord vet ja!
https://discord.gg/kVEyzDT
Admin för SpelClockers
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!
Ord är mer än tre bokstäver...
ESO funkar såhär:
Varje år släpper dom ett stort kapitel, detta året heter det Necrom. Men under årets gång brukar de släppa DLC dungeons, kapitel (stora expansionen som skrivs i artiklen), en till DLC dungeon. Men detta året kommer det att se annorlunda ut slutet av året. Då de ändrar om lite.
och här är skillnaden mellan DLC och kapitel (expansions)
DLC are small - medium-sized pieces of content usually based in group dungeons or zones roughly the size of the tutorial islands. DLC cannot be bought in retail/digital stores, but can be obtained either by buying them in the in-game cash shop (which is called the Crown Store) individually, or subscribing to ESO Plus (see below). Three DLCs are released every year.
Chapters are expansions that are larger than normal DLC that are released in the second quarter of every year. Chapters are buy-to-play and not included in ESO Plus until the following year, when it gets rebranded as a DLC and the next Chapter is released. There have been six Chapters so far: Morrowind,† Summerset, Elsweyr, Greymoor, and Blackwood are now DLCs, while High Isle is the current Chapter purchase.
Ahaaaa, då hänger jag med. Rätt gött att man kör på det viset
Ett av de bättre! Otroligt synd med stridssystemet bara... tråkigare system får man leta efter!
Tråkigt att du känner så! Jag känner flera som spelar ESO enbart för att de älskar stridssystemet. Och i andra spel är det jätte tråkigt tycker dom, men i ESO är det hur roligt som helst!
Admin för SpelClockers
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!
Ord är mer än tre bokstäver...
Jag har varit fascinerad av Elder Scrolls sedan Morrowind, men ESO har aldrig riktigt gått hem.
Finns säkert en hel del nöje om man gillar MMO mer än jag gör. Det finns saker som jag tyckte var kul, som när vi stod ett gäng och väntade på en Dark Anchor och spelare började göra uppvisningar med hoppande hästar, danser och magiska trick medan resten stod och klappade händerna.
Jag har kört igenom en faction line men det jag var intresserad av när jag köpte spelet var att titta på hur allt ser ut och särskilt flera hundra år tidigare än de andra spelen tar plats. Att i princip hela Tamriel finns med är ju en höjdpunkt i sig men jag har för det mesta varit besviken. Varför ser till exempel Seyda Neen i Vvardenfell identiskt ut med hur det gjorde i TESIII, fastän det utspelar sig flera hundra år tidigare och ön dessutom först blev öppen för "outlanders" några år innan händelserna i TESIII? Det känns som att de behöver vara lite noggrannare med detaljer om de ska retconna Loren från en av de mest hyllade rollspelen någonsin.
Provinser som jag verkligen ville veta hur de kunde se ut innan ESO släpptes känns oinspirerade jämfört med vad man fick se i Skyrim och särskilt Morrowind. Att Black Marsch är ett träsk med majapyramider känns som att utvecklarna bara tog något från verkligheten och inte tänkte något vidare på det. Morrowind är helt alien och känns som en blandning mellan japanskt, mesopotamiskt och egyptiskt. Black Marsch skulle enligt lore befolkas av alla andra typer av Argonians och ha ett transportsystem som innefattade att bli svald av enorma maskar och sedan färdas under jord till en ny plats där någon hjälpte dig ur. Det skulle dessutom vara helt livsfarligt för alla andra raser att vistas i.
Att världen känns så cookie cutter gör också att det är svårt att bry sig om vad NPC:er säger eller vad quests handlar om. Ibland känns det som att det mest sorgliga jobbet i världen måste vara att skriva alla konversationer i MMOn som jag tror de flesta bara trycker sig förbi.
Att Dunmer, Nords och Argonians skulle ingå i en allians, eller att Redguards och Orcher skulle göra det samma känns som att skaparna överhuvudtaget inte brytt sig om att ha någon konsistens med källmaterialet.
Men mest är jag grinig på ESO för att det känns som att det står i vägen för att ett "riktigt" Elder Scrolls ska komma ut en dag.
Varför göra en episk single player-saga när du kan tjäna pengar med mediokra expansioner i ett MMO i all oändlighet.
Men mest är jag grinig på ESO för att det känns som att det står i vägen för att ett "riktigt" Elder Scrolls ska komma ut en dag.
Varför göra en episk single player-saga när du kan tjäna pengar med mediokra expansioner i ett MMO i all oändlighet.
Med tanke på hur bra Skyrim sålt så behöver vi nog inte oroa oss för att det inte kommer en ordentlig uppföljare. Det är ju heller inte samma studio som gör spelen om jag fattat det rätt.
Med tanke på hur bra Skyrim sålt så behöver vi nog inte oroa oss för att det inte kommer en ordentlig uppföljare. Det är ju heller inte samma studio som gör spelen om jag fattat det rätt.
Zenimax Online Studios gör Elder Scrolls Online och sedan är det Bethesda som gör de andra Elder Scrolls single player spelen.
Admin för SpelClockers
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!
Ord är mer än tre bokstäver...