Vilka spel har ni ”varvat”?

Medlem
Vilka spel har ni ”varvat”?

Vissa spel är så bra att de förtjänar att spelas igenom fler än en gång.

Vilket spel har ni varvat flest gånger?

Vilka spel har ni varvat?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Varvat flest gånger:

  1. Super Mario Bros 1 och 3

  2. Zelda: A Link to the Past + Ocarina of Time

  3. Metal Gear Solid 1 och 3

Varvat:

  • De flesta Metal Gear Solid

  • De flesta Zelda-spelen

  • Ninja Gaiden 1 och 2

  • Tales of Symphonia

  • Lylat Wars 64

  • Perfect Dark

  • Goldeneye

  • Sonic 1 & 2

  • Ett tiotal SNES-spel (framförallt Mario-spel)

  • Ett tiotal NES-spel (framförallt Megaman)


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Spelet jag har spelat igenom flest gånger det senaste årtiondet är utan tvekan Dishonored, har spelat igenom det 12 gånger eller något sådant.

Men dom två spel jag har spelat igenom mest flest gånger genom tiderna är nog Mega Man 2 till NES och framför allt Streets of Rage till Mega Drive.

Medlem

Deus Ex och Deus Ex 2, flera gånger. Gillar storyn.

Skyrim, Oblivion och Morrowind har jag lirat mainquest + guild quests flera gånger. Samma med Fallout 4, Vegas och FO3.

Sniper Elite 4, campaign + DLC flera gånger. Smyger mest runt och testar NPCs detection range och beteendet och sånt numera, AIn är ganska puckad, måste anstränga mig för att dö (Ikväll sprang det förbi 2 vakter framför näsan på mig utan att de reagerade). Letar achievements och de där Stone Eagles som är svåra att hitta.

GTA:San Andreas, klarat av hela storyn + sidequests minst 2 gånger. Funderar på en gång till.

Finns många flera men de här är de jag kommer ihåg.

Medlem

Dark Souls 1.
Game of All Time för mig. Visst, trean gör många saker bättre men INGET slår känslan av att uppleva Dark Souls 1 första gången. Osäker hur många gånger jag klarat det. Men minst en dexrun, en strrun, en sorcrun, en soul level 1 run, 3 runs för att få alla achievements osv.

Skribent

På rak arm är det nog:

Samtliga Metal Gear Solid-spel, förutom Phantom Pain.
Final Fantasy VI
Final Fantasy VII
Final Fantasy IX
Final Fantasy X
Little Big Adventure
Little Big Adventure 2
Deus Ex
Diverse NES-spel, som Mega Man och Super Mario.
Och säkerligen många fler.

Flest varv ligger nog Final Fantasy IX på.

Backloggens befriare

Oj. Alldeles för många är svaret.
Känns inte ens realistiskt att försöka göra en lista.

Dock sitter Diablo 2 tryggt på tronen. Svårt att uppskatta hur många gånger jag spelat igenom det (normal-hell) men garanterat tresiffrigt genom åren.
Skulle man räkna hur många gånger jag slagit ihjäl slutbossen är det ju fyrsiffrigt, men det eäknas noh inte direkt. Samtidigt är det ju svårt att definiera vad en genomspelning av det innebär, därför definierade jag det som jag gjorde.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Flest är nog super mario bros och Metroid(NES).

Jag och en kompis fick för oss att klara så många varv som möjligt på Metroid, vi trodde något skulle hända vid något visst antal. Efter några få varv så tog ju samus av sig hjälmen så va det som födde idèn om att något mer skulle hända.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Vissa spel är så bra att de förtjänar att spelas igenom mer än en gång.

Vilket spel har ni varvat flest gånger?

Vilka spel har ni varvat?

För mycket att skriva ner men spelar nu för tiden sällan om spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det jag varvat flest gånger är nog utan tvekan Final Fantasy VII, har tappat räkningen men runt 20 gånger har jag spelat igenom det och det kommer bli fler gånger.

I övrigt finns det nog en hel del spel som jag spelat igenom mer än en gång, testar lista några.
- Final Fantasy VIII, IV och X. Flest utan tvekan X.
- Heroes of might and magic 3. Hela kampanjen inkl. expansionerna.
- Fallout 2
- Far Cry 4, 5 och New dawn
- Arcanum
- Star Wars: Fallen Order
- Uncharted 4
- Ghost of Tsushima
- Final Fantasy VII Remake
- Cyberpunk 2077
- Syberia 1 och 2
- Destiny 1 och 2
- Symphony of the night
- Xcom 1 och 2
- Anno 1404
- Plants vs. Zombies
- Väldigt många NES, SNES, Mega Drive och Amiga spel.

Medlem

Goldeneye
Dark Souls
Bloodborne
Fallout 3
Fallout NV
Monkey Island 3
Grim Fandango

Är egentligen inte en som spelar om spel, men dessa spel var nått annat!

Dec
Medlem

Mass Effect-trilogin blir det ungefär varannat eller var tredje år. Andra spel blir det kanske en gång var 5-10:e år, t.ex Dragon Age, GTA, DOOM (äldre och nya), Fallout 3/NV/4 m.m.

Egentligen så varvar jag om de flesta spel någon gång, då jag generellt fokuserar på storyn den första gången jag spelar, så nästa gång fokuserar jag mer på sido-uppdrag och achievements. Den senaste omspelningen var Max Payne 3 och då fokuserade jag på de flesta (singleplayer) achievements, men jag har några få kvar som jag gör nästa gång om kanske 5+ år.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Inaktiv

Har bara fem som jag orkat köra rakt igenom fler än en gång, vad jag kan minnas.

A Link to the past två gånger.
LBA2 har jag kört två gånger.
Alien Isolation, två gånger.
Red Dead Redemption 2 har jag kört tre gånger.
Max Payne 3 har jag kört tre gånger.
Riktigt jäkla bra spel tycker jag!

Medlem

Varvat många gånger :
Super Mario Bros 1 och 3 här med
Nya Xcom 1 och 2
Diablo 1,2 och 3
Star craft 2
Slipstream
Alla Jedi-spel
Dungeon Keeoer 1 och 2 samt Deeper Dungeons

Säkert många fler men dessa är på rak arm.
Totalt antal varvade är omöjligt för mig att minnas utan hypnos 🥴

Medlem

Jag har varvat pong.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

DOOM 1-3, minst 10-15 gånger vardera.
Dungeon siege 1-2, runt 7 gånger.
Dungeon keeper 2, 4 gånger.
Dragon age origins, 6 gånger.
Diablo 3, 4 gånger. Diablo 2.
Quake 1-4, många gånger.
System shock 2 och bioshock 1-3.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Sniper Elite 4, campaign + DLC flera gånger. Smyger mest runt och testar NPCs detection range och beteendet och sånt numera, AIn är ganska puckad, måste anstränga mig för att dö (Ikväll sprang det förbi 2 vakter framför näsan på mig utan att de reagerade). Letar achievements och de där Stone Eagles som är svåra att hitta.

Höj svårighetsnivån. Fienden blir inte "tuffare" utan smartare och betydligt mer träffsäkra samt mycket, mycket mer envisa. Kör kampanjen på allra svåraste med en likasinnad polare så kommer du ha mycket kul.

Men till ämnet, man har säkert spelat annat ofta också förr men de spel som jag fortfarande gillar att spela igenom på nytt; Monkey Island 1+ 2, Sniper Elite 3 + 4 (när kommer femman??), Witcher 3, Dark Souls, Dark Souls 3, Zelda A link to the past, Super Metroid, Batman Arkham Asylum + City,

Det finns två sorters spel jag gärna spelar igen, dels är det korta spel som man kan utantill som Zelda, Metroid, Batman, sen är det de mer omfattande spelen som man måste investera tid i som Witcher 3 och Sniper Elite då de spelas i ett slöare tempo.

Båda är lika kul men en del har man som nåt att göra innan det nya coola spelet du väntat på släpps nästa vecka. Andra har man för att det är speltorka.

Medlem

Flest gånger

Diablo 2 & 3
Borderlands 2
Quake 2
Doom 1 & 2

Resterande ( som jag kan minnas )

Soldier of Fortune 1
RtCW
Diablo 1
Borderlands 1 och 3
Killzone 2

Fable 1 en massa gånger.
Dragon Age: Origins en hel del gånger också.
Huvudstoryn i Skyrim.
Bioshock Infinte.
Halo 1-3.
Super Mario 64.
Half Life Alyx 3-4 gånger.
Portal 2.
Windlands 2.

Om det räknas så har jag spelat hundratals omgångar av Faster Than Light, Civ V och påbörjat för många omgångar med Stardew Valley.

Medlem

Mestadels rollspel för min del.

Dungeon Siege 1 och i mindre utsträckning 2, Mass Effect trilogin otaligt antal gånger, Dragon Age Origins men även tvåan och trean, Diablo 2 men det spel som resonerar mest i mig gällande din fråga är nog Neverwinter Nights. Var egentligen mitt första stora rollspel jag prövade på, det väckte nog RPG lusten inom mig.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

De spel som jag varvat flera gånger.

  • Morrowind - Har varvat det ungefär en gång per år senaste årtiondet, alltid lika magiskt. Tror inte det är möjligt för mig att tröttna på det

  • Half-life 2 - fyra till fem gånger typ

  • Disco Elysium - tre gånger, en gång vid original-release och två gånger till sen Final cut

  • The Witcher 3 - två gånger

Medlem

Witcher 3: 2,5 gång
Dark souls 3: två gånger
Kan tänka mig en runda till cyberpunk när ng+ och mer content släppts


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Skyrim - 3 eller 4 gånger - Lättsamt att plocka upp o bara köra en vecka eller två i taget
Witcher 3 - Inne på 4 omgången - Musiken och stämningen är helt otrolig
Xcom 2 - 3 gånger - Saknar fler grymma turn-based lir i denna stil, tyvärr har jag börjat tröttna på detta..
Mass Effect 2 - Afterlife + Suicide Mission <3
Max Payne 2 - Gammalt lir som håller än
Stardew Valley - Återkommer till denna minst en gång om året, helt otroligt spel.

Spenderar nog mer tid till att spela om gamla spel istället för att köra nya.

Medlem

Jag trodde att ni skulle nämna ett flertal spel som jag glömt av att jag varvat. Ifrån att läsa alla kommentarer var det enda jag missat: Jedi Knight 2. Möjligen Rune också, inte helt säker.

Jag skulle nog kunna lägga till mindre spel som Dragons Crown och Dungeons and Dragons. Om man skulle ta alla spel på NES och SNES så skulle listan bli väldigt lång. Sen finns ju spel som StarCraft, men det har jag nog bara varvat tack vare fusk.

Sen finns det ju korta spel som Diablo med mera. För att inte tala om fightingspel som Tekken, SF och Soul Calibur.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

4x The Last of Us
3x Horizon: Zero Dawn
3x Mass Effect
2x Mass Effect 2
2x Morrowind
2x Skyrim
2x The Witcher 3
2x Vampire the Masquerade: Bloodlines
2x Until Dawn
2x StarCraft ink. Brood War
2x Dungeon Siege

Kan ha glömt något, men det är nog alla.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Varje gång jag spelar ett Ratchet & Clank-spel så blir det minst två genomspelningar!

Medlem
Skrivet av brewitz:

Höj svårighetsnivån. Fienden blir inte "tuffare" utan smartare och betydligt mer träffsäkra samt mycket, mycket mer envisa. Kör kampanjen på allra svåraste med en likasinnad polare så kommer du ha mycket kul.

Blir svårt, finns bara en nivå till, sen tror jag GUIt försvinner och jag måste hålla koll på ammunition etc själv. Gillar inte sånt. Vet inte hur många kulor jag samlar på mig eller om jag plockar upp ett nytt vapen etc. Sånt är bara drygt. Har ingen att spela med, brukar prova coop online ibland, men svårt att köra då vi inte har planerat, brukar automatiskt bli att en leder och den andra följer.

Medlem

F.E.A.R. har jag spelat igenom flest gånger.

Andra spel jag varvat:
Bloodborne
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
American McGee's Alice
System Shock 2
Trespasser
Return to Castle Wolfenstein
F.E.A.R.-expansionerna

...och antagligen fler.

Medlem

Rebooten av de 3 Tomb Raider spelen
Hemligt förälskad i Lara 😁
Dark Souls 2och 3
De flesta Assassins Creed spelen
Och så Dragons Age Inquisition som jag tycker är underbart

Gen
Medlem

Kommer inte ihåg alla men här är ett axplock:

Super Castlevania IV : Minst två dussin gånger
Castlevania : Ett tiotal gånger
Super Mario 1, 3, 4 m.fl : Ett gäng gånger
Super Mario 3D World : Fem gånger

Quake 2 : Fyra gånger
Dark Souls 3 : Tre gånger
Bloodborne : Tre gånger
Ratchet & Clank 2016 : Tre gånger
Horizon Zero Dawn : Två gånger

12
Skriv svar