Betygen för kattspelet Stray är fina fisken

Robot
Betygen för kattspelet Stray är fina fisken

Det finns en specifik mjau-knapp - 5/5.

#Bluetwelve, #Stray


Gnällkuk

Det som lovordas inkluderar bland annat den utmärkta atmosfären kattmosfären...

Tomas Helenius är besviken, jag är besviken.

OT: Det verkar vara ett bra spel, men PC bör undvikas för tillfället då det är en rätt dålig portning. PS5 eller avvakta verkar vara rådet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det som lovordas inkluderar bland annat den utmärkta atmosfären kattmosfären...

Tomas Helenius är besviken, jag är besviken.

OT: Det verkar vara ett bra spel, men PC bör undvikas för tillfället då det är en rätt dålig portning. PS5 eller avvakta verkar vara rådet.

https://www.youtube.com/watch?v=UQUB0bWg2-Q

Synd. PS5 versionen flyter på okej från det lilla jag hunnit spela. Dock saknas det HDR stöd men ser rätt bra ut ändå. Detta är trots allt ett indie-spel för ett par hundra.

Medlem

Enda som får mig att tveka är längden, hört ifrån flera recensioner nu att det är 4-4.5 timmar långt.

Och som vanligt när det kommer till recensioner så tar man bort ungefär 25% av den tiden för att nå faktiska summan.

25 euro är nu mindre än fullpris men ska nog vänta tills det är under 10, ingen brådska direkt.

Gnällkuk
Skrivet av Roqka:

Synd. PS5 versionen flyter på okej från det lilla jag hunnit spela. Dock saknas det HDR stöd men ser rätt bra ut ändå. Detta är trots allt ett indie-spel för ett par hundra.

Ja, det var Ralphs take också. Oftast stadiga 60 men dippar på vissa ställen, men på PC så var det ned mot 20 med ett RTX 2080. Det var som närmst PS5 med hans laptop, men den har en i9:a och RTX 3080 Ti.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pigge88:

Enda som får mig att tveka är längden, hört ifrån flera recensioner nu att det är 4-4.5 timmar långt.

Och som vanligt när det kommer till recensioner så tar man bort ungefär 25% av den tiden för att nå faktiska summan.

25 euro är nu mindre än fullpris men ska nog vänta tills det är under 10, ingen brådska direkt.

Spelat kostar väl ändå bara runt 25-30 €. 4-5 timmar känns då väldigt rimligt skulle jag säga.

Hellre 4-5 timmars kvalitetid än 10-20 när det är skit och känns utdraget.

Billigare än bio


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Roqka:

Synd. PS5 versionen flyter på okej från det lilla jag hunnit spela. Dock saknas det HDR stöd men ser rätt bra ut ändå. Detta är trots allt ett indie-spel för ett par hundra.

Ingen HDR är riktigt tråkigt faktiskt, spelets miljöer skulle dra stor nytta av en riktig HGiG implementation.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Dex
Medlem
Skrivet av Pigge88:

Enda som får mig att tveka är längden, hört ifrån flera recensioner nu att det är 4-4.5 timmar långt.

Och som vanligt när det kommer till recensioner så tar man bort ungefär 25% av den tiden för att nå faktiska summan.

25 euro är nu mindre än fullpris men ska nog vänta tills det är under 10, ingen brådska direkt.

Har man Playstation Plus Extra så ingår spelet så behöver man inte köpa det

Men håller med Uber att jag har hellre ett kort och bra spel än ett långt och sämre. Det bästa är klart ett lite längre OCH bra spel, men är sällan man får det från indieutvecklare

Medlem

Aldrig fattat hypen kring detta spel, kan någon "fill me in" ?

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Aldrig fattat hypen kring detta spel, kan någon "fill me in" ?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Aldrig fattat hypen kring detta spel, kan någon "fill me in" ?

Folk gillar katter

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Det som lovordas inkluderar bland annat den utmärkta atmosfären kattmosfären...

Tomas Helenius är besviken, jag är besviken.

OT: Det verkar vara ett bra spel, men PC bör undvikas för tillfället då det är en rätt dålig portning. PS5 eller avvakta verkar vara rådet.

https://www.youtube.com/watch?v=UQUB0bWg2-Q

Jag har svikit mig själv, FZ och spelvärlden som helhet. Ikväll går jag och lägger mig hungrig.

Medlem
Skrivet av Dex:

Har man Playstation Plus Extra så ingår spelet så behöver man inte köpa det

Men håller med Uber att jag har hellre ett kort och bra spel än ett långt och sämre. Det bästa är klart ett lite längre OCH bra spel, men är sällan man får det från indieutvecklare

Såg att PS+ kostar 150 SEK för en månad. Får jag behålla spelet efteråt eller går de bara spela ifall man har en prenumeration?

Geeks Gaming
Skrivet av EYEtriforce:

Aldrig fattat hypen kring detta spel, kan någon "fill me in" ?

En atmosfäriskt spel där du upplever en alternativ verklighet från en annorlunda vy jämfört med andra spel.

Sen att du spelar som katt hjälper nog till då alla kattägare nog ställt sig frågan vad deras katt gör när ingen ser

Geeks Gaming
Skrivet av acrylamid:

Såg att PS+ kostar 150 SEK för en månad. Får jag behålla spelet efteråt eller går de bara spela ifall man har en prenumeration?

Du kan enbart spela så länge du har en aktiv prenumeration

Medlem

Kommer ladda hem det när det släpps på PS+, sedan spamma jam-knappen i minst 5 minuter för att demonstrera kattens seger över allt.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag hade morgon-TV på runt sjutiden i morse och då pratade de om spelet på SVT så ganska många verkar av någon anledning känna till detta spel trots lite marknadsföring.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Aldrig fattat hypen kring detta spel, kan någon "fill me in" ?

Ett unikt spel från ett unikt perspektiv.
Istället för alla copy paste spel som släpps nuförtiden

Medlem

Första spelet som frugan faktiskt sagt hon gärna vill spela, så blir ett köp nu i dagarna

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag hade morgon-TV på runt sjutiden i morse och då pratade de om spelet på SVT så ganska många verkar av någon anledning känna till detta spel trots lite marknadsföring.

Ja, de har pratat om det tidigare också tror jag. Ser själv aldrig på kabel-TV men pratade min far för några veckor sedan och då frågade han mig om jag hade hört talas om ”det där kattspelet”.

Morgon-tv rullar alltid därhemma.

One
Medlem

Är detta ett spel som passar 6 åringar? För er som lirat

Medlem
Skrivet av One:

Är detta ett spel som passar 6 åringar? För er som lirat

Har kört ett par timmar och skulle säga nja, det är lite läskigt och kan nog vara lite jobbigt för vissa barn. Det står 10+ for everyone.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag hade morgon-TV på runt sjutiden i morse och då pratade de om spelet på SVT så ganska många verkar av någon anledning känna till detta spel trots lite marknadsföring.

Elisabeth från den eminenta podden Speljuntan (fd P3 Spel)

Bara 4 timmar tills det går att spela på steam..

Medlem

Har spelet förbokat på Steam så kommer testa om det är spelbart, om inte så får det ligga och vänta tills de fixat spelet. Har gott om andra spel, backloggen är lång.

Medlem

Kört igenom ungefär halva nu och måste säga att jag är positivt överraskad. Miljöerna är oerhört trevliga och storyn är intressant och får en att vilja upptäcka!

Medlem
Skrivet av Roqka:

Synd. PS5 versionen flyter på okej från det lilla jag hunnit spela. Dock saknas det HDR stöd men ser rätt bra ut ändå. Detta är trots allt ett indie-spel för ett par hundra.

Har hunnit testa nån timme och ska ärligt säga att jag inte ser nån skillnad. Spelade hela Forbidden West med HDR och trodde att Stray också hade det. Sen har jag iof en mellanklass LG och inte nån värsting men ändå. Ser bra ut!

Skrivet av Pigge88:

Enda som får mig att tveka är längden, hört ifrån flera recensioner nu att det är 4-4.5 timmar långt.

Och som vanligt när det kommer till recensioner så tar man bort ungefär 25% av den tiden för att nå faktiska summan.

25 euro är nu mindre än fullpris men ska nog vänta tills det är under 10, ingen brådska direkt.

Gamereactor skrev 8-10 timmar i sin recension.

Skrivet av Dex:

Har man Playstation Plus Extra så ingår spelet så behöver man inte köpa det

Men håller med Uber att jag har hellre ett kort och bra spel än ett långt och sämre. Det bästa är klart ett lite längre OCH bra spel, men är sällan man får det från indieutvecklare

Vad jag förstått så finns det nu en 7-dagars trialperiod för ps+. Ganska säker på att det även gäller Extra och Premium.

One
Medlem
Skrivet av lasselason:

Har kört ett par timmar och skulle säga nja, det är lite läskigt och kan nog vara lite jobbigt för vissa barn. Det står 10+ for everyone.

Fan också. Görs för få kvalitativa barnspel nuförtiden tycker jag. Är väl bara Rayman Legends och Fall Guys jag prickat rätt på

Medlem
Skrivet av One:

Fan också. Görs för få kvalitativa barnspel nuförtiden tycker jag. Är väl bara Rayman Legends och Fall Guys jag prickat rätt på

Senaste Kirby är helt fantastiskt, ett tips!😊

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Enda som får mig att tveka är längden, hört ifrån flera recensioner nu att det är 4-4.5 timmar långt.

Och som vanligt när det kommer till recensioner så tar man bort ungefär 25% av den tiden för att nå faktiska summan.

25 euro är nu mindre än fullpris men ska nog vänta tills det är under 10, ingen brådska direkt.

ligger på mer än 4 timmar hittils, men jag springer inte igenom heller.

Men visst kan man absolut vänta tills spelet ligger i reabacken för under 10€ istället för att faktiskt stötta utvecklarna, och sen fundera varför dom enda släppen av spel är copy-paste utnötta franchises typ cod/asscreed/fc.

Finns inget snålare folkslag än gamers och folk som svarar på fb-köp&sälj.

Medlem

60 000 spelare på steam. verkar som folk gillar katter.

12
Skriv svar