PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag är egentligen inte alls särskilt sugen på en PS5 just nu eftersom det saknas nya spel, men frågan är om man ska slå till ändå, känns lite oklart när den kommer bli enklare att få tag i under 2022.

Samtidigt är jag (kanske) i färd med att köpa ny telefon och en Surface Laptop så det blir mycket pengar...

Som en kollega sa till mig, det kommer nya pengar varje månad

Sen är det ju inte "så svårt" att få tag på en PS5 heller, liksom det har varit 50+ på webhallen sen imorse. Bara man tar hjälp av trådar som denna så går det ju att få tag på dem.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Kan vi hjälpa medlemmar att köpa ps5 på webhallen?

Det jag tänker är att om jag som får beställa beställer en till butik X, med valet att betala vid upphämtning, så kan sen t.ex. @aleksb gå dit och hämta och betala..
För det enda webhallen bryr sig om vid upphämtning är väl ordernummer?
Eller blir det bara dåligt?

Jätteschysst av dig men som många skriver: har man velat ha ett ps5 så har man haft chanser att skaffa ett hittills 😁 Jag har ett sen ett tag tillbaka och håller bara koll på när de dyker upp för brorsans skull och länkar honom. Om han inte har lust att anstränga sig mer så ska inte du behöva göra det för hans skull heller 😊 Det dyker nog upp snart nog. Tack ändå, verkligen!

Medlem

Bara en helt vit sida när man går in och försöker beställa en någon mer som det är det för? Antar att dom är slut då eller?

Medlem
Slut eller för låg medlemsnivå?

Möts av en blank sida. Betyder det att de är slutsålda eller är min medlemsnivå för låg (har nivå 9)?

Medlem

Ser ut att dom är slut, va 50+ kvar för 20 min sedan på jobbet men va tvungen att fixa en grej innan det kommer man ju gräma sig över

Medlem

Det kan vara så att det kommer upp igen, vet inte om de är slut. Samma sak hände med Xbox för nån månad sen, så håll koll ett tag till om ni är sugna. (ser tomt ut för mig också nu, fanns 50+ när jag kollade sist).

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Issue:

Som en kollega sa till mig, det kommer nya pengar varje månad

Sen är det ju inte "så svårt" att få tag på en PS5 heller, liksom det har varit 50+ på webhallen sen imorse. Bara man tar hjälp av trådar som denna så går det ju att få tag på dem.

Ja, det är sant. Jag håller ut ett tag till, tror jag.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fedz:

Möts av en blank sida. Betyder det att de är slutsålda eller är min medlemsnivå för låg (har nivå 9)?

Slut, uppenbarligen. Jag ser den inte heller längre.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag hann med. Äntligen! Tur man har lite dö-tid på jobbet ibland (beställde vid 1430)

Medlem

Kan bekräfta att det bara behövs ordernummer hos Webhallen när det gäller PS5:an och den kan hämtas ut av vem som helst (Valde att betala i butik)

Medlem

Jag beställde igår 9:16. Ordern står fortfarande som "Mottagen". Börjar bli lite nervös att jag inte ska få någon.
Edit: Nu händer det grejer med ordern. Den paketeras nu. Puh!

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan bekräfta att det bara behövs ordernummer hos Webhallen när det gäller PS5:an och den kan hämtas ut av vem som helst (Valde att betala i butik)

Jo, så brukar det ju vara med alla beställningar... 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Jo, så brukar det ju vara med alla beställningar... 😊

Ibland har det krävts ID i vissa butiker. Men det var nog i början av generationen.

Medlem
Skrivet av Thane:

Ibland har det krävts ID i vissa butiker. Men det var nog i början av generationen.

Ah okej, där ser man! Det är nämligen ingenting som jag har råkat ut för under mina 15-20 år som kund iaf. 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Äntligen! Yes, leverans imorgon står det med airmee


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Äntligen! Yes, leverans imorgon står det med airmee

Hurra! Grattis! 🍾🥳


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Ser ut att vara slut igen, var 51+ när jag bokade en för en timme sen.

Som jag sa igår, får hålla koll om man är sugen^^

Medlem

missade på målsnöret igen! börjar bli tröttsamt detta

Medlem

Shit, så nu först får ni erat.
Själv har man haft den sedan 28e augusti
Hade rätt tur, var inne och kollade pricerunner , såg att webhallen hade 18 exemplar inne.
Dagen efter var det slut....ibland har man lite tur.

Någon som vet om VR till 4an funkar på ps5?
Kontrollera funkar iaf....

Medlem
Skrivet av svanfors:

missade på målsnöret igen! börjar bli tröttsamt detta

jag börjar bli misstänksam på hur webhallen hanterar dom här sakerna.
jag refreshade sidan ofta för att se hur fort de gick åt.. 45...45..45..45..45.. 5min senare var sidan borta..
men igår försvann sidan också en stund efter den kommit upp för att sedan komma upp igen. så håll koll


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av svanfors:

missade på målsnöret igen! börjar bli tröttsamt detta

Skrivet av bullsquid:

Shit, så nu först får ni erat.
Själv har man haft den sedan 28e augusti
Hade rätt tur, var inne och kollade pricerunner , såg att webhallen hade 18 exemplar inne.
Dagen efter var det slut....ibland har man lite tur.

Någon som vet om VR till 4an funkar på ps5?
Kontrollera funkar iaf....

Som sagts förut i tråden, bra att använda http://gpukollen.ingman.me/ och ställa in på PS5/XBOX

Medlem
Skrivet av Issue:

jag börjar bli misstänksam på hur webhallen hanterar dom här sakerna.
jag refreshade sidan ofta för att se hur fort de gick åt.. 45...45..45..45..45.. 5min senare var sidan borta..
men igår försvann sidan också en stund efter den kommit upp för att sedan komma upp igen. så håll koll

Som jag nämnde igår, var samma sak med XBOX för nån månad sen, så jag antog de skulle vara samma sak nu, och det var det.

Vet inte om det är för att de vill ge "alla" en chans och sprider ut det lite över dygnet några dagar eller hur de resonerar...

Medlem

Någon som vet vilken medlemsnivå man måste vara? Jag är Bronze (level 4) på webhallen och det gick inte.

Medlem
Skrivet av wololo:

Någon som vet vilken medlemsnivå man måste vara? Jag är Bronze (level 4) på webhallen och det gick inte.

Någon på Sweclockers skrev att 5 krävdes igår.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av rustaness:

Jag beställde igår 9:16. Ordern står fortfarande som "Mottagen". Börjar bli lite nervös att jag inte ska få någon.
Edit: Nu händer det grejer med ordern. Den paketeras nu. Puh!

Kul! Samma här. Jag får min levererad till Webhallen/Nordstan (Göteborg) och den ska komma på söndag eller måndag. Det var den bra nyheten.

Den dåliga är att sambon paxade för denna direkt. Jag fick inte ens försvara mig. Hennes födelsedag är i morgon och min är nästa fredag. Oh well, you can't win them all. Oj vad lycklig hon kommer att bli.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av wololo:

Någon som vet vilken medlemsnivå man måste vara? Jag är Bronze (level 4) på webhallen och det gick inte.

Vet inte, men har sett silver nämnas några ggr. Betyder att det skulle vara level 5+ då antar jag. Nån som kan bekräfta?

Medlem

Nu verkar webhallen ha kraschat För många som vill ha nya Shin Megami Tensei V kanske

Medlem
Skrivet av rustaness:

Nu verkar webhallen ha kraschat För många som vill ha nya Shin Megami Tensei V kanske

Damn! Hoppas det inte är något med deras system sen jag ska ju hämta upp PS5 idag 😱

Medlem
Skrivet av wololo:

Någon som vet vilken medlemsnivå man måste vara? Jag är Bronze (level 4) på webhallen och det gick inte.

Nivå nio funkade igår

Skriv svar